Aleksanderr pisze:
Czyli lift pozwoli założyć większy profil opony i tym samym polepszą się właściwości pokonywania gnojówki?
Czy lift tylko zwiększa prześwit w GV?no bo 35mm to niewiele......
sorry że tak dopytuję chciałbym sobie to ułożyć......
Właściwie w GV (mowa o wersjach z rama a nie z nadwoziem samonośnym z wewnętrzną ramą) są dostepne 2 rodzaje lift-u: - lift zawieszenia (zwiekszający odległość pomiędzy podłożem a ramą auta) oraz lift nadwozia (zwiekszający odległość pomiędzy ramą a nadwoziem, czyli równiez między podłożem a nadwoziem ale nie ramą).
Sam lift nie zwiększa przeswitu (czyli odległości pomiędzy podłożem a najniżej umieszczonym elementem podwozia - zwykle to tylny most, jakies plastiki lub o zgrozo - skrzynia biegów, miska olejowa albo zbiornik paliwa) - prześwit zwieksza dopiero większe koło. Dlaczego lift zawieszenia nie zwiększa prześwitu - bo np. tylny most zostaje na tym samym poziomie (jego położenie zależy od promienia koła). Większy prześwit zapewnia dopiero większe koło. Lift zawieszenia wraz z innymi zmianami (np odpowiednio dłuższymi amortyzatorami) zapewnia większy zakres pracy zawieszeniu czyli np. większy wykrzyż.
Jeśli masz ograniczony budżet - zastanów się co jest najbardziej przez Ciebie pożadane. Na początek - wieksze koło i bardziej agresywny bieżnik (jak już wcześniej koledzy proponowali np. AT) może być wystarczające.
Czasem nawet 10mm prześwitu więcej robi róznicę