Kupić używaną (czasem składaną z wielu),możesz już gdzieś od 600 zł. Dają ci zazwyczaj jakąś gwarancję rozruchową 14 dni itp. Nic ci to nie daje bo możesz dostać to samo co masz i wtedy zaczynają się problemy, płacisz za skrzynie wraz z transportem (ok. 150 zł), dodatkowo za odesłanie znowu 150 zł i mechanikom za wyjęcie, włożenie, znowu wyjęcie i znowu włożenie starej skrzyni czyli gdzieś ok. 300-400 zł. Czyli jeśli jest skrzynia którą kupiłeś do dupy, na dzień dobry tracisz 600-700 zł (jeśli oczywiście złomiarz oddał ci kasę za odesłaną skrzynię), mija co najmniej dwa tygodnie i jesteś w znowu w czarnej dupie, totalnie wkó...ny.
To czarny scenariusz, ale trzeba pamiętać, że gro samochodów które do nas trafiają mają ok 200 tyś km, więc prawdopodobieństwo, że trafisz taką jak masz jest duże.
Najlepsza opcja, jak pisałem to montaż na miejscu przez złomiarza, wtedy raczej wiedzą co ci wkładają.
Ja za naprawę 5 - tego biegu plus jakieś łożyska z wymontowaniem i włożeniem zapłaciłem ok. 800 zł.
Musisz pamiętać, że każdy
złomiarz ci powie że to najlepsza skrzynia, super, extra, itp. Ważne abyś mu zapłacił, później to już jest tylko twój problem. Na zarzut, że miała być super - powie ci,że tak mu powiedział ten co mu sprzedał.
Z tego co mi mówił mechanik to totalny remont skrzyni wraz z częściami powinien zamknąć się w 2000 tyś.
Wybór należy do ciebie.
Pozdr.