Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 18:33

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 09-11-2014, 17:20 
Offline

Rejestracja: 02-03-2012, 07:50
Posty: 5
Lokalizacja: warszawa
Witajcie,

Zacznę od tego, że przejrzałem sporo informacji, wpisów i nie znalazłem dokładnie takiej przypadłości, no chyba, że u mnie to super kumulacja ;)

Opiszę przebieg (przejazd - suzuki gv 2.0 J20A) z obserwacjami, a mianowicie...
- rano odpalam samochód (stoi w garażu) bez żadnych problemów, po kilku minutach jazdy, na którychś z kolejnych świateł po zatrzymaniu samochodu obroty spadają do 400 i strasznie trzęsie, uczucie jakby zaraz miał zgasnąć, po kilkunastu sekundach obroty zaczynają rosnąć do 800 i jest dużo lepiej (dzień dość wilgotny jeśli ma to znaczenie), dojeżdżam do sklepu, niema mnie z 20-30min, samochód zaparkowany pod chmurką nie odpala, kręci coś ledwo, jakby tarło i nic... 2,3 razy pedałem gazu i odpala... (zapach świeżej benzyny)... w drodze powrotnej przy każdym zwalnianiu, zatrzymaniu obroty spadają do ok. 400 i telepie... przed wjazdem do garażu przy zatrzymaniu zgasł silnik...i taka walka z zaparkowaniem już do końca...

Zanim zacznę coś odkręcać, czyścić chciałbym Was podpytać o opnie - co to może być?
Może to złudzenie, ale mam wrażenie, że w deszczowy dzień jest gorzej...

Pozdrawiam, i będę wdzięczny za podpowiedź

_________________
Piotr


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-11-2014, 17:36 
Offline

Rejestracja: 22-07-2011, 19:19
Posty: 207
Możesz zacząc od cewek,gumek i przewodów co idą na cewki.W poprzednie mojej vitarce przetarł się przewód co idzie na cewki i nieraz zgasł i nie dało się zapalic.Potem jak ostygł odpalał,wymieniłem wiązkę i spokój byl


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-11-2014, 20:05 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:43
Posty: 56
Lokalizacja: Tarczyn
Miałem takie same objawy z Astrą I. Po podłączeniu do kompa okazało się, że padł czujnik temperatury silnika. Ciepły czy zimny wskazywał cały czas -40 stopni i zalewał się paliwem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-11-2014, 08:57 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
u mnie pomogło czyszczenie styków w złączkach elektryki. Kolega który to zrobił - zadzwonił do mnie pytając czy ten samochód nie był kiedyś przytopiony - taka śniedź była na praktycznie każdej złączce pod maską (w tym przy ECU). Styki czyścił delikatnie iglaczkami, po czym psiknął jakimś środkiem antykorozyjnym do styków. teraz takich problemów nie ma.
GVII chyba nie ma hermetyzowanych złączek na wiązkach kabli

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-11-2014, 15:17 
Offline

Rejestracja: 02-03-2012, 07:50
Posty: 5
Lokalizacja: warszawa
Dzięki za podpowiedz...
Dzisiaj podjąłem rękawice i zabrałem się za temat
- w pierwszej kolejności zabrałem się za czyszczenie styków od czujnika temp. użyłem preparatu typu "kontakt", styki wyglądały na moje oko w porządku, ale... nie zaszkodzi. po tej czynności niestety nie było jakichś oszałamiających rezultatów
- zabrałem się więc za okolice przepustnicy, użyłem ponownie "kontaktu" do wyczyszczenia styków w tej okolicy, czyli przepływomierz i sterownik przepu., ponadto wyczyściłem samą przepustnice - trochę tego syfu było
Po ponownym uruchomieniu zdecydowana poprawa, obroty na luzie pow 1000, po przejechaniu standardowego dystansu po którym robił się wcześniej klops też poprawa, obroty nie spadają już do 500 tylko trzymają się w okolicy 900

Czy to czyszczenie styków w okolicy czujnika ( i po jakimś czasie "kontakt" rozpuścił co trzeba), czy robota koło przepustnicy... - nie wiem, ale pomogło

Pozdrawiam,

_________________
Piotr


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-06-2015, 06:36 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
Witam W o jej suzuki GVII dzieje sie indetycznie jak opisuje kolega
Czyli obroty spadają na luzie do 400-500 ob/min a po ok 1 min powraca na juz normalne obroty 800-850. Raczej nie gasnie i nie ma problemów z odpalaniem jakzagsnął raz czy dwa
Próba czyszczenia wtyczek i przepustnicy nie przyniosła efektu
Nie pali się żadna ikona od błędów
Czy tu raczej by nie poszedł silniczek krokowy ???


Na górę
Post: 26-04-2016, 20:40 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
u mnie w świeżo zakupionej GV II 2.7 v6 jest podobnie, właśnie przekazałem auto mechanikowi, będzie patrzył co i jak. Co prawda inny silnik, ale objaw podobny. U mnie jeszcze chceck Engine i błąd p0101...
Jak jakieś sugestie- dajcie znać :)
pozdrawiam
p.s. u mnie jest dwuletnia instalacja gazowa- jeśli to może mieć wpływ, ale silnik czy na benzynie czy na gazie nierówno pracuje.
spalanie na poziomie 22l gazu...

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 19-09-2016, 18:31 
Offline

Rejestracja: 19-09-2016, 17:56
Posty: 14
Suzuki: grand vitara 1
Witam. Mam podobny problem z silnikiem w GV 1.6 94km tylko jeszcze jest tak że po dłuższej jeździe wkręca się sam bez dodawania gazu na 2,5tyś. ob/min. i nie spada. Proszę o pomoc.Pozdrawiam


Na górę
Post: 20-10-2016, 06:14 
Offline

Rejestracja: 10-10-2016, 18:11
Posty: 6
Suzuki: Grand Vitara 1,6 16v
Mozliwosci jest kilka..od ukladu zapłonowego..czyli cewki swiece, przewody..przez czujniki...po bardzo prozaiczną rzecz jaka miala.miejsce u mnie. Ja rozwiazywanie problemu ktory auto mialo tuz po zakupie wymienilem swiece ale to nie wiele dalo w temacie ot rowniejsza praca silnika, zresztą stare byly zuzyte. Problem tak naprawde lezal lub w paliwie lub we wtryskiwaczach. Samochod ma lpg od 5lat co oznacza iz na benie jezdzone bylo malo. Co zrobilem?... wyjezdzilem stara benzyne ..zatankowalem 98 oktan verve i dolalem miksture do czyszczenia ukladu paliwowego , w ten sposob przejechalem tylko na benie 200km. Skutek? Auto odpala bez problemu obroty nie spadaja...inie patrzcie ze jesli obroty spadaja tez na lpg to uklad paliwowy benzyny jest ok. Pamietajmy ze sekwencja pracuje jako swoista kopiarka komputera benzyny zwiekszajac jedynie czas wtrysku.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]