Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 16:30

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28-09-2017, 14:50 
Offline

Rejestracja: 13-08-2017, 16:29
Posty: 11
Suzuki: Jimny
Chciałbym uterenowić GV, jestem początkujący w terenie, jeźdiłem do tej pory Jimnym ale to zupełnie inne auto w teren jak Grand Vitara.
Co mogę zrobić by podnieść jego sprawność w terenie ?
Auto topione nie będzie.Będzie głównie użytkowane po asfalcie ale zjazd w lekki teren będzie się zdarzał,las,pola, czasem błotko ale bez hadkorów,jakiej podjazdy, górki.....
Myślę że las, pole i namiot dachowy.
Czy seryjne zawieszenie to początek zmian?czy może koła najpierw?Czy 35mm coś daje?czy podniesie sprawność w terenie?
Nie zależy mi na lansie w terenie tylko na sprawności, wiem że blokady mostów dają bardzo dużo ale to wydatek rzędu 10k pln za dwie więc poważniejszy wydatek od np podwyższonego zawieszenia?

Dziękuję


Na górę
Post: 28-09-2017, 15:40 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
Opony. Ja polecam at. Potem lift. Chyba że lift, potem można większą opone.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 28-09-2017, 19:28 
Offline

Rejestracja: 13-08-2017, 16:29
Posty: 11
Suzuki: Jimny
Czyli lift pozwoli założyć większy profil opony i tym samym polepszą się właściwości pokonywania gnojówki?
Czy lift tylko zwiększa prześwit w GV?no bo 35mm to niewiele......

sorry że tak dopytuję chciałbym sobie to ułożyć......


Na górę
Post: 29-09-2017, 10:00 
Offline

Rejestracja: 24-10-2016, 11:30
Posty: 16
od wymiany mostów na metal póżniej podniesienie 4cale zestawy radzikone osłona przód pod przedni most i reduktor większe koła 31-35 cali opony mteki mogą być nalewki przedni zderzak zamienić na metalowy i dopiero bawić się w blokady mostów ale nikoniecznie ledy na dach akumulator żelowy wyciągarka na zderzak i można śmigać -a zapomniałem dodać najpierw obrabować bank.


Na górę
Post: 29-09-2017, 16:52 
Offline

Rejestracja: 13-08-2017, 16:29
Posty: 11
Suzuki: Jimny
Właśnie pisałem że fono-błyski mi nie potrzebne:).
Chciałbym podejść do tematu rozsądnie, żeby można było wjechać w teren GV i zeby sie nie zatrzymała przy byle przeszkodzie, wiem że w serii ma właściwości zbliżone do osobówki, stąd moje pytania.
Nie będę miał budżetu przekraczającego wartość auta.....


Na górę
Post: 29-09-2017, 19:31 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
tylko opony i nic więcej, przecież większość na asfalcie i tam tez musi dawać radę


Na górę
Post: 30-09-2017, 13:17 
Offline

Rejestracja: 13-08-2017, 16:29
Posty: 11
Suzuki: Jimny
No dobrze, jeśli tylko opony to kupować 2 komplety np:at i zimówki?czy np:lato i at(do lekkiego terenu i na zimę?).....

I jeszcze jedno pytanie czy są znaczące różnice jakości pomiędzy blokadami ATP a ARB?ktoś się orientuje?


Na górę
Post: 02-10-2017, 12:16 
Offline

Rejestracja: 24-10-2016, 11:30
Posty: 16
odnośnie opon komplet na lato szybkie i ciche szosówy i komplet at na zimę najlepiej na felgach żeby szybko zrobić przekładke nie upierać się przy blokadach bo to tylko w extremalny teren wystarczy reduktor a to masz w seryjnej wesji właściwości seryjnej terenówki nigdy nie są podobne do osobówki chodżby z racji posiadania reduktora


Na górę
Post: 24-11-2017, 11:21 
Offline

Rejestracja: 05-07-2016, 14:42
Posty: 48
Suzuki: Sedici (SX4)
Aleksanderr pisze:
Czyli lift pozwoli założyć większy profil opony i tym samym polepszą się właściwości pokonywania gnojówki?
Czy lift tylko zwiększa prześwit w GV?no bo 35mm to niewiele......

sorry że tak dopytuję chciałbym sobie to ułożyć......


Właściwie w GV (mowa o wersjach z rama a nie z nadwoziem samonośnym z wewnętrzną ramą) są dostepne 2 rodzaje lift-u: - lift zawieszenia (zwiekszający odległość pomiędzy podłożem a ramą auta) oraz lift nadwozia (zwiekszający odległość pomiędzy ramą a nadwoziem, czyli równiez między podłożem a nadwoziem ale nie ramą).
Sam lift nie zwiększa przeswitu (czyli odległości pomiędzy podłożem a najniżej umieszczonym elementem podwozia - zwykle to tylny most, jakies plastiki lub o zgrozo - skrzynia biegów, miska olejowa albo zbiornik paliwa) - prześwit zwieksza dopiero większe koło. Dlaczego lift zawieszenia nie zwiększa prześwitu - bo np. tylny most zostaje na tym samym poziomie (jego położenie zależy od promienia koła). Większy prześwit zapewnia dopiero większe koło. Lift zawieszenia wraz z innymi zmianami (np odpowiednio dłuższymi amortyzatorami) zapewnia większy zakres pracy zawieszeniu czyli np. większy wykrzyż.

Jeśli masz ograniczony budżet - zastanów się co jest najbardziej przez Ciebie pożadane. Na początek - wieksze koło i bardziej agresywny bieżnik (jak już wcześniej koledzy proponowali np. AT) może być wystarczające.
Czasem nawet 10mm prześwitu więcej robi róznicę :)


Na górę
Post: 10-12-2017, 19:10 
Offline

Rejestracja: 13-08-2017, 16:29
Posty: 11
Suzuki: Jimny
Wielkie dzięki tak pewnie zrobię na początek, większe koło i parę rzeczy ułatwiających życie np.Bagażnik dachowy itp z czego napewno będę korzystał.....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]