Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 10-12-2018, 16:32

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03-04-2017, 08:40 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 17
Witam wszystkich.
Przebudowuje moje XL7 i będę w tym temacie opisywał co i jak robię. inni będą mogli się jakoś na mnie wzorować, a inni będą mogli wytknąć mi błędy za co będę wdzięczny...

Kupiłem autko 2 miesiące temu i już zmieniłem rozrząd, oleje (prócz skrzyni biegów), świece.
No i że pogoda pozwoliła postanowiłem zakonserwować podwozie coby mi ruda się nie panoszyła...

Przy zakupie handlarz chwalił że zakonserwowany i jeden koszt z bańki... Tyle że wiem jak warsztaty konserwują auta i nie byłem tym zachwycony... umyją myjką i zawalą bitexem i zadowoleni.
Autko rzekomo rok po konserwacji:
Załącznik:
DSC09396.JPG

Załącznik:
DSC09395.JPG

Załącznik:
DSC09397.JPG

Załącznik:
DSC09398.JPG


To do roboty
Zdemontowałem plastiki na nadkolach, progach, przedni zderzak, koła, nadkola, wydech, zbiornik paliwa
Umyłem całe podwozie myjką parą o temp 150 stopni i ciśnieniu 50 barów by wywalić bitex

Załącznik:
DSC09399.JPG

Załącznik:
DSC09401.JPG

Załącznik:
DSC09403.JPG

Załącznik:
DSC09404.JPG

Załącznik:
DSC09405.JPG

Załącznik:
DSC09406.JPG


PS zanim zostanę zlinczowany że piszę post pod post to robię to ze względu na ograniczenie ilości fotek a są one tu istotne. nie chcę zdjęć pakować na zewnętrzny serwer bo często nie chcą się wczytywać a są one kluczowe


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Ostatnio zmieniony 03-04-2017, 09:07 przez koliber19, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 03-04-2017, 08:47 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 17
Załącznik:
DSC09407.JPG

Załącznik:
DSC09408.JPG

Załącznik:
DSC09409.JPG

Załącznik:
DSC09411.JPG

Załącznik:
DSC09412.JPG

Załącznik:
DSC09413.JPG

Załącznik:
DSC09414.JPG

Załącznik:
DSC09415.JPG


Ładne kwiatki znalazłem pod bitexem. Jak ktoś konserwuje auto w warsztacie i płaci za to przysłowiowe 400zł to niech cudów nie wymaga i będzie świadom że taki jest efekt psełdo-konserwacji :uwaga:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 03-04-2017, 09:01 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 17
Kolejnym etapem jest skrobanka rudej...
Ja użyłem do tego piaskowania w strumieniu wody ciśnienie około 70 barów u duuuużo piasku, jakieś 75-100 kg
efekty zobaczcie sami
Załącznik:
DSC09416.JPG

Załącznik:
DSC09417.JPG

Załącznik:
DSC09418.JPG

Załącznik:
DSC09419.JPG

Załącznik:
DSC09420.JPG

Załącznik:
DSC09422.JPG

Załącznik:
DSC09424.JPG

Załącznik:
DSC09426.JPG

Załącznik:
DSC09429.JPG

Załącznik:
DSC09430.JPG


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 03-04-2017, 09:35 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 17
jak już oczyścimy, musimy udusić raka jakimś aktywnym środkiem wchodzącym w reakcję z rdzą u mnie APP R-STOP
Załącznik:
DSC09434.JPG

Załącznik:
DSC09442.JPG

Widać że blacha ściemniała a gdzieniegdzie nawet zaczerniała. Tylko ten Środek to około 100zł ale jest to konieczne!!!

Kolejnym etapem jest malowanie podkładem tlenkowym który również żre rdzę... u mnie CORIZON
Załącznik:
DSC09444.JPG

Załącznik:
DSC09445.JPG

Załącznik:
DSC09447.JPG


Bez skąpienia pryskamy w każdy zakamarek... do ciasnych miejsc można zrobić rzadszy i rozpylać z większym udziałem powietrza. Taka mgiełka świetnie penetruje...

Jak rdze mamy z głowy musimy zabezpieczyć podłogę przed uszkodzeniami mechanicznymi
na progi i nadkole daję natryskowo polimer APP (coś jak sylikon) tu gdzie nie było fabrycznego bitexu lub gdzie mocno rdzewiało daję masę bitumiczną NAVOLA

efekt finalny :skoczek:
Załącznik:
DSC09453.JPG

Załącznik:
DSC09454.JPG

Załącznik:
DSC09455.JPG

Załącznik:
DSC09456.JPG

Załącznik:
DSC09458.JPG


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 03-04-2017, 10:13 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2643
Lokalizacja: Warszawa
Ładnie :)
Jak się ma warunki, narzędzia i trochę czasu (choć czas to najmniejszy problem), to można się pobawić samemu... W innym przypadku trzeba szukać solidnego warsztatu.
Tak z ciekawości, jak wyglądają drzwi na dole i u góry? Pytam, bo w GV II drzwi lecą u góry pod uszczelkami, na zagięciach. Progi tez niestety, trzeba uważać przy używaniu podnośnika przy starszych autach... Ciekawe jak to jest w przypadku XL7?

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 03-04-2017, 10:33 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 17
czoboki pisze:
Ładnie :)
Jak się ma warunki, narzędzia i trochę czasu (choć czas to najmniejszy problem), to można się pobawić samemu... W innym przypadku trzeba szukać solidnego warsztatu.
Tak z ciekawości, jak wyglądają drzwi na dole i u góry? Pytam, bo w GV II drzwi lecą u góry pod uszczelkami, na zagięciach. Progi tez niestety, trzeba uważać przy używaniu podnośnika przy starszych autach... Ciekawe jak to jest w przypadku XL7?


Co do warunków to garaż z kanałem a najlepiej z podnośnikiem (wygodniej)
a z narzędzi to myjkę ciśnieniową taką jak moja (HDS 1020-4M) Można pożyczyć za około 70zł doba + zestaw do piaskowania
Mały kompresor (50 litrów wystarczy) Pistolet lakierniczy mały, pistolet do przedmuchania, pistolet do mas sylikonowych i pistolet do bitexu. duży zestaw kluczy i około 5 dni pracy w pojedynkę (2 dni to suszenie samochodu. Musimy mieć pewność że nie ma wody)

co do drzwi to pojawia się coś przy otworach odprowadzających wodę z drzwi i od wewnątrz zaczyna wychodzić korozja ale tym się zajmę w wakacje jak będę konserwował ramę od środka i profile zamknięte

Myślę że warsztat za coś takiego to 2000zł zaśpiewa. Sam materiał koło 400zł


Ostatnio zmieniony 03-04-2017, 10:38 przez koliber19, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 03-04-2017, 10:37 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2643
Lokalizacja: Warszawa
Fakt, narzędzia to w sumie drobiazg, najgorzej zawsze z miejscem gdzie to robić :)

Jak znajdziesz chwilę, to wrzuć proszę koszty tej zabawy, materiały, ewentualny koszt wypożyczenia narzędzi itp. Choćby szacunkowe.

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 03-04-2017, 10:45 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 17
czoboki pisze:
Fakt, narzędzia to w sumie drobiazg, najgorzej zawsze z miejscem gdzie to robić :)

Jak znajdziesz chwilę, to wrzuć proszę koszty tej zabawy, materiały, ewentualny koszt wypożyczenia narzędzi itp. Choćby szacunkowe.

Podkład 1
100
Podkład 2
50
masa APP
100
Masa navol
50
piasek
30
a reszta to rękawice maseczki itp

co do narzędzi to polecam wypożyczalnie. Nie ma sensy kupować przemysłowej myjki za 25000zł z wyposażeniem do domu.
dobre klucze koło 500
kompresor bele beł koło 800zł
graty kompletuje od lat i koło 30000 na nie wydałem


Na górę
Post: 18-04-2017, 06:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 607
Lokalizacja: Wisła
Kawał dobrej roboty !
A może zrobiłbyś coś takiego "na fuche" ?
Skąd jesteś ?

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T


Na górę
Post: 19-04-2017, 14:29 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 17
Ganiam między Świętokrzyskim (Lubienia) a Warszawą.

Wiesz jak to jest. To co mi się opłaca nie musi iść w parze z Twoim interesem. Żeby mi się opłacało tydzień zarywać.... No i to odpowiedzialność za twoje auto. Może gdybyśmy mieli to we dwóch zrobić??? jest jeszcze kwestia czasu wolnego i pogody, bo po myciu i piaskowaniu trzeba wygonić wodę z wszystkich zakamarków i sporo czasu spędziłem na dmuchaniu kompresorem i suszeniu opalarką ciasnych zakątków, gdy auto jest suche jak pieprz to już leci...


ModEdit: nie cytujemy całego posta, pod którym odpowiadamy :) - czoboki


Na górę
Post: 24-04-2017, 23:11 
Offline

Rejestracja: 03-01-2013, 17:46
Posty: 26
Podziwiam. Mam, a raczej zona ma GV z 2004, kupilismy z Dani zasmarowany od spodu 6 lat temu. Wlasnie zmienialem wahacze, kocnowki drazkow, i kupe innych elementow zawiasu + sprzeglo, chlodnica itp itd. Stwiedzilem ze na ramie widac rdze... no i pod akumulatorem od spodu, jako ze mialem ramy wczesniej widze kilka innych miejsc gdzie cos wylezie wkrotce. Myslalem ze za 2-3 lata bede zmienial bo nie chce misie tak pierdzielic jak Tobie. Ale zona nie chce innego auta. Warunki mam: kanal, troche narzedzi, kompresorek 50L jest a i pistolet sie znajdzie, kwestia czy warto zaczynac...

Moje pytanie dotyczy piaskowania, Co piaskowales, jaka piaskarka i jaka wydajnosc komrpesora, jaka dysza i jaki korund?

Nie krytykujac a bedac szczerym... taka robota to i tak podcieranie dupy szklem. To wylezie z czasem, trza by bylo bude zdjac zeby zrobic to porzadnie :-)

_________________
Auto zony.


Na górę
Post: 11-06-2017, 15:26 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 17
Piaskowałem w strumieniu wody myjką kercher HDS 1020-4M i zwykły piasek przesiany z marketu budowlanego.
No można zdemontować wszystko, wypiaskować do zera i ocynkować ale to nie Defender z 1985 tylko 10-cio latek do pracy i zabawy. jakbym miał dać 15 000 na taki remont to lepiej nowe auto kupić i co 3 lata na nowe wymieniać... Taki remont mieści się w mojej granicy rozsądku i taki zrobiłem.


Na górę
Post: 12-02-2018, 20:43 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 17
Kontynuując pracę nad moim autem zabrałem się za zawieszenie.
8 miesięcy temu zmieniłem zawieszenie na EFS (sprężyny i amortyzatory +40mm)
Przez ten okres testowałem, obserwowałem i przyszedł czas na spostrzeżenia. Przód pracuje przyzwoicie natomiast tył był dla mnie nie wystarczający, ale po kolei.

TYŁ:
Amo długie i dobrze pracujące natomiast na moje potrzeby sprężyny zdecydowanie za miękkie. Po załadowaniu auta tył dobijał do odbojów co było denerwujące. Więc amo zostaje jak jest a sprężynę dorobiłem w Poznaniu
Długość luźnej: 410mm
Ilość zwojów:10,5
Grubość drutu:16mm
średnica wewnętrzna 95mm i zwężona u góry do 64mm końce dogięte.
Załącznik:
DSC09706.JPG

Załącznik:
DSC09705.JPG

Efekt osiągnąłem taki że auto poszło dodtkowe 70mm do góry + 40mm poprzedniego liftu
w porównaniu do fabrycznej wysokości podniosłem tył o 11cm :skoczek:
Załącznik:
IMG_20180205_171039.jpg

Przy takim lifcie konieczne było przerobienie mocowania Panharda ponieważ przy pracy zawieszenia tylny most przesuwał się względem geometrii auta co było mocno odczuwalne
Załącznik:
DSC09738.JPG

Załącznik:
DSC09735.JPG


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 12-02-2018, 21:07 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 17
Jeśli chodzi o przód to trochę się narobiłem.
Wstawiłem dystans amortyzatora
Załącznik:
DSC09715.JPG

Wstawiłem podkładkę pod sprężynę 50mm
Załącznik:
DSC09712.JPG

obróciłem łączniki stabilizatora i założyłem gumy w dość improwizowany sposób, a mianowicie przeciąłem jedną w stosunku 1/3 do 2/3 i 1/3 gumy dałem pod wahacz a 1i 2/3 dałem nad wahacz.
Załącznik:
DSC09711.JPG

Załącznik:
DSC09710.JPG

Tu uzyskałem 95mm liftu względem fabrycznej wysokości więc musiałem obniżyć most.
Moje XL7 jest z 2006r i do mojego mostu nikt nie robi łap obniżających więc postanowiłem opuścić mocowanie na ramie. gdy przechylamy most łapy idą do przodu i układają się blisko maglownicy przez co musiałem cofnąć most do tyłu i tył podnieść o 15mm a przód opuściłem o 55mm. most jest wyraźnie przekoszony ale zarówno wał jak i półosie mają odpowiednio zachowane kąty pracy
Załącznik:
DSC09757.JPG

Załącznik:
DSC09758.JPG

Załącznik:
DSC09756.JPG

Załącznik:
DSC09755.JPG

Załącznik:
DSC09760.JPG

Załącznik:
DSC09762.JPG


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 12-02-2018, 21:33 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 17
Załącznik:
DSC09770.JPG

Załącznik:
DSC09769.JPG

Została mi jeszcze kwestia TATRY

Rozwiązałem to w banalnie prosty sposób.
W górne mocowanie amo ze zwrotnicą dałem śrubę do regulacji kąta ironman M12 natomiast dolne mocowanie rozwierciłem wiertłem 14mm przesuwając oś otworu na amo w lewo a w zwrotnicy w prawo co dało mi przesunięcie o 2mm i dałem śrubę ironman M14 do regulacji.
Załącznik:
DSC09747.JPG

Na geometrii wyszło mi że mam jeszcze zapas regulacji ponad 1° co pozwoli mi podnieść przód do 11cm :skoczek:
Kilka fot do porównania
Załącznik:
DSC09744.JPG

Załącznik:
DSC09754.JPG

Załącznik:
DSC09745.JPG

Załącznik:
DSC09752.JPG


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 12-02-2018, 21:51 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 17
Ostatnim etapem była zmiana ogumienia.
miałem zimówki 235x60x16 z założyłem BFG KO2 245x70x16.
Najniższy punkt z przody auta to dyfer i mam do niego 30.5cm Do ramy z przodu mam 34,5cm a do ramy z tyłu mam prawie 37cm :takjest:
Załącznik:
IMG_20180205_171017.jpg

Załącznik:
IMG_20180205_171039.jpg

Załącznik:
IMG_20180209_192058.jpg

Załącznik:
IMG_20180209_192126.jpg

Załącznik:
IMG_20180209_192633.jpg

Załącznik:
IMG_20180209_192802.jpg

Załącznik:
IMG_20180210_082715.jpg

Załącznik:
IMG_20180210_082935.jpg

Załącznik:
IMG_20180210_115517.jpg

Załącznik:
IMG_20180210_115558.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 12-02-2018, 21:56 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 17
Załącznik:
IMG_20180210_115742.jpg

Załącznik:
IMG_20180210_115756.jpg

Załącznik:
IMG_20180210_115817.jpg

Załącznik:
IMG_20180210_115841.jpg


Mogę teraz na spokojnie planować kolejne uleprzenia 8)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 13-02-2018, 17:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 233
Lokalizacja: Irlandia i Skoczów
Kozacko wygląda ale jak jeździ po prostej i szybkiej drodze ?

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 14-02-2018, 09:26 
Offline

Rejestracja: 08-02-2018, 16:11
Posty: 3
Lokalizacja: Rumia
Jak zrobisz jeszcze bodylift to bedzie najwyzsza XL 7 w Polsce :-)
Własciwosci trakcyjne możesz poprawic dokładajac do tych seryjnych felg ( ET0 ) dystanse odsadzajace po 30mm na strone.
Koła wizualnie zrównaja sie z plastikowymi nakładkami na błotnikach i auto bedzie pewniej prowadziło sie po czarnym.
Problem moze jednak powstac na duzych wykrzyzach przy takim profilu opon jak Twoje,
no ale to zmobilizuje Cie wówczas do bodylifta :)

_________________
XL7 Lift 2''Lovells + Cooper AT3 = Bulwarówka


Na górę
Post: 20-02-2018, 10:06 
Offline

Rejestracja: 21-03-2017, 11:55
Posty: 17
Jeśli chodzi o jazdę po czarnym to niemalże nie ma różnicy. Zrobiłem trasę Warszawa Katowice w obie strony i przeważnie na trasie 140na h i pełen komfort. [cenzura] pilnowałem jak ustawiali zbieżności i kąty i jak wyważał koła. Co do felg to muszę to dobrze przemyśleć bo łożyska w tych Suzuki nie są zbyt odporne, może wysunęła o 20mm bo delikatnie przycięta ramę. Body kupiłem i oddałem bo efekt mnie zadowolił a chcę nim robić dalekie podróże więc wolę w ostateczności nadkola wyciąć.


Na górę
Post: 05-06-2018, 20:41 
Offline

Rejestracja: 15-05-2018, 17:53
Posty: 1
Witam , czy rozwiercanie mocowania amortyzatora i zwrotnicy da się zrobić na samochodzie ?
Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl