Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Mały upgrade mojej XL7 http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=14927 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | koliber19 [ 03-04-2017, 08:40 ] |
Tytuł: | Mały upgrade mojej XL7 |
Witam wszystkich. Przebudowuje moje XL7 i będę w tym temacie opisywał co i jak robię. inni będą mogli się jakoś na mnie wzorować, a inni będą mogli wytknąć mi błędy za co będę wdzięczny... Kupiłem autko 2 miesiące temu i już zmieniłem rozrząd, oleje (prócz skrzyni biegów), świece. No i że pogoda pozwoliła postanowiłem zakonserwować podwozie coby mi ruda się nie panoszyła... Przy zakupie handlarz chwalił że zakonserwowany i jeden koszt z bańki... Tyle że wiem jak warsztaty konserwują auta i nie byłem tym zachwycony... umyją myjką i zawalą bitexem i zadowoleni. Autko rzekomo rok po konserwacji: Załącznik: DSC09396.JPG Załącznik: DSC09395.JPG Załącznik: DSC09397.JPG Załącznik: DSC09398.JPG To do roboty Zdemontowałem plastiki na nadkolach, progach, przedni zderzak, koła, nadkola, wydech, zbiornik paliwa Umyłem całe podwozie myjką parą o temp 150 stopni i ciśnieniu 50 barów by wywalić bitex Załącznik: DSC09399.JPG Załącznik: DSC09401.JPG Załącznik: DSC09403.JPG Załącznik: DSC09404.JPG Załącznik: DSC09405.JPG Załącznik: DSC09406.JPG PS zanim zostanę zlinczowany że piszę post pod post to robię to ze względu na ograniczenie ilości fotek a są one tu istotne. nie chcę zdjęć pakować na zewnętrzny serwer bo często nie chcą się wczytywać a są one kluczowe |
Autor: | koliber19 [ 03-04-2017, 08:47 ] |
Tytuł: | Mały upgrade mojej XL7 ciąg dalszy |
Załącznik: DSC09407.JPG Załącznik: DSC09408.JPG Załącznik: DSC09409.JPG Załącznik: DSC09411.JPG Załącznik: DSC09412.JPG Załącznik: DSC09413.JPG Załącznik: DSC09414.JPG Załącznik: DSC09415.JPG Ładne kwiatki znalazłem pod bitexem. Jak ktoś konserwuje auto w warsztacie i płaci za to przysłowiowe 400zł to niech cudów nie wymaga i będzie świadom że taki jest efekt psełdo-konserwacji |
Autor: | koliber19 [ 03-04-2017, 09:01 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Kolejnym etapem jest skrobanka rudej... Ja użyłem do tego piaskowania w strumieniu wody ciśnienie około 70 barów u duuuużo piasku, jakieś 75-100 kg efekty zobaczcie sami Załącznik: DSC09416.JPG Załącznik: DSC09417.JPG Załącznik: DSC09418.JPG Załącznik: DSC09419.JPG Załącznik: DSC09420.JPG Załącznik: DSC09422.JPG Załącznik: DSC09424.JPG Załącznik: DSC09426.JPG Załącznik: DSC09429.JPG Załącznik: DSC09430.JPG
|
Autor: | koliber19 [ 03-04-2017, 09:35 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
jak już oczyścimy, musimy udusić raka jakimś aktywnym środkiem wchodzącym w reakcję z rdzą u mnie APP R-STOP Załącznik: DSC09434.JPG Załącznik: DSC09442.JPG Widać że blacha ściemniała a gdzieniegdzie nawet zaczerniała. Tylko ten Środek to około 100zł ale jest to konieczne!!! Kolejnym etapem jest malowanie podkładem tlenkowym który również żre rdzę... u mnie CORIZON Załącznik: DSC09444.JPG Załącznik: DSC09445.JPG Załącznik: DSC09447.JPG Bez skąpienia pryskamy w każdy zakamarek... do ciasnych miejsc można zrobić rzadszy i rozpylać z większym udziałem powietrza. Taka mgiełka świetnie penetruje... Jak rdze mamy z głowy musimy zabezpieczyć podłogę przed uszkodzeniami mechanicznymi na progi i nadkole daję natryskowo polimer APP (coś jak sylikon) tu gdzie nie było fabrycznego bitexu lub gdzie mocno rdzewiało daję masę bitumiczną NAVOLA efekt finalny Załącznik: DSC09453.JPG Załącznik: DSC09454.JPG Załącznik: DSC09455.JPG Załącznik: DSC09456.JPG Załącznik: DSC09458.JPG
|
Autor: | czoboki [ 03-04-2017, 10:13 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Ładnie Jak się ma warunki, narzędzia i trochę czasu (choć czas to najmniejszy problem), to można się pobawić samemu... W innym przypadku trzeba szukać solidnego warsztatu. Tak z ciekawości, jak wyglądają drzwi na dole i u góry? Pytam, bo w GV II drzwi lecą u góry pod uszczelkami, na zagięciach. Progi tez niestety, trzeba uważać przy używaniu podnośnika przy starszych autach... Ciekawe jak to jest w przypadku XL7? |
Autor: | koliber19 [ 03-04-2017, 10:33 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
czoboki pisze: Ładnie Jak się ma warunki, narzędzia i trochę czasu (choć czas to najmniejszy problem), to można się pobawić samemu... W innym przypadku trzeba szukać solidnego warsztatu. Tak z ciekawości, jak wyglądają drzwi na dole i u góry? Pytam, bo w GV II drzwi lecą u góry pod uszczelkami, na zagięciach. Progi tez niestety, trzeba uważać przy używaniu podnośnika przy starszych autach... Ciekawe jak to jest w przypadku XL7? Co do warunków to garaż z kanałem a najlepiej z podnośnikiem (wygodniej) a z narzędzi to myjkę ciśnieniową taką jak moja (HDS 1020-4M) Można pożyczyć za około 70zł doba + zestaw do piaskowania Mały kompresor (50 litrów wystarczy) Pistolet lakierniczy mały, pistolet do przedmuchania, pistolet do mas sylikonowych i pistolet do bitexu. duży zestaw kluczy i około 5 dni pracy w pojedynkę (2 dni to suszenie samochodu. Musimy mieć pewność że nie ma wody) co do drzwi to pojawia się coś przy otworach odprowadzających wodę z drzwi i od wewnątrz zaczyna wychodzić korozja ale tym się zajmę w wakacje jak będę konserwował ramę od środka i profile zamknięte Myślę że warsztat za coś takiego to 2000zł zaśpiewa. Sam materiał koło 400zł |
Autor: | czoboki [ 03-04-2017, 10:37 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Fakt, narzędzia to w sumie drobiazg, najgorzej zawsze z miejscem gdzie to robić Jak znajdziesz chwilę, to wrzuć proszę koszty tej zabawy, materiały, ewentualny koszt wypożyczenia narzędzi itp. Choćby szacunkowe. |
Autor: | koliber19 [ 03-04-2017, 10:45 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
czoboki pisze: Fakt, narzędzia to w sumie drobiazg, najgorzej zawsze z miejscem gdzie to robić Jak znajdziesz chwilę, to wrzuć proszę koszty tej zabawy, materiały, ewentualny koszt wypożyczenia narzędzi itp. Choćby szacunkowe. Podkład 1 100 Podkład 2 50 masa APP 100 Masa navol 50 piasek 30 a reszta to rękawice maseczki itp co do narzędzi to polecam wypożyczalnie. Nie ma sensy kupować przemysłowej myjki za 25000zł z wyposażeniem do domu. dobre klucze koło 500 kompresor bele beł koło 800zł graty kompletuje od lat i koło 30000 na nie wydałem |
Autor: | leniwiec [ 18-04-2017, 06:46 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Kawał dobrej roboty ! A może zrobiłbyś coś takiego "na fuche" ? Skąd jesteś ? |
Autor: | koliber19 [ 19-04-2017, 14:29 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Ganiam między Świętokrzyskim (Lubienia) a Warszawą. Wiesz jak to jest. To co mi się opłaca nie musi iść w parze z Twoim interesem. Żeby mi się opłacało tydzień zarywać.... No i to odpowiedzialność za twoje auto. Może gdybyśmy mieli to we dwóch zrobić??? jest jeszcze kwestia czasu wolnego i pogody, bo po myciu i piaskowaniu trzeba wygonić wodę z wszystkich zakamarków i sporo czasu spędziłem na dmuchaniu kompresorem i suszeniu opalarką ciasnych zakątków, gdy auto jest suche jak pieprz to już leci... ModEdit: nie cytujemy całego posta, pod którym odpowiadamy - czoboki |
Autor: | bigi [ 24-04-2017, 23:11 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Podziwiam. Mam, a raczej zona ma GV z 2004, kupilismy z Dani zasmarowany od spodu 6 lat temu. Wlasnie zmienialem wahacze, kocnowki drazkow, i kupe innych elementow zawiasu + sprzeglo, chlodnica itp itd. Stwiedzilem ze na ramie widac rdze... no i pod akumulatorem od spodu, jako ze mialem ramy wczesniej widze kilka innych miejsc gdzie cos wylezie wkrotce. Myslalem ze za 2-3 lata bede zmienial bo nie chce misie tak pierdzielic jak Tobie. Ale zona nie chce innego auta. Warunki mam: kanal, troche narzedzi, kompresorek 50L jest a i pistolet sie znajdzie, kwestia czy warto zaczynac... Moje pytanie dotyczy piaskowania, Co piaskowales, jaka piaskarka i jaka wydajnosc komrpesora, jaka dysza i jaki korund? Nie krytykujac a bedac szczerym... taka robota to i tak podcieranie dupy szklem. To wylezie z czasem, trza by bylo bude zdjac zeby zrobic to porzadnie :-) |
Autor: | koliber19 [ 11-06-2017, 15:26 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Piaskowałem w strumieniu wody myjką kercher HDS 1020-4M i zwykły piasek przesiany z marketu budowlanego. No można zdemontować wszystko, wypiaskować do zera i ocynkować ale to nie Defender z 1985 tylko 10-cio latek do pracy i zabawy. jakbym miał dać 15 000 na taki remont to lepiej nowe auto kupić i co 3 lata na nowe wymieniać... Taki remont mieści się w mojej granicy rozsądku i taki zrobiłem. |
Autor: | koliber19 [ 12-02-2018, 20:43 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Kontynuując pracę nad moim autem zabrałem się za zawieszenie. 8 miesięcy temu zmieniłem zawieszenie na EFS (sprężyny i amortyzatory +40mm) Przez ten okres testowałem, obserwowałem i przyszedł czas na spostrzeżenia. Przód pracuje przyzwoicie natomiast tył był dla mnie nie wystarczający, ale po kolei. TYŁ: Amo długie i dobrze pracujące natomiast na moje potrzeby sprężyny zdecydowanie za miękkie. Po załadowaniu auta tył dobijał do odbojów co było denerwujące. Więc amo zostaje jak jest a sprężynę dorobiłem w Poznaniu Długość luźnej: 410mm Ilość zwojów:10,5 Grubość drutu:16mm średnica wewnętrzna 95mm i zwężona u góry do 64mm końce dogięte. Załącznik: DSC09706.JPG Załącznik: DSC09705.JPG Efekt osiągnąłem taki że auto poszło dodtkowe 70mm do góry + 40mm poprzedniego liftu w porównaniu do fabrycznej wysokości podniosłem tył o 11cm Załącznik: IMG_20180205_171039.jpg Przy takim lifcie konieczne było przerobienie mocowania Panharda ponieważ przy pracy zawieszenia tylny most przesuwał się względem geometrii auta co było mocno odczuwalne Załącznik: DSC09738.JPG Załącznik: DSC09735.JPG
|
Autor: | koliber19 [ 12-02-2018, 21:07 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Jeśli chodzi o przód to trochę się narobiłem. Wstawiłem dystans amortyzatora Załącznik: DSC09715.JPG Wstawiłem podkładkę pod sprężynę 50mm Załącznik: DSC09712.JPG obróciłem łączniki stabilizatora i założyłem gumy w dość improwizowany sposób, a mianowicie przeciąłem jedną w stosunku 1/3 do 2/3 i 1/3 gumy dałem pod wahacz a 1i 2/3 dałem nad wahacz. Załącznik: DSC09711.JPG Załącznik: DSC09710.JPG Tu uzyskałem 95mm liftu względem fabrycznej wysokości więc musiałem obniżyć most. Moje XL7 jest z 2006r i do mojego mostu nikt nie robi łap obniżających więc postanowiłem opuścić mocowanie na ramie. gdy przechylamy most łapy idą do przodu i układają się blisko maglownicy przez co musiałem cofnąć most do tyłu i tył podnieść o 15mm a przód opuściłem o 55mm. most jest wyraźnie przekoszony ale zarówno wał jak i półosie mają odpowiednio zachowane kąty pracy Załącznik: DSC09757.JPG Załącznik: DSC09758.JPG Załącznik: DSC09756.JPG Załącznik: DSC09755.JPG Załącznik: DSC09760.JPG Załącznik: DSC09762.JPG
|
Autor: | koliber19 [ 12-02-2018, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Załącznik: DSC09770.JPG Załącznik: DSC09769.JPG Została mi jeszcze kwestia TATRY Rozwiązałem to w banalnie prosty sposób. W górne mocowanie amo ze zwrotnicą dałem śrubę do regulacji kąta ironman M12 natomiast dolne mocowanie rozwierciłem wiertłem 14mm przesuwając oś otworu na amo w lewo a w zwrotnicy w prawo co dało mi przesunięcie o 2mm i dałem śrubę ironman M14 do regulacji. Załącznik: DSC09747.JPG Na geometrii wyszło mi że mam jeszcze zapas regulacji ponad 1° co pozwoli mi podnieść przód do 11cm Kilka fot do porównania Załącznik: DSC09744.JPG Załącznik: DSC09754.JPG Załącznik: DSC09745.JPG Załącznik: DSC09752.JPG
|
Autor: | koliber19 [ 12-02-2018, 21:51 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Ostatnim etapem była zmiana ogumienia. miałem zimówki 235x60x16 z założyłem BFG KO2 245x70x16. Najniższy punkt z przody auta to dyfer i mam do niego 30.5cm Do ramy z przodu mam 34,5cm a do ramy z tyłu mam prawie 37cm Załącznik: IMG_20180205_171017.jpg Załącznik: IMG_20180205_171039.jpg Załącznik: IMG_20180209_192058.jpg Załącznik: IMG_20180209_192126.jpg Załącznik: IMG_20180209_192633.jpg Załącznik: IMG_20180209_192802.jpg Załącznik: IMG_20180210_082715.jpg Załącznik: IMG_20180210_082935.jpg Załącznik: IMG_20180210_115517.jpg Załącznik: IMG_20180210_115558.jpg
|
Autor: | koliber19 [ 12-02-2018, 21:56 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Załącznik: IMG_20180210_115742.jpg Załącznik: IMG_20180210_115756.jpg Załącznik: IMG_20180210_115817.jpg Załącznik: IMG_20180210_115841.jpg Mogę teraz na spokojnie planować kolejne uleprzenia |
Autor: | doOh [ 13-02-2018, 17:55 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Kozacko wygląda ale jak jeździ po prostej i szybkiej drodze ? |
Autor: | Tony [ 14-02-2018, 09:26 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Jak zrobisz jeszcze bodylift to bedzie najwyzsza XL 7 w Polsce :-) Własciwosci trakcyjne możesz poprawic dokładajac do tych seryjnych felg ( ET0 ) dystanse odsadzajace po 30mm na strone. Koła wizualnie zrównaja sie z plastikowymi nakładkami na błotnikach i auto bedzie pewniej prowadziło sie po czarnym. Problem moze jednak powstac na duzych wykrzyzach przy takim profilu opon jak Twoje, no ale to zmobilizuje Cie wówczas do bodylifta |
Autor: | koliber19 [ 20-02-2018, 10:06 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Jeśli chodzi o jazdę po czarnym to niemalże nie ma różnicy. Zrobiłem trasę Warszawa Katowice w obie strony i przeważnie na trasie 140na h i pełen komfort. [cenzura] pilnowałem jak ustawiali zbieżności i kąty i jak wyważał koła. Co do felg to muszę to dobrze przemyśleć bo łożyska w tych Suzuki nie są zbyt odporne, może wysunęła o 20mm bo delikatnie przycięta ramę. Body kupiłem i oddałem bo efekt mnie zadowolił a chcę nim robić dalekie podróże więc wolę w ostateczności nadkola wyciąć. |
Autor: | Forest [ 05-06-2018, 20:41 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Witam , czy rozwiercanie mocowania amortyzatora i zwrotnicy da się zrobić na samochodzie ? Pozdrawiam |
Autor: | koliber19 [ 20-08-2019, 20:55 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Forest pisze: Witam , czy rozwiercanie mocowania amortyzatora i zwrotnicy da się zrobić na samochodzie ? Pozdrawiam Dawno nie zaglądałem ale odpowiem. Tak jak widać na zdjęciach u mnie było wiercona na samochodzie, ale wiercisz mocowanie amo w jedną a zwrotnicę w drugą stronę... bardziej przypomina to skrawanie jednej strony otworu niż rozwiercanie... |
Autor: | 77Dominik [ 17-12-2019, 18:45 ] |
Tytuł: | Re: Mały upgrade mojej XL7 |
Super robota |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |