Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
jakie amortyzatory http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=14942 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | marcinek [ 06-04-2017, 21:14 ] |
Tytuł: | jakie amortyzatory |
chce zalożyć dystanse 4,5 i 6cm do mojej gran vitary z 2004 roku,czy musze wymienic amortyzatory i na jakie?chyba musza byc wieksze |
Autor: | koliber19 [ 07-04-2017, 07:36 ] |
Tytuł: | Re: jakie amortyzatory |
Ja wsadziłem springi i amo EFS + 4 cm.(co ciekawe sprężyny mają taką samą długość co fabryczne ale są grubsze i sztywniejsze co nie uprzykrza życia przy ich wkładaniu) i z przodu i z tyło amo przy pustym aucie pracują przy około 1/3 zakresu i śmiało ogarną jeszcze z 5cm liftu, muszę tylko sprawdzić czy przy przeciążeniu auto oparte jest na odboju czy na amo. Jeśli na amo to wstawię przedłużkę odboju, a jeśli opiera się o odbój prawidłowo to nie ma co ruszać. więc polecam nawet do 8cm liftu nie powinny dobijać niesamowicie zwiększają wykrzyż zwłaszcza na tylnej osi co daje możliwość wsadzić jeszcze większe podkładki zwłaszcza gdy zabudujemy auto i chcemy je wyrównać względem przodu. |
Autor: | marcinek [ 07-04-2017, 15:24 ] |
Tytuł: | Re: jakie amortyzatory |
wielkie dzieki,a jaki jest koszt tych amo. i springów |
Autor: | marcinek [ 07-04-2017, 17:22 ] |
Tytuł: | Re: jakie amortyzatory |
nie napisałem ze to GV z 2004 roku 2.0 benzyna,5 drzwiowa,nie wiem czy to ma znaczenie |
Autor: | koliber19 [ 08-04-2017, 14:10 ] |
Tytuł: | Re: jakie amortyzatory |
Masz link i dobież do swojego mają chyba do wszystkich modeli w grupie elit. Na extream chyba trzeba czekać ale kto by takie kolosy pchał. http://sklep.efs4wd.pl/pl/11-suzuki Przy okazji dopisze pewne zapytanie/spostrzeżenie może i mi ktoś coś podpowie. Tak wygląda nowe zawieszenie Załącznik: DSC09462.JPG Załącznik: DSC09465.JPG Na wykrzyżu przy docisku z przodu opiera się na odboju więc nic nie muszę tobić fotka jak auto stoi prosto Załącznik: IMG_20170408_161852.jpg Załącznik: IMG_20170408_162159.jpg a z tyłu Załącznik: IMG_20170408_125931.jpg Załącznik: IMG_20170408_130100.jpg Odbój do przedłużenia i nie wiem czy spring jest ściśnięty na full czy amo dobilo do końca ale bez znaczenia. odpowiedni odbój i po sprawie (i też nic nie dobija przy jeździe a przeczołgałem go po kozackich dziurach). zaś przy wolnym zwisie koła z przodu nie ma nic do roboty. Amo nie wychodzi do końca bo stabilizator nie pozwala wahaczowi tak nisko zejść więc jest idealnie.(zostaje minimalna ilość amo więc jak na hama obciążyłem wiszące koło to udało mi się osiągnąć max amo i półoś ma jeszcze sporo miejsca do wahacza) No a z tyłu jest tak Załącznik: IMG_20170408_125525.jpg Załącznik: IMG_20170408_125520.jpg Sprężyna sama nie ma szans wypaść więc nie widzę potrzeby jakichkolwiek zmian. całość wisi na amo ale nie jest dodatkowo rozciągane przez sprężynę więc powinno być ok. Dodam że wszystkie amo są wzmocnione i znacznie grubsze od fabrycznych. foto starych Załącznik: IMG_20170322_181240.jpg Załącznik: IMG_20170322_181235.jpg Będę dodawał do auta zbiornik na 130/150 litrów paliwa (zobaczymy ile się zmieści) Płytę na podwozie stalową, stalowe zderzaki + wyciągarka 60kg, zabudowa tyłu (kuchnia spanie),bagażnik na dach, zbiornik na wodę i druga bateria 200AH z solarem. Wszystko to będzie warzyć od groma, więc po zabudowaniu auta zmierzę wysokość jeszcze raz i dodam odpowiednie podkładki pod springi by wyrównać auto w pozycji zerowej fabrycznej (+5/6cm lift z wyposażeniem stałym i pełnym bakiem) z przodu pewnie nie będą podkładki większe niż 3\4cm, ale z tyłu dojdzie od groma obciążenia a na tych amo jak widać mam 7,5cm luzu więc do 7cm podkładki mogę wsadzić. Wszystko zależy od wagi auta po przebudowie z paliwem i wodą i od tego jak dużo siądą springi. wiadome że nowa sprężyna już po 500\1000km siądzie do docelowej pozycji. no i koszty amo + springi + dostawa 2800zł osłony amo 50zł Śruby do ustawienie konta nachylenia koła 96zł dystans na wał kupiłem za niecałe 100zł ale nie zakładałem jeszcze bo chcę zmierzyć dokładnie po zabudowaniu auta. za duży dystans to tragedia bo będzie dobijać o reduktor przy max obciążeniu a za mało to ryzyko oberwania więc chcę to zrobić jak najlepiej by się nie martwić. |
Autor: | marcinek [ 09-04-2017, 13:39 ] |
Tytuł: | Re: jakie amortyzatory |
dzieki wielkie daj znać jak juz porobisz wszystko co chcesz chętnie podpatrzę,pozdrawiam |
Autor: | koliber19 [ 01-01-2018, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: jakie amortyzatory |
Kontynuuję upgrade mojej xl7 Podnoszę przód o 4cm na podkładkach. Jeśli chodzi o tył to podkładki odpadają bo springi przy załadowanym aucie dobijają do dna na progach zwalniających o jeździe w terenie nie będę wspominał. jedynym rozsądnym wyjściem to nowe sprężyny dłuższe i grubsze a że na rynku nic nie znalazłem więc zamawiam u producenta sprężyny na wymiar. Zapytanie o ofertę już poszło. Nowe mają mieć 15,5mm grubości i 1,7 zwoju więcej co da około 7 cm dłuższą sprężynę nie obciążoną i podniesie auto o około 6cm przy pełnym baku i podstawowym wyposażeniu. Da to również możliwość załadunku 800kg i zawieszenie nadal ma pracować komfortowo bez dobić. W ciężkim terenie jeśli będzie dobijać to wsadzę hydrauliczne BUMP STOPS co poprawi komfort jazdy i pozwoli poszerzyć zakres pracy przy ekstremalnym obciążeniu. Dodam również że tak długie springi nie będą obciążać amo przy zwisie bo mam teraz luz 7,5cm co widać na fotkach. Jeśli ktoś się pisze na takie sprężyny mogę zamówić więcej więc piszcie... moje springi EFS mają 360mm wysokości i 14mm grubości drutu. średnica wewnętrzna u góry to 64mm a całość z dolną podstawą ma średnicę wewnętrzną 95mm, ilość zwojów 9,3. Nowe mają mieć: wysokość bez obciążenia 430mm średnica drutu 15,5mm ilość zwojów 11 średnica wewnętrzna sprężyny z podstawą 95mm a u góry 64mm Jeśli dla kogoś będą za wysokie będzie można przyciąć zwój i dopasować pod własne potrzeby. przyciąć zawsze się da, szkoda że nie da się ich przedłużyć było by prościej... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |