Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 15-09-2019, 21:31

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ] 
Autor Wiadomość
Post: 20-06-2012, 13:18 
Offline

Rejestracja: 30-05-2012, 09:22
Posty: 27
Sx4 DDiS 1,9 120km

Podczas przyśpieszania szczególnie na 2 biegu czuję przerywanie... "skoki" jakby tłumienie ... nie mogę regularnie przyśpeszyć jak dawniej.

Czy wiecie może dlaczego?
Wymieniłem tydzień temu zawór regulacji spalin EGR.... nie wiem czy to ma znaczenie...


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-06-2012, 19:31 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3218
Lokalizacja: Kwidzyn
Może coś ze sprzęgłem? Masz dwumasowe?


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-06-2012, 07:32 
Offline

Rejestracja: 30-05-2012, 09:22
Posty: 27
macioo pisze:
Może coś ze sprzęgłem? Masz dwumasowe?


Niestety nie wiem jakie mam sprzęgło.. :(

W sumie przerywanie jest głównie odczuwalne na 2 biegu, 3 biegu trochę mniej ... na wyższych praktycznei nieodczuwalne ale jednak czuję że coś jest nie tak.
:(


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-06-2012, 11:46 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3218
Lokalizacja: Kwidzyn
Najprościej podjechać do jakiegoś ogarnietego mechanika i niech się przejedzie. Przyczyn może być kilka, a na odległość, to wróżenie z fusów, niestety!


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-06-2012, 22:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-12-2011, 15:59
Posty: 14
Lokalizacja: Zawoja małopolskie
Witam. Kolego sprawdż krzyżaki może się któryś kończy nie wiem jak jest w sx4 bo mam nowe ale w samuraju wymieniam co jakiś czas i objawy podobne. pozdrawiam wojto :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-07-2012, 13:46 
Offline

Rejestracja: 24-04-2012, 07:54
Posty: 39
Kolego to faktycznie może być wszystko. Dwumas na wykończeniu, rozregulowana skrzynia biegów, uszkodzona pompa paliwowa... musisz zacząć wymieniać od najtańszych części i zobaczyć czy coś pomaga. Jeżeli mogę Cię w jakikolwiek sposób pocieszyć to zacznij od filtra powietrza. Nie jest to najdroższa część samochodowa, a może na początku zbyt mało powietrza dostaje się do komory spalania, co powoduje "mulenie" samochodu na zbyt bogatej mieszance? Warto spróbować choćby przeczyścić, a jak będziesz wymieniać to polecam coś takiego - filtr powietrza. Ogromnej różnicy pomiędzy poszczególnymi firmami niby nie ma, ale Filtron to znana firma, która zajmuje się w głównej mierze produkcją filtrów.

Pozdrawiam i powodzenia życzę :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-07-2012, 09:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
W SX4 benzynowym 1.6 można w ten sposób odczuwać działanie klimy, zwłaszcza przy niskich obrotach. Ale w turbodieslu chyba powinno być gładko od samego dołu?


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-07-2012, 17:05 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3218
Lokalizacja: Kwidzyn
Tomash pisze:
W SX4 benzynowym 1.6 można w ten sposób odczuwać działanie klimy, zwłaszcza przy niskich obrotach.


Ja nic takiego nie odczuwam, jedynym objawem włączenia się klimy jest wahniecie obrotów (na postoju), absolutnie nie odczuwalne przy ruszaniu. Nawet tego "sławnego" zamulenia przy wyprzedzaniu na klimie nie czuję, według mnie niższe ciśnienie w oponach bardziej przymula w tej sytuacji.


Na górę
Post: 28-07-2012, 12:38 
Offline

Rejestracja: 07-09-2009, 10:00
Posty: 60
Lokalizacja: zachodniopomorskie
rocker123 pisze:
Wymieniłem tydzień temu zawór regulacji spalin EGR.... nie wiem czy to ma znaczenie...

U mnie podobne objawy były właśnie przy nieprawidłowo działającym EGR-ze . WYmieniłem na oryginalny + włożyłem oryginalną kryzę między uszczelki i wszystko działało jak powinno. Pisałem o tym na forum ze 2 lata temu, poszukaj, tam są dokładne dane, na jakie rozwiązanie serwisowe trzeba sie powołać. . I nie słuchaj o żadnych krzyżakach i innych ... Jak się kończy dwumasa, to najbardziej hałasuje przy maksymalnym wysileniu napedu - podjeżdżasz wolno pod górkę, , drgania przenoszą się na całą budę i po wciśnięciu sprzegła słychać "tatatatata". Krzyżaki najbardziej walą też przy maksymalnych naprężeniach napędu, ale nie daja skoków mocy, jak by miał leciutką czkawkę. Przed wymiana EGR-a spróbuj go zkryzować - wpisz w internet hasło kryza EGR 1.9 multijet i Ci wyskoczy.
Cytuj:
musisz zacząć wymieniać od najtańszych części i zobaczyć czy coś pomaga.

Zmień zatem kapturki na wentylach do pompowania kół, może pomoże... Czy większośc tu odpowiada, żeby nabijać posty?????????????????


Na górę
Post: 29-04-2018, 11:22 
Offline

Rejestracja: 29-04-2018, 11:01
Posty: 8
Lokalizacja: Tarnów
Suzuki: sx4 x4 120KM sedici
Witajcie. Widzę że nie tylko ja mam taki problem. Pisałem na forum sedici nikt mi nie pomógł więc mam prośbę tutaj gdyż mój samochód ma wszystko to samo co suzuki. Chodzi podobnie jak u kolegi o to że podczas energicznego przyśpieszania auto trochę szarpie, ma takie zrywy, nie równomiernie przyśpiesza trochę jak by skacze do przodu. Jest to najbardziej wyczuwalne na drugim i trzecim biegu kiedy chcę energicznie przyśpieszyć, gdy pedał gazu wciśnięty jest tak przynajmniej do połowy a zakres obrotów wynosi 2500 - 4000 . Nie jest to jakoś bardzo, nie szarpie tak jak np. podczas braku paliwa, nie jest to ciągle, pojawia się podczas jazdy średnio trzy cztery razy na 10 kilometrów ( zależy od trasy ) trwa po 2- 3 sekundy, ale jednak pojawia się , jest zauważalne no i denerwuje. Jeżeli się jedzie ze stałą prędkością jest wszystko ładnie i to niezależnie od prędkości. Na wolnych silnik pracuje pięknie, stabilnie , ogólnie podczas jazdy też super, spalanie jest OK , nie jest to wina filtra benzyny czy jej ciśnienia gdyż od niedługiego czasu mam założoną instalację gazową i jest tak samo z tym że bardziej wyczuwalne, ( na benzynie jest to ledwo wyczuwalne na gazie dużo bardziej ) W ostatnim czasie sprawdzałem luzy zaworowe - są OK w normie, wymieniłem świece, filtr powietrza , nie ma poprawy , przepływomierz czyściutki jeszcze lśni. Żadnych nieszczelności nie namierzyłem. Jak się do tego zabrać od czego w pierwszej kolejności ? cewki ? przepływomierz ? sonda ? Nie wyświetla pomarańczowej kontrolki. Czy ktoś miał podobny przypadek ? Nie jest to na pewno wina żadnych przegubów , krzyżaków czy sprzęgła. Zapytam na koniec czy to normalne że na luzie, na postoju podczas przygazowania ma odcinkę już na 5000 obrotów ?

1,6 16V 120KM 4x4 przebieg 45000 rok 2011

Czy kolega uporał się z tym problemem ? co było przyczyną ?
Dzięki za jakieś wskazówki.


Na górę
Post: 30-04-2018, 07:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 188
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
"marmos" pyta: Zapytam na koniec czy to normalne że na luzie, na postoju podczas przygazowania ma odcinkę już na 5000 obrotów ?

To nie jest normalne, odcinka na czerwonym polu powinna być, 6500 obr/min będzie ok i na II biegu pomad 100km/h :D
Gdzieś tu na forum czytałem o podobnym problemie, ale w czym był problem :niewiem:
Podłącz się do komputera diagnostycznego nie warto zgadywać co tam psoci w silniku :idea:

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 30-04-2018, 11:19 
Offline

Rejestracja: 22-03-2015, 07:06
Posty: 89
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: SX4 Classic 4x4
6500? Mnie odcina o jakiś tysiąc wyżej. Więc jak mówisz, nie jest to normalne.
Na 4 i 5-tym nie sprawdzałem - bez szans ;)

_________________
SX4 Classic 4x4 1.6 Pb


Na górę
Post: 30-04-2018, 13:24 
Offline

Rejestracja: 29-04-2018, 11:01
Posty: 8
Lokalizacja: Tarnów
Suzuki: sx4 x4 120KM sedici
No to u mnie jest jakiś problem i od tego trzeba zacząć na postoju - zaznaczam na postoju maksymalne obroty na jakie mogę wkręcić do 5000 i ani grama więcej myślałem że to jakieś fabryczne ograniczenie dla bezpieczeństwa a podczas jazdy na dwójce trójce dochodzi do czerwonego ile dokładnie nie wiem bo nie chciałem go nadwyrężać. Chciałem na szybko dzisiaj przeglądnąć zawór EGR ale nie mogę go namierzyć Nie ma go obok termostatu Nie ma go z prawej nie ma z lewej pewnie niestety jest w mojej wersji gdzieś pod kolektorem ssącym.


Na górę
Post: 30-04-2018, 14:07 
Offline

Rejestracja: 22-03-2015, 07:06
Posty: 89
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: SX4 Classic 4x4
Ale @marmos, Ty jesteś disel jak mówisz. No więc chyba nie chcesz kręcić jak benzyniaka? Znaczy podobno się da, choć to bez sensu. Ropa to ropa. Disla przecież się nie kręci.

_________________
SX4 Classic 4x4 1.6 Pb


Na górę
Post: 30-04-2018, 15:30 
Offline

Rejestracja: 29-04-2018, 11:01
Posty: 8
Lokalizacja: Tarnów
Suzuki: sx4 x4 120KM sedici
Ja w benzynie + gaz gaz dopiero co założony. Dlaczego pomyślałeś że ja jestem diesel ? może ja wprowadziłem w błąd tym "szukaniem " zaworu EGR ? bo może u mnie go tam wcale nie ma ? Nie mam pojęcia gdyby nie było to jeden problem z głowy. Na pewno go nie ma w tych okolicach co w starszych wersjach, no chyba że trzeba podnośnik i gdzieś od ściany grodziowej pod kolektorem ssącym by był umiejscowiony , może nie we wszystkich wersjach jest ? Byłem pewny że przy emisji EURO 5 egr będzie.


Ostatnio zmieniony 30-04-2018, 15:44 przez marmos, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 30-04-2018, 15:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 188
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
marmos pisze:
Ja w benzynie + gaz gaz dopiero co założony

A przed założeniem gazu było dobrze ?
Może gazownik napsocił :szok:

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 30-04-2018, 15:48 
Offline

Rejestracja: 29-04-2018, 11:01
Posty: 8
Lokalizacja: Tarnów
Suzuki: sx4 x4 120KM sedici
Na benzynie jest to o wiele mniej wyczuwalne, ale jednak jest ja wyczuwam żona też choć myślała że może to normalne ( mam ten samochód od 2 miesięcy po za tym na benzynie jak i na gazie chodzi idealnie jak szwajcarski zegarek) Jak wiadomo wszelkie defekty zwłaszcza z układem zapłonowym na gazie są odczuwalne o wiele bardziej niż na benzynie.


Na górę
Post: 01-05-2018, 19:35 
Offline

Rejestracja: 05-07-2016, 14:42
Posty: 48
Suzuki: Sedici (SX4)
EGR - na pewno jest, właściwie chyba nie ma auta wyprodukowanego po 2000r., które by go nie miało - niezależnie czy PB czy ON.


Na górę
Post: 21-05-2018, 18:48 
Offline

Rejestracja: 29-04-2018, 11:01
Posty: 8
Lokalizacja: Tarnów
Suzuki: sx4 x4 120KM sedici
Sprawa się wyjaśniła. Przyczyną szarpania było nie odpowiednie ustawienie czasów wtrysków instalacji LPG co zostało szybko poprawione. W tym momencie sinik pracuje wzorowo. Małe jakieś lekko wyczuwalne poszarpywania czy raczej zrywy mocy które można odczuć na benzynie i to przez osoby spostrzegawcze mogą należeć do "ten typ tak ma" . Jeśli chodzi o odcinkę obrotów przy 5000 na postoju dowiedziałem się że to jest normalne zabezpieczenie w tym aucie. Do dnia dzisiejszego nie wiem gdzie znajduje się zawór EGR nie mam jak wleść pod auto może jest gdzieś pod kolektorem dolotowym bo ani z prawej ani z przodu ani z lewej strony silnika nie ma go nigdzie.


Na górę
Post: 11-09-2018, 20:29 
Offline

Rejestracja: 06-09-2018, 17:51
Posty: 21
Suzuki: sx4
Witam. Czy ktoś w dieslu ogarnął już temat szarpnięć?


Na górę
Post: 23-09-2018, 12:46 
Offline

Rejestracja: 06-09-2018, 17:51
Posty: 21
Suzuki: sx4
Kurde szarpie diesel przy przyśpieszaniu na 3 biegu szczególnie. Jakby nie dochodziło paliwo lub był częściowo zapowietrzony. A może to któryś wtrysk. Lekkie szarpnięcia przy spokojnym przyśpieszaniu. Gdy mocno przyśpieszam nic się nie dzieje lub tego nie czuć. Czy ktoś miał podobne objawy?


Na górę
Post: 16-07-2019, 19:54 
Offline

Rejestracja: 06-09-2018, 17:51
Posty: 21
Suzuki: sx4
W końcu prawie całkowicie ogarnąłem temat szarpania


Na górę
Post: 07-08-2019, 00:42 
Offline

Rejestracja: 17-02-2018, 22:39
Posty: 45
@grzechch Może dla pozostałych zainteresowanych temat podasz, jakieś szczegóły?

_________________
Fiat Sedici 4x4 1.6 Pb


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl