Witam wszystkich zainteresowanych,
jak wiemy bagażnik w GV I nie powala pojemnością,butla zajęłaby sporo przestrzeni,a przy silniku V6,przyda się większy zapas podtlenku
dlatego też obmyśliłem sposób na zamontowanie zbiornika pod podłogą bagażnika,jest z tym sporo pracy mi zajęło to cały dzień,wszystko robiłem sam,nie licząc adaptera pod pompę paliwa.
U mnie zbiornik lpg to 360x880/60L,ponoć wszedłby ciut dłuższy,ale nie było na hurtowni...
Początkowo miałem zamiar zrobić zbiornik Pb z nierdzewki,jednak nieregularny kształt podłogi w tym miejscu skutecznie mnie zniechęcił...
Okazało się,że idealnie pasuje tam zbiornik ze starego poczciwego malacza,
zanabyłem więc nówkę sztukę
Oprócz tego co na zdjęciach,przerobić trzeba też odpowietrzenie,to które znajduje się 10cm za korkiem wlewu,oryginalnie znajduje się tam cienka rureczka,chyba fi 6 i niestety jest to za mało,żeby odpowietrzyć zbiornik podczas tankowania(fabryczny zbiornik suzuki ma dodatkowe odpowietrzenie),trzeba tam przyspawać rurkę,chyba 12mm,można ją wtedy połączyć z oryginalnym odpowietrzeniem w zbiorniku z malacza
Kolejny problem,to pochłaniacz oparów paliwa,działa on tak,że czujnik mierzy ciśnienie w zbiorniku i jeśi jest ono zbyt wysokie,elektrozawór,który znajduje się przy zbiorniku oparów upuszcza gazów,które docelowo lądują w kolektorze ssącym.
Ja cały ten układ świadomie wywaliłem,jednocześnie licząc się z tym,że pewnie będzie to powodować zaświecanie się lampki check engine...i tak tez się dzieje...Mam kabelek i program i czasami kasuję tą wkurzającą lampke.
Jeśli ktoś chce tego uniknąć,musiałby w zbiorniku z malacza zamontować ten czujnik ciśnienia i jeszcze jedną dodatkową rurkę po pochłaniacza oparów.Ten zbiornik pewnie kiedyś przegnije,więc wtedy to poprawię-o ile będę jeszcze jeździł tym samochodem
Przedłużyć trzeba kable prowadzące do czunika poziomu paliwa i pompy...
Dużo widać na zdjęciach,dodatkowo wrzuciłem fotke instalacji lpg spod maski,założonej przez mojego ulubionego gazmena
Jeszcze jedno,żeby założyć na zbiornik fabryczną-blaszaną osłonę,trzeba wyciąć te poprzeczki znajdujące się nad zbiornikiem,wtedy cały zbiornik pójdzie te 4cm do góry,a tyle właśnie brakuje,żeby założyć osłonę.Można ewentualnie założyć zbiornik o mniejszej średnicy (315mm)- to lepsze rozwiązanie,gdyż będzie przy okazji więcej miejsca wokół wielozaworu,bo teraz jest na styk
jeśli będziecie mieć jakieś pytania,to chętnie pomogę
_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót