Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 13:20

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06-04-2017, 21:14 
Offline

Rejestracja: 06-04-2017, 20:54
Posty: 4
Suzuki: grand vitara
chce zalożyć dystanse 4,5 i 6cm do mojej gran vitary z 2004 roku,czy musze wymienic amortyzatory i na jakie?chyba musza byc wieksze


Na górę
Post: 07-04-2017, 07:36 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 18
Suzuki: XL7
Ja wsadziłem springi i amo EFS + 4 cm.(co ciekawe sprężyny mają taką samą długość co fabryczne ale są grubsze i sztywniejsze co nie uprzykrza życia przy ich wkładaniu) i z przodu i z tyło amo przy pustym aucie pracują przy około 1/3 zakresu i śmiało ogarną jeszcze z 5cm liftu, muszę tylko sprawdzić czy przy przeciążeniu auto oparte jest na odboju czy na amo. Jeśli na amo to wstawię przedłużkę odboju, a jeśli opiera się o odbój prawidłowo to nie ma co ruszać. więc polecam nawet do 8cm liftu nie powinny dobijać niesamowicie zwiększają wykrzyż zwłaszcza na tylnej osi co daje możliwość wsadzić jeszcze większe podkładki zwłaszcza gdy zabudujemy auto i chcemy je wyrównać względem przodu.


Na górę
Post: 07-04-2017, 15:24 
Offline

Rejestracja: 06-04-2017, 20:54
Posty: 4
Suzuki: grand vitara
wielkie dzieki,a jaki jest koszt tych amo. i springów


Na górę
Post: 07-04-2017, 17:22 
Offline

Rejestracja: 06-04-2017, 20:54
Posty: 4
Suzuki: grand vitara
nie napisałem ze to GV z 2004 roku 2.0 benzyna,5 drzwiowa,nie wiem czy to ma znaczenie


Na górę
Post: 08-04-2017, 14:10 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 18
Suzuki: XL7
Masz link i dobież do swojego mają chyba do wszystkich modeli w grupie elit. Na extream chyba trzeba czekać ale kto by takie kolosy pchał.
http://sklep.efs4wd.pl/pl/11-suzuki

Przy okazji dopisze pewne zapytanie/spostrzeżenie może i mi ktoś coś podpowie.
Tak wygląda nowe zawieszenie
Załącznik:
DSC09462.JPG

Załącznik:
DSC09465.JPG


Na wykrzyżu przy docisku z przodu opiera się na odboju więc nic nie muszę tobić
fotka jak auto stoi prosto
Załącznik:
IMG_20170408_161852.jpg

Załącznik:
IMG_20170408_162159.jpg

a z tyłu
Załącznik:
IMG_20170408_125931.jpg

Załącznik:
IMG_20170408_130100.jpg

Odbój do przedłużenia i nie wiem czy spring jest ściśnięty na full czy amo dobilo do końca ale bez znaczenia. odpowiedni odbój i po sprawie (i też nic nie dobija przy jeździe a przeczołgałem go po kozackich dziurach).
zaś przy wolnym zwisie koła z przodu nie ma nic do roboty. Amo nie wychodzi do końca bo stabilizator nie pozwala wahaczowi tak nisko zejść więc jest idealnie.(zostaje minimalna ilość amo więc jak na hama obciążyłem wiszące koło to udało mi się osiągnąć max amo i półoś ma jeszcze sporo miejsca do wahacza)
No a z tyłu jest tak
Załącznik:
IMG_20170408_125525.jpg

Załącznik:
IMG_20170408_125520.jpg

Sprężyna sama nie ma szans wypaść więc nie widzę potrzeby jakichkolwiek zmian. całość wisi na amo ale nie jest dodatkowo rozciągane przez sprężynę więc powinno być ok. Dodam że wszystkie amo są wzmocnione i znacznie grubsze od fabrycznych.
foto starych
Załącznik:
IMG_20170322_181240.jpg

Załącznik:
IMG_20170322_181235.jpg


Będę dodawał do auta zbiornik na 130/150 litrów paliwa (zobaczymy ile się zmieści) Płytę na podwozie stalową, stalowe zderzaki + wyciągarka 60kg, zabudowa tyłu (kuchnia spanie),bagażnik na dach, zbiornik na wodę i druga bateria 200AH z solarem.
Wszystko to będzie warzyć od groma, więc po zabudowaniu auta zmierzę wysokość jeszcze raz i dodam odpowiednie podkładki pod springi by wyrównać auto w pozycji zerowej fabrycznej (+5/6cm lift z wyposażeniem stałym i pełnym bakiem)
z przodu pewnie nie będą podkładki większe niż 3\4cm, ale z tyłu dojdzie od groma obciążenia a na tych amo jak widać mam 7,5cm luzu więc do 7cm podkładki mogę wsadzić. Wszystko zależy od wagi auta po przebudowie z paliwem i wodą i od tego jak dużo siądą springi. wiadome że nowa sprężyna już po 500\1000km siądzie do docelowej pozycji.

no i koszty
amo + springi + dostawa 2800zł
osłony amo 50zł
Śruby do ustawienie konta nachylenia koła 96zł
dystans na wał kupiłem za niecałe 100zł ale nie zakładałem jeszcze bo chcę zmierzyć dokładnie po zabudowaniu auta. za duży dystans to tragedia bo będzie dobijać o reduktor przy max obciążeniu a za mało to ryzyko oberwania więc chcę to zrobić jak najlepiej by się nie martwić.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 09-04-2017, 13:39 
Offline

Rejestracja: 06-04-2017, 20:54
Posty: 4
Suzuki: grand vitara
dzieki wielkie daj znać jak juz porobisz wszystko co chcesz chętnie podpatrzę,pozdrawiam


Na górę
Post: 01-01-2018, 20:23 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 18
Suzuki: XL7
Kontynuuję upgrade mojej xl7

Podnoszę przód o 4cm na podkładkach.
Jeśli chodzi o tył to podkładki odpadają bo springi przy załadowanym aucie dobijają do dna na progach zwalniających o jeździe w terenie nie będę wspominał. jedynym rozsądnym wyjściem to nowe sprężyny dłuższe i grubsze a że na rynku nic nie znalazłem więc zamawiam u producenta sprężyny na wymiar. Zapytanie o ofertę już poszło. Nowe mają mieć 15,5mm grubości i 1,7 zwoju więcej co da około 7 cm dłuższą sprężynę nie obciążoną i podniesie auto o około 6cm przy pełnym baku i podstawowym wyposażeniu. Da to również możliwość załadunku 800kg i zawieszenie nadal ma pracować komfortowo bez dobić. W ciężkim terenie jeśli będzie dobijać to wsadzę hydrauliczne BUMP STOPS co poprawi komfort jazdy i pozwoli poszerzyć zakres pracy przy ekstremalnym obciążeniu. Dodam również że tak długie springi nie będą obciążać amo przy zwisie bo mam teraz luz 7,5cm co widać na fotkach.
Jeśli ktoś się pisze na takie sprężyny mogę zamówić więcej więc piszcie...
moje springi EFS mają 360mm wysokości i 14mm grubości drutu. średnica wewnętrzna u góry to 64mm a całość z dolną podstawą ma średnicę wewnętrzną 95mm, ilość zwojów 9,3.
Nowe mają mieć:
wysokość bez obciążenia 430mm
średnica drutu 15,5mm
ilość zwojów 11
średnica wewnętrzna sprężyny z podstawą 95mm a u góry 64mm

Jeśli dla kogoś będą za wysokie będzie można przyciąć zwój i dopasować pod własne potrzeby.
przyciąć zawsze się da, szkoda że nie da się ich przedłużyć było by prościej...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]