Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 07:40

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01-03-2018, 16:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-07-2010, 18:16
Posty: 45
Lokalizacja: lubuskie
Suzuki: GV I 2002r.
Witam
GV z 2002 roku, silnik 2,0 benzyna (niedawno kupiony do jazdy w lesie), zagazowany instalacją sekwencyjną. Jak kupiłem samochód nie było z tym problemu, ostatnio wymienili mi sprzęgło z tych ważniejszych napraw, gdzie była potrzeba wyciągnięcia skrzyni biegów.
Problem chyba z masą pojazdu na silniku. Efekt jest następujący, próba uruchomienia silnika kończy się czasami w taki sposób jakby akumulator był nie naładowany (akumulator własnie wymieniłem na nowy), czyli pstrykaniem rozrusznika, zrobieniem kilku obrotów na wolno, przygaśnięciem wszystkich kontrolek i koniec.
Natomiast jak podłącze dodatkowo przewód bezpośrednio z bieguna ujemnego akumulatora do bloku sinika, odpala w miarę normalnie.
Tak poza tym, wszystko elektrycznie działa normalnie oprócz kontrolki podłączenia biegów na 4H czy 4L, czyli drugiej osi. Co ciekawe reduktor po włączeniu działa więc 4H chyba też, choć kontrolka się nie świeci. Kontrolka zapala się czasami na krótko gdy jadę normalnie po drodze.
Pytanie czy ktoś miał już coś takiego? Wygląda tak jakby silnik ze skrzynią biegów miał kiepską masę. W jakim miejscu jest podłączona masa do silnika i skrzyni.
Gdzie jest podłączony przewód masowy, który wychodzi z akumulatora (on ginie gdzieś w wiązce). Odkryłem kablowe połączenie skrzyni biegów z poprzeczką ramy już praktycznie na reduktorze, odświeżyłem je ale nic to nie dało.
Czy może zrobić dodatkowy mostek (kabel), od minusa akumulatora do bloku silnika i czy nie zakłóci to pracy innych urządzeń?
Pozdr

_________________
To jest już czwarta.
GV I 2002r. 5d. 2.0 benz.
Ciężko pracuje.


Na górę
Post: 02-03-2018, 18:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-07-2010, 18:16
Posty: 45
Lokalizacja: lubuskie
Suzuki: GV I 2002r.
Witam
Rzeczywiście taki kabel istnieje.Znalazłem go nurkując pod samochód metodą macania na samej górze łączenie skrzyni z silnikiem, całkowicie niewidoczny. Podczas montażu skrzyni biegów po zmianie sprzęgła, mechanicy nie podłączyli tego przewodu do śruby łączącej skrzynię z blokiem silnika. Stąd to całe zamieszanie. Przy dobrze naładowanym akumulatorze rozrusznik działał bo masa szła jakoś przez karoserię, ale podczas jazdy było słabe ładowanie i akumulator rozładowywał się. Efekt był taki że po pewnym czasie (bardzo szybko) napięcie akumulatora było zbyt niskie aby przeszło masą karoseryjną do rozrusznika i nie udawało się uruchomić pojazdu.
Znowu mamy do czynienia z dyletantyzmem mechaników. Jak sam nie zrobisz nigdy do końca nikomu nie ufaj.
Myślę że to rozwiąże problem.
Pozdr.

_________________
To jest już czwarta.
GV I 2002r. 5d. 2.0 benz.
Ciężko pracuje.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]