Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 22-04-2024, 03:48

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03-03-2024, 12:43 
Offline

Rejestracja: 03-03-2024, 12:02
Posty: 2
Suzuki: Grand Vitara I
Witam wszystkich serdecznie!
Mam nietypowy problem z moją GV
Czytam i przeglądam forum i internet i nie mogę poradzić sobie z moim problemem.
Pacjent to Suzuki Grand Vitara 2.0 TD opiszę szereg wydarzeń jak do tego doszło.
Poprawiałem nadkole z przodu z prawej strony i niefortunnie wkręciłem od spodu wkręt w wiązkę instalacji silnika która przechodziła w komorze silnika .
I tak nie świadomie auto z tym wkrętem zostało odpalone . Po czym auto nie chciało zgasnąć wyjołem kluczyki ze stacyjki a auto cały czas pracowało . Auto zgasiłem wrzucając 5 bieg . Zlokalizowałem wkręta wyjołem dobrałem się do wiązki było uszkodzone 5 przewodów . Nie były przecięte tylko naderwane Kable zostały polutowane i zaizolowane zgodzie ze sztuką . I teraz zaczynają się schody . Po tej operacji nie dało się auta odpalić rozrusznik kręcił ale nie odpalał . Na plaka odpalił . Kiedyś miałem problem z immobilizerem i takie byle objawy . Więc wymieniłem baterie w kluczyki i odpaliła za pierwszym razem . Ale co z tego . Auto nie równo pracuje i nie reaguje na gaz . Pomyślałem że powstało zwarcie i spali się potencjometr od gazu do którego dochodzi linka .potencjometr podmienione na drugi ale bez zmian . Był kolega z komputerem i znaleźliśmy kilka błędów w sterowniku silnika których nie mógł skasować
P0246
P1112
P0021
P0121
P0243
P0245
P0235
Do modułu immobilisera nie dało się połączyć
Z opisów są to błędy różnych czujnikow w tym potencjometru od gazu . z informacji znalezionych tu na forum przypuszczam że auto weszło w tryb awaryjny .
Czy możliwe że przez zwarcie popsuło się coś w głównym sterowniku silnika .
Czy zwarcie popsuło te poszczególne czujniki od których są błędy . Ale co z tego jak drugi potencjometru gazu nie pomógł .
Czy może to problem z immobilizerem uruchomił ten tryb awaryjny .
Nie wiem gdzie szukać przyczyny . Dodam że auto jeździ w terenie i nie ma łatwo ale nie jest katowane . Była wymieniana turbina 3 miesiące temu i robione wtryski i to wszystko z takich większych rzeczy .
może ktoś miał podobne problem ?


Na górę
Post: 12-03-2024, 11:51 
Offline

Rejestracja: 03-03-2024, 12:02
Posty: 2
Suzuki: Grand Vitara I
Problem rozwiązany . Awarii uległ główny sterownik silnika . Kupiłem drugi używany oddałem do magika skopiował windowsa i auto wróciło do żywych zaraz po podłączeniu .


Na górę
Post: 13-03-2024, 19:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3905
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Dzięki za informację. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 27-03-2024, 20:53 
Offline

Rejestracja: 27-03-2024, 20:26
Posty: 4
Suzuki: GV2
Danielsan pisze:
Problem rozwiązany . Awarii uległ główny sterownik silnika . Kupiłem drugi używany oddałem do magika skopiował windowsa i auto wróciło do żywych zaraz po podłączeniu .


A udało się znależć przyczynę dlaczego sterownik padł? Miałem kiedyś przypadek połączonych 2 przyczyn - przebicie na przewodach i bezpiecznik z duuuużym zapasem ponad to co powinno być.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]