Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Problem z załączaniem blokady mostu w suzuki grand vitara
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10321
Strona 1 z 1

Autor:  kopej [ 09-11-2012, 09:47 ]
Tytuł:  Problem z załączaniem blokady mostu w suzuki grand vitara

Witam.
Kupiłem Suzuki Grand Vitare 2.0 TD z roku 2002. Koleś od którego ją kupiłem powiedział że przedni most jest do wymiany bo nie działa przedni napęd... wymieniłem most i dalej nie działa. Okazało się że to pompka która załącza blokadę mostu jest do wymiany. Dzisiaj kupiłem pompkę ale w kablach do których jet podpięta nie ma prądu i moje pytanie jest takie czy jest jakiś bezpiecznik albo przekaźnik który jest odpowiedzialny za prace tej pompki? i czy można ją jakoś inaczej podpiąć np na jakiś zwykły włącznik zamontowany w kabinie? Dziękuje z góry za odpowiedzi.

Autor:  marirus [ 09-11-2012, 19:10 ]
Tytuł: 

Blokada :)) To nie jest blokada tylko membrana która spina półoś koszem i działa jak normalny mechanizm różnicowy. Wymieniałeś most piszesz, a od takiego samego modelu? Bo każda wersja silnikowa ma inne przełożenia w mostach, no i automat z tym samym silnikiem też ma inne przełożenia. Bezpieczniki są przed aku i w kabinie po lewej stronie pod deską rozdzielczą na ścianie. Owej pompki od "blokady :] " nie da się podpiąć osobno ponieważ gdyż jej załączanie jest współzależne od załączania napędu dźwignią do tego służącą.

Autor:  kopej [ 09-11-2012, 19:22 ]
Tytuł: 

Tak od tego samego modelu i te same przełożenie 43/11 chodzi mi o to dlaczego nie ma napięcia w kablach??? bezpieczniki wszystkie sa ok sprawdzane kilkakrotnie...

Autor:  marirus [ 09-11-2012, 20:01 ]
Tytuł: 

Sprawdź całą wiązkę może jest gdzieś przetarta i to jest powodem braku napięcia

Autor:  Jaczek [ 09-11-2012, 20:01 ]
Tytuł: 

daj lewarek w pozycje 4 H włącz zapłon i dopiero sprawdzaj....

Autor:  kopej [ 09-11-2012, 22:03 ]
Tytuł: 

jutro sprawdzę tą wiązkę kabli, ale trudno bedzie. Lewarek jak jest w pozycje 4 H i zapłon włączony to też nie ma napięcia. Może w reduktorze jest jakiś czujnik? ?

Autor:  kopej [ 10-11-2012, 10:47 ]
Tytuł: 

Kable są całe, nie są nigdzie przetarte ani nic innego. Dochodzą do kostek z przodu od strony pasażera i nie wiem gdzie dalej idą? Bezpieczniki jeszcze raz sprawdziłem i wszystkie są dobre. Może ktoś wie czy może w reduktorze jest jakiś czujnik odpowiedzialny za załączanie tej pompki albo coś innego????

Autor:  marirus [ 10-11-2012, 13:05 ]
Tytuł: 

Czujnik/swich od 4WD jest przed dźwignią zmiany napędów, żeby się do niego dostać to trza zdjąć plastik na tunelu i od góry bo od dołu to nikłe szanse.

Autor:  kopej [ 10-11-2012, 18:38 ]
Tytuł: 

Jutro zobaczę i napisze co i jak dzięki :)

Autor:  wszafraniec [ 11-11-2012, 19:45 ]
Tytuł: 

Z tego co gdzieś czytałem na forum to pompka działa ale tylko przez 10 sec. Po tym czasie się wyłancza, ale nie znam zasady wyłączenia ( czy to jest wyłącznik ciśnieniowy czy po przez wyłącznik czasowy i odcięcie zasilania) .

Autor:  kopej [ 12-11-2012, 13:42 ]
Tytuł: 

Czujnik od 4WD jest zepsuty. Złączyłem kable od tego czujnika i włącza się jakiś przekaźnik i jest prąd w kostce od pompki przez 10sekund i później go odcina..... Teraz tylko czekam na tą pompkę bo zamówiłem na allegro. Znacie może jakąś stronkę z której można kupić ten czujnik bo nie mogę nigdzie znaleźć.

Autor:  Jaczek [ 12-11-2012, 17:43 ]
Tytuł: 

raczej napewno tylko ASO....

Autor:  kopej [ 12-11-2012, 22:22 ]
Tytuł: 

a jakiś używany może????

Autor:  kopej [ 13-11-2012, 22:27 ]
Tytuł: 

Dzisiaj zamontowałem pompkę a co do tego czujnika to nie mogę go nigdzie kupić więc kupiłem zwykły przełącznik i go zamontowałem koło lewarka zmiany biegów i podłączyłem go zamiast tego czujnika i teraz jest wszystko ok :)

Autor:  aluk84 [ 11-12-2012, 21:14 ]
Tytuł: 

jak chcesz jeszcze taki czujnik to napisz na pw dogadamy sie ..

Autor:  Jacky X [ 04-10-2019, 22:19 ]
Tytuł:  Re:

kopej pisze:
Czujnik od 4WD jest zepsuty. Złączyłem kable od tego czujnika i włącza się jakiś przekaźnik i jest prąd w kostce od pompki przez 10sekund i później go odcina..... Teraz tylko czekam na tą pompkę bo zamówiłem na allegro. Znacie może jakąś stronkę z której można kupić ten czujnik bo nie mogę nigdzie znaleźć.


A gdzie znajduje się owy przekaźnik ? Bo jak kupiłem nowy switch a we wtyczce nie pojawiło się napięcie mimo tego,że kontrolka AWD świci się cały czas.

Autor:  Jacky X [ 05-10-2019, 19:44 ]
Tytuł:  Re: Problem z załączaniem blokady mostu w suzuki grand vitara

Znalazłem przekaźnik pod deską ale jest bardzo schowany. Przeciąłem wiązkę i puściłem trzy kable tj.czerwony,różowy i czarny na pompkę ale ona nie zaczęłą pracować. Jak połatałem starą wiązkę to pojawił się prąd na kostce ale pompka nie pracuje. A jak ją połączę na krótko z aku to pracuje ale nie sprawdzałem czy w związku z tym pompuje powietrze.

Autor:  Jacky X [ 06-10-2019, 15:10 ]
Tytuł:  Re: Problem z załączaniem blokady mostu w suzuki grand vitara

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zrobiłem następne testy . Coś się wyjaśniło a coś zagmatwało. Otóż jak podłączę pompkę do akumulatora to ona pracuje i zdaje się pompuje. Ale jak podłączę do wtyczki od modułu to pomimo tego,że w niej jest prąd to tylko pstryknie i nie pompuje ?!?

Jutro wjadę na podnośnik, dam prąd na krótko z akumulatora do pompki i zobaczę czy się załączy napęd.
Czyżby uszkodzona pompka ale nie funkcja pompowania tylko czujnik ciśnienia ? Gdyby czujnik "mówił" wysokie ciśnienie to nie załączał by pompki . To by tłumaczyło dlaczego cały czas świeci się napis AWD mimo, że pompka nie pompuje .

Co włącza napis AWD czy switch czy pompka ?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/