Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

KLIMATYZACJA - GV I 2004
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=9857
Strona 2 z 2

Autor:  leniwiec [ 09-08-2012, 21:10 ]
Tytuł: 

To normalne,że sprężarka się cyklicznie włącza i wyłącza...inaczej szybko zamarzłby parownik uniemożliwiając wręcz przepływ powietrza przez niego,dlatego też w każdym układzie kilmatyzacji jest czujnik na parowniku,który odłącza sprężarkę,kiedy ten zacznie marznąć...
:roll:

Autor:  Blackdog [ 10-08-2012, 06:30 ]
Tytuł: 

Rozumiem że sprężarka musi się wyłączać bo rozwali parownik, ale właśnie wydaje mi się że czujnik za wcześnie rozłącza sprężarkę,
Powietrze ledwo się schłodzi i sprężarka się wyłącza.
A wie ktoś gdzie znajduje się ten czujnik?

Autor:  zimny [ 10-08-2012, 07:20 ]
Tytuł: 

Wcześniej napisałeś:
Blackdog pisze:
wentylator pracuje równo po włączeniu klimy, tylko sprężarka się włącza/wyłącza po dodaniu gazu do 2tys obrotów. na wolnych obrotach pracuje cały czas, ale powietrze wtedy nie jest schładzane.

Powtórzę:
"na wolnych obrotach pracuje cały czas, ale powietrze wtedy nie jest schładzane".
co to oznacza? ono że czujnik temp, tudzież sterowany nim przekaźnik pracują poprawnie, utrzymują załączoną sprężarkę, mimo to, ta nie jest w stanie obniżyć temp, do poziomu wyłączania.
Czujnik wyłącza/włącza sprężarkę dopiero przy wyższych obr. silnika, a to świadczy o niskiej sprawności układu, no nie możesz cały czas utrzymywać wysokie obroty.
Czy pomiar ciśnienia w układzie został przeprowadzony poprawnie? od tego zależy czy sprężarka jest sprawna, jeśli tak to coś "blokuje" przepływ czynnika, powiem jeszcze raz cudów nie ma, może to robić filtr/osuszacz, albo zawór rozprężny.

Autor:  leniwiec [ 10-08-2012, 08:12 ]
Tytuł: 

A mi się wydaje,że jednak masz za mało czynnika,przez to klima słabo chłodzi,a sprężarkę wyłącza czujnik niskiego ciśnienia,ten za przednim grilem...To takie zgadywanie przez internet,jeśli nie masz pojęcia w temacie,to musisz znaleźć kogoś kto ma... :roll:
A do czujnika na parowniku tak łątwo się nie dostaniesz,bo on jest gdzieś za schowkiem w obudowie nawiewów...

Autor:  Blackdog [ 10-08-2012, 08:44 ]
Tytuł: 

Więc przyczyn może być wiele, już mi głowa puchnie od tego myślenia.
Jako że nadciąga zima i dni są coraz zimniejsze to chyba daruję sobie ten temat. Jak już pisałem w mojej okolicy nie ma fachowca od klimy samochodowej. Jak już to może w Warszawie - mam jakieś 80 km do Wawy, może ktoś mi kogoś poleci.
Dzięki za poświęcenie czasu w temacie Panowie.

Autor:  p-opala [ 26-06-2014, 07:02 ]
Tytuł: 

Witam.
Gdzie znajduje się osuszacz klimatyzacji w GV z 2003r. z silnikiem 2.0hdi 16v?
Czy to jest ta grubsza rurka przy chłodnicy? Czy może jest w innym miejscu i jak się do niego dobrać?

Autor:  leniwiec [ 26-06-2014, 21:51 ]
Tytuł: 

Tak,to ta grubsza rura,nie da się go wymienić,tylko razem ze skraplaczem.
Swoją drogą,to te skraplacze są tandetne,dwa lata temu wymieniałem na nówką i ostatnio się znowu rozszczelnił... :|

Autor:  Ysio [ 27-06-2014, 17:39 ]
Tytuł: 

Ja bym sprawdzil filtr kabiny. Mialem w Hondzie CRV podobne objawy i to bylo to.
Jak filtr jest zaphany to jest za maly nadmuch i kiepsko chlodzi...

Autor:  Harry.P [ 31-03-2019, 19:08 ]
Tytuł:  Re:

leniwiec pisze:
Tak,to ta grubsza rura,nie da się go wymienić,tylko razem ze skraplaczem.
Swoją drogą,to te skraplacze są tandetne,dwa lata temu wymieniałem na nówką i ostatnio się znowu rozszczelnił... :|


Jak to możliwe że nie da się wymienić osuszacza ja dziś właśnie kupiłem sam osuszacz klimatyzacji do GV 1 2003 2.0 Hdi 16V. Teraz tylko pytanie czy da się go wymienić bez wysalania zderzaka i chłodnicy/skraplacza ?

Autor:  leniwiec [ 16-04-2019, 07:45 ]
Tytuł:  Re: Re:

Harry.P pisze:
leniwiec pisze:
Tak,to ta grubsza rura,nie da się go wymienić,tylko razem ze skraplaczem.
Swoją drogą,to te skraplacze są tandetne,dwa lata temu wymieniałem na nówką i ostatnio się znowu rozszczelnił... :|


Jak to możliwe że nie da się wymienić osuszacza ja dziś właśnie kupiłem sam osuszacz klimatyzacji do GV 1 2003 2.0 Hdi 16V. Teraz tylko pytanie czy da się go wymienić bez wysalania zderzaka i chłodnicy/skraplacza ?


Mój błąd,da się wymieć sam wkład. :takjest:

Autor:  grzech25 [ 18-04-2019, 12:06 ]
Tytuł:  Re:

leniwiec pisze:
Tak,to ta grubsza rura,nie da się go wymienić,tylko razem ze skraplaczem.
Swoją drogą,to te skraplacze są tandetne,dwa lata temu wymieniałem na nówką i ostatnio się znowu rozszczelnił... :|


Ja też przez ową rurkę musiałem całość wymieniać :(

Autor:  Marzec378 [ 19-04-2019, 09:40 ]
Tytuł:  Re: Re:

grzech25 pisze:
leniwiec pisze:
Tak,to ta grubsza rura,nie da się go wymienić,tylko razem ze skraplaczem.
Swoją drogą,to te skraplacze są tandetne,dwa lata temu wymieniałem na nówką i ostatnio się znowu rozszczelnił... :|


Ja też przez ową rurkę musiałem całość wymieniać :(


Przecież da się wymienić samą rurkę, nie trzeba wymieniać całości. Osobno możesz wymienić skraplacz i osobno rurkę.

Autor:  Star696 [ 29-04-2019, 07:45 ]
Tytuł:  Re: KLIMATYZACJA - GV I 2004

To prawda, chyba że ma kasę to warto wymienić całość od razu.

Autor:  Grzybek1258 [ 07-05-2019, 07:39 ]
Tytuł:  Re: KLIMATYZACJA - GV I 2004

Lepiej rurkę skoro ona jest uszkodzona. Nawet jak ma kasę to po co ma wydawać na coś co jest jeszcze dobre ?

Autor:  Tymon046 [ 24-05-2019, 11:24 ]
Tytuł:  Re: KLIMATYZACJA - GV I 2004

Zawsze wymieniaj tylko to co jest uszkodzone, reszty nie ruszaj.

Autor:  Gusek [ 20-08-2019, 13:15 ]
Tytuł:  Re: KLIMATYZACJA - GV I 2004

Proponuję sprawdzić błędy układu klimy - w serwisówce opisana jest metoda aktywacji trybu serwisowego i odczytywania błędów. Wszystkie trzy pokrętła max w lewo, lewe i środkowe wcisnąć i ze wciśniętymi włączyć zapłon. Zaczną mrugać lampki, może wymruga jakiś błąd sensowny. Jeśli będą mrugały 'jednostajnie', to nie ma błędów.

Autor:  arczi741 [ 26-08-2019, 13:57 ]
Tytuł:  Re: KLIMATYZACJA - GV I 2004

Gusek pisze:
Proponuję sprawdzić błędy układu klimy - w serwisówce opisana jest metoda aktywacji trybu serwisowego i odczytywania błędów. Wszystkie trzy pokrętła max w lewo, lewe i środkowe wcisnąć i ze wciśniętymi włączyć zapłon. Zaczną mrugać lampki, może wymruga jakiś błąd sensowny. Jeśli będą mrugały 'jednostajnie', to nie ma błędów.


Możesz podać link do kodów błędów klimatyzacji?

Autor:  Gusek [ 11-10-2019, 10:02 ]
Tytuł:  Re: KLIMATYZACJA - GV I 2004

Sorry, że po takim czasie - w załączniku tabela z kodami błędów

Autor:  czoboki [ 11-10-2019, 18:30 ]
Tytuł:  Re: KLIMATYZACJA - GV I 2004

Lepiej późno niż wcale. ;) Dzięki.

Autor:  Gusek [ 16-10-2019, 07:55 ]
Tytuł:  Re: KLIMATYZACJA - GV I 2004

Okazało się, że sam mam problem z klimą - mam wyciek czynnika z okolicy osuszacza w chłodnicy i z 'okienka' na przewodzie wychodzącym z chłodnicy. Chłodnicę planuję wymienić razem z osuszaczem, ale pytanie o przewód z wizjerem - czy ktoś przerabiał już wymianę? 600zł za odcinek ok. 20cm w ASO trochę boli... Czy ktoś dorwał może zamiennik/czy używka ma szansę powodzenia, czy to raczej standardowo cieknący element?

Autor:  bigi [ 29-11-2019, 00:09 ]
Tytuł:  Re: KLIMATYZACJA - GV I 2004

U mnie poszla ta rurka 2 raz. Mialem spawany w zeszlym roku to znowu walnal w innym miejscu - chyba taka ich przypadlosc. Wiecej nie robie - wlozylem juz w klime kilka tys w ciagu 7 lat, postanowilem zmienic zonie auto :-)

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/