Witam, Mój pierwszy post na tym forum - proszę więc o wyrozumiałość. Ogarnąłem zasady działania napędu na 4 koła w mojej GV I 2005 - i z tym nie mam problemu. Natomiast, nie do końca rozumiem jak działają automatyczne sprzęgiełka piast na przedniej osi. To, że sprzęgają/załączają się po włączeniu 4H/4L i ruszeniu do przodu - rozumiem. Rozumiem też to, że sprzęgiełka rozłączają piasty po 3 obrotach kół na biegu wstecznym. ALE, pytanie jest następujące: czy rozłączanie piast następuje na biegu wstecznym tylko przy dźwigni reduktora w pozycji 2H czy też w pozycji 4H/4L? W praktyce chodzi mi o sytuację gdy zakopiemy się w śniegu/błocie/piachu i będziemy chcieli "rozbujać" samochód, na przemian włączając jedynkę i wsteczny. Logicznym było by, gdyby sprzęgiełka rozpinały piasty podczas cofania tylko jeśli dźwigni reduktora jest w pozycji 2H, a przy dźwigni reduktora w pozycji na 4H/4L nie rozpinały się. Bo jeśli było by inaczej, sprzęgiełka można by bardzo łatwo uszkodzić - ale czy rzeczywiście tak to działa?
Nigdzie nie jestem w stanie znaleźć informacji na ten temat. Proszę o wyjaśnienie. Pozdrowienia Marcin
_________________ GVI 2005 1,6 3D
|