Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 20:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Post: 20-12-2012, 08:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Witam wszystkich zainteresowanych,
jak wiemy bagażnik w GV I nie powala pojemnością,butla zajęłaby sporo przestrzeni,a przy silniku V6,przyda się większy zapas podtlenku :D
dlatego też obmyśliłem sposób na zamontowanie zbiornika pod podłogą bagażnika,jest z tym sporo pracy mi zajęło to cały dzień,wszystko robiłem sam,nie licząc adaptera pod pompę paliwa.
U mnie zbiornik lpg to 360x880/60L,ponoć wszedłby ciut dłuższy,ale nie było na hurtowni...
Początkowo miałem zamiar zrobić zbiornik Pb z nierdzewki,jednak nieregularny kształt podłogi w tym miejscu skutecznie mnie zniechęcił...
Okazało się,że idealnie pasuje tam zbiornik ze starego poczciwego malacza,
zanabyłem więc nówkę sztukę :D
Oprócz tego co na zdjęciach,przerobić trzeba też odpowietrzenie,to które znajduje się 10cm za korkiem wlewu,oryginalnie znajduje się tam cienka rureczka,chyba fi 6 i niestety jest to za mało,żeby odpowietrzyć zbiornik podczas tankowania(fabryczny zbiornik suzuki ma dodatkowe odpowietrzenie),trzeba tam przyspawać rurkę,chyba 12mm,można ją wtedy połączyć z oryginalnym odpowietrzeniem w zbiorniku z malacza :)
Kolejny problem,to pochłaniacz oparów paliwa,działa on tak,że czujnik mierzy ciśnienie w zbiorniku i jeśi jest ono zbyt wysokie,elektrozawór,który znajduje się przy zbiorniku oparów upuszcza gazów,które docelowo lądują w kolektorze ssącym.
Ja cały ten układ świadomie wywaliłem,jednocześnie licząc się z tym,że pewnie będzie to powodować zaświecanie się lampki check engine...i tak tez się dzieje...Mam kabelek i program i czasami kasuję tą wkurzającą lampke. :zly:
Jeśli ktoś chce tego uniknąć,musiałby w zbiorniku z malacza zamontować ten czujnik ciśnienia i jeszcze jedną dodatkową rurkę po pochłaniacza oparów.Ten zbiornik pewnie kiedyś przegnije,więc wtedy to poprawię-o ile będę jeszcze jeździł tym samochodem :D
Przedłużyć trzeba kable prowadzące do czunika poziomu paliwa i pompy...
Dużo widać na zdjęciach,dodatkowo wrzuciłem fotke instalacji lpg spod maski,założonej przez mojego ulubionego gazmena :)
Jeszcze jedno,żeby założyć na zbiornik fabryczną-blaszaną osłonę,trzeba wyciąć te poprzeczki znajdujące się nad zbiornikiem,wtedy cały zbiornik pójdzie te 4cm do góry,a tyle właśnie brakuje,żeby założyć osłonę.Można ewentualnie założyć zbiornik o mniejszej średnicy (315mm)- to lepsze rozwiązanie,gdyż będzie przy okazji więcej miejsca wokół wielozaworu,bo teraz jest na styk :P
jeśli będziecie mieć jakieś pytania,to chętnie pomogę :ok:


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Ostatnio zmieniony 22-12-2012, 09:53 przez leniwiec, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2012, 20:37 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
A jak kwestia wskazań paliwa? ma się to jakoś do tego co jest w zbiorniku czy raczej nie? I skąd wziąłeś taki adapter do pompy??


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2012, 06:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Wskaźnik paliwa działa normalnie,tylko wskazówka szybciej opada :lol:
rezerwa się zapala kiedy zbiorniku jest jeszcze około 4L.
Adapter do pompy dorobił mi znajomy tokarz :)

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2012, 21:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Szacun wielki. Widać, że jak ktoś chce i ma głowę na karku, to może wiele.

PS Ale jak ktoś ogarnia perkusję, to co to dwa małe zbiorniczki ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2012, 21:55 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
czyli przeróbka nie dla każdego :) nie mam znajomego tokarza :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-12-2012, 09:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
waldis Dziękuję :skromny: to nie było aż takie trudne,tego typu rzeczy zawsze stanowią dla mnie wyzwanie i zawsze po skończonej pracy,wiem,że mogłem zrobić to lepiej...
gajowy jeśli to jedyna przeszkoda w przeróbce,to mogę załatwić Ci taki adapter :)

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-02-2013, 23:39 
Offline

Rejestracja: 04-06-2011, 22:00
Posty: 39
Lokalizacja: DLW
Ups... Cofam pytanie o regulację zaworów, bo zapomniałem, że masz GV I 8)
Wiesz może, do którego roku robili silniki 2,7 z hydraulicznym kasowaniem luzów? Czy granica to zmiana z GV I na GV II czy może jakiś lift czy może rocznikowo?


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-02-2013, 12:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
W GV II już są płytki.

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-02-2013, 13:11 
Offline

Rejestracja: 04-06-2011, 22:00
Posty: 39
Lokalizacja: DLW
A w GV I po lifcie? One mają datę produkcji nawet 2004 i 2005 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-02-2013, 14:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Hydraulika 8)

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2013, 13:15 
Offline

Rejestracja: 04-06-2011, 22:00
Posty: 39
Lokalizacja: DLW
Zgadza się.
Już stoi pod bramą 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-09-2014, 14:00 
Offline

Rejestracja: 23-11-2012, 10:57
Posty: 16
witam, jedna sprawa na którą zwrócił gazownik czy robiłeś homologację tego zbiornika paliwa ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-09-2014, 20:40 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
A po co miałby robić? Przecież to fabrycznie nowy zbiornik od 126p. Więc dopuszczony do użytkowania w Polsce. Poza tym dość starego kotleta odgrzałeś.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-09-2014, 08:41 
Offline

Rejestracja: 23-11-2012, 10:57
Posty: 16
waldis pisze:
A po co miałby robić? Przecież to fabrycznie nowy zbiornik od 126p. Więc dopuszczony do użytkowania w Polsce. Poza tym dość starego kotleta odgrzałeś.


witam , chyba sam sobie odpowiedziałeś to zbiornik do 126p a nie suzuki a według prawnika w tym momencie homologacja suzuki traci ważność , poza tym ingerencja w stan zbiornika 126p jest dość znaczna .
może i stary ten temat ale samochód nowy ( u mnie :) ) no i spodobała mi się ta przeróbka
chciałem ją wykorzystać a tu zderzenie z polskim prawem pozdrawiam


Na górę
Post: 19-09-2017, 19:27 
Offline

Rejestracja: 06-09-2017, 16:30
Posty: 3
Mogę prosić o jakiś kontakt, mam kilka pytań. Jak coś mój numer 781096087, będę wdzięczny.


Na górę
Post: 15-08-2020, 17:08 
Offline

Rejestracja: 22-07-2011, 19:19
Posty: 207
Witam czy wycięcia tych poprzeczeczek nad zbiornikiem nie osłabia ramy? Nie mieści mi się moja butla brakuje pare cm.


Na górę
Post: 26-08-2020, 09:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-09-2017, 22:16
Posty: 67
Lokalizacja: Radom
Suzuki: Grand Vitara 2.5V6
kipulo pisze:
Witam czy wycięcia tych poprzeczeczek nad zbiornikiem nie osłabia ramy? Nie mieści mi się moja butla brakuje pare cm.


A jaką chcesz tam wpakować butlę ? Tam ma wejść 40l nic innego...


Na górę
Post: 16-06-2022, 12:34 
Offline

Rejestracja: 29-10-2021, 20:01
Posty: 39
Lokalizacja: Jaworzno
Suzuki: Grand Vitara XL7
Hej,

w zbiorniku combo ktory zamontowałem nie ma równiez otworu na tej czujnik cisnienia o którym piszesz. Ten czujnik wystepuje ponoc tylko dla wersji USA.

Załącznik:
12345.JPG


Cytuj:
Kolejny problem,to pochłaniacz oparów paliwa,działa on tak,że czujnik mierzy ciśnienie w zbiorniku i jeśi jest ono zbyt wysokie,elektrozawór,który znajduje się przy zbiorniku oparów upuszcza gazów,które docelowo lądują w kolektorze ssącym.
Ja cały ten układ świadomie wywaliłem,jednocześnie licząc się z tym,że pewnie będzie to powodować zaświecanie się lampki check engine...i tak tez się dzieje...Mam kabelek i program i czasami kasuję tą wkurzającą lampke.


Ale nie jestem pewien czy u mnie cały ten układ jest usunięty czy tylko ten czujnik odpięty. Wiec on mi ponoc dynda, pali się oczywiscie dioda. Jak rozwiązać tę sprawę ?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 11-07-2022, 09:35 
Offline

Rejestracja: 11-07-2022, 09:34
Posty: 1
Naprawdę bardzo pomysł. Gratulacje.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]