Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 18:41

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 04-06-2012, 20:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Zamówiłem dzisiaj do SX4 opony Goodyear Vector 4Seasons. Są to opony całoroczne, dość dobrze oceniane w rożnych testach. Czy macie jakieś doświadczenia z takimi oponami? Ja, jak je założę, to będę na bieżąco zdawał relację z zachowania się opon w trakcie eksploatacji. Tutaj jest podsumowanie testu opon całorocznych.

PS Jeśli ktoś ma do napisania tylko: "jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego", to nich sobie daruje.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-08-2012, 20:11 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Opony założone. Wyważały się bez problemów. Bieżnik (mierzony suwmiarką) 8,1 mm. Stan licznika 107000. Przejażdżka obwodnicą Trójmiasta z prędkością 140 km/h (wiem, o 20 za dużo, ale to dla nauki) bez dodatkowych wrażeń audio (znaczy nie hałasują). Nie odczułem żadnej różnicy w prowadzeniu samochodu. Niestety, dzisiejszą nawałnicę w Gdańsku przesiedziałem w pracy, więc nie sprawdziłem zachowania opon na mokrym.
CDN ...


Na górę
 Tytuł: Koła
Post: 04-08-2012, 07:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2012, 06:22
Posty: 44
Lokalizacja: Żywiec
Ile zapłaciłeś? nowe, jestem na kupnie, możesz później coś jeszcze o tym jak się eksploatują?


Na górę
Post: 04-08-2012, 08:58 
Offline

Rejestracja: 01-02-2012, 11:20
Posty: 37
Lokalizacja: Dolny Śląsk
waldis pisze:
Zamówiłem dzisiaj do SX4 opony Goodyear Vector 4Seasons.

Ja kilka lat temu w Passacie B3 miałem założone całoroczne holenderskie Vredstein (nie wiem czy dobrze napisałem tą markę). Spisywały się bardzo dobrze, ale ja prawdę mówiąc jestem kierowcą z epoki kiedy opony dzieliły się na używane oraz nowe trudno dostępne, więc moje oceny nie będą miarodajne :-) Jestem tylko ciekaw, czy w Czechach gdzie jest obowiązek posiadania opon zimowych w zimie, a gdzie często jeżdżę, honorowane są opony całoroczne, tego nie wiem.


Na górę
 Tytuł: Re: Koła
Post: 04-08-2012, 09:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
zimny pisze:
Ile zapłaciłeś?

Dałem niecałe 2050zł za komplet.
zimny pisze:
nowe, jestem na kupnie, możesz później coś jeszcze o tym jak się eksploatują?

Za miesiąc zdam relację z dłuższej trasy jaka przede mną.
Tymoteusz pisze:
Jestem tylko ciekaw, czy w Czechach gdzie jest obowiązek posiadania opon zimowych w zimie, a gdzie często jeżdżę, honorowane są opony całoroczne, tego nie wiem.

Opony mają oznaczenie "M+S". Jeżdżę co roku do Austrii na narty, więc się przygotowałem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-08-2012, 10:03 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Opony all season to wynalazek amerykański, gdzie zasadniczo nie zmienia się opon na zimę, bo tam, gdzie pada śnieg po opadach śniegu nikt nie wyjeżdża na highway'e dopóki nie będą czarne... nie chcę Cię martwić, ale... - tu oczywiście dodatkowo "ciągnące" skrzynie automatyczne :szalony:


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-08-2012, 21:15 
Offline

Rejestracja: 31-05-2007, 12:42
Posty: 107
Lokalizacja: Toruń
bluedog pisze:
Opony all season to wynalazek amerykański, gdzie zasadniczo nie zmienia się opon na zimę, bo tam, gdzie pada śnieg po opadach śniegu nikt nie wyjeżdża na highway'e dopóki nie będą czarne...


Ta opinia jest tak samo prawdziwa, jakby ktoś z Ameryki po pobycie w Grecji stwierdził, że w Europie nie potrzeba opon zimowych, bo tu nie pada śnieg ...

Jeśli uznamy, że Kanada też jest w Ameryce, to np. w Qebecu opony zimowe są obowiązkowe dla wszystkich aut od 15.XII do 15.III.

_________________
Jacek

była Vitara 2.0 V6 Long
jest SX4 1.6 4WD
miał być S-Cross 1.4 4WD, ale nie ma i chyba nie będzie, bo jest Captur 1.2 Tce


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-08-2012, 08:36 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Mówiłem o Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej... nieśmiało dodam, ze Kanada jest jakby bardziej na północ /to w górę mapy/ a ponadto nie mówiłem o "potrzebie" lecz o panującym generalnie zwyczaju i powszechnym używaniu tzw."opon wielosezonowych" tamże w celu onomatopeicznego uzasadnienia, ze opony te w naszych warunkach sie nie sprawdzą /no, może z wyjątkiem samego wybrzeża/ - bo o tym traktuje temat.

Jeśli pojawi się temat o Ameryce Północnej - chętnie tam /jako, ze tak powiem, człek bywały 8) / podyskutuję...

A wracając to wydaje mi się, że M+S na Twoich oponach waldis to raczej "obejście" dla krajów o obowiązku używania zimówek, niż opis realnych możliwości opony, bo opona o takich realnych możliwościach z jednoczesną wielosezonowością powinna hałasować nieziemsko :roll:

Znalazłem test ADAC bodaj:
Cytuj:
Good Year Vector 4Seasons 91V: najlepsza w teście gum na cztery pory roku, wszechstronna, wysoka precyzja prowadzenia, wysoki komfort jazdy, hałasliwośc zewnętrzna 71,4 dB (referencyjna zimowa 70,3 dB). Na śniegu, w trakcie pokonywania slalomu, gdzie wymagane jest dobre prowadzenie boczne (wpływające na wysokie wartości przyspieszenia poprzecznego) uzyskała przeciętny wynik 4,65 m/s2. Opona referencyjna zimowa charakteryzuje się wynikiem 5,07 m/s2.{...}zaskakująco słabo wypadły one na suchej nawierzchni (opory toczenia tzw. współczynnik CR 1,205, podczas gdy referencyjna zimowa 1,083; prowadzenie boczne 47,9 km/h podczas gdy referencyjna zimowa dysponuje 51,3 km/h).

Czyli:
- głośność plus 1,1 dB /sporo/
- znoszenie boczne na śniegu minus 0,42 m/s2 /czyli taka sobie zimówka ale zimówka/,
- CR plus 0,0625 /czyli więcej z baku.../,
- znoszenie boczne na suchej nawierzchni minus 3,4 km/h /sporo ale to cena za ową "wielosezonowość"/ czyli żegnajcie kręte drogi np.w Chorwacji albo w Alpach... będzie za nami koreczek :szalony: ;)

Nie powiem, ze jak coś jest "do wszystkiego" to jest do niczego ale z pewnością nie kupię...


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-08-2012, 13:11 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Ciąg dalszy mojego nieobiektywnego testu opon całorocznych.

Sprowokowany przez bluedoga "... czyli żegnajcie kręte drogi np.w Chorwacji albo w Alpach... będzie za nami koreczek..."
postanowiłem to sprawdzić. Wybór padł na jedynie słuszną do takich zabaw drogę, czyli słynną Jadranską Magistralę.
Ale najpierw nieoczekiwany test opon na aquaplaning.
Na wysokości Zadaru wpadam w ogromną ulewę. Na autostradzie stoi woda (pierwszy raz widziałem coś takiego). Zwalniam do 80 km/h (nie wiem jak opony zachowują się na wodzie, a na cb-radio mówią o gościu, który wpadł w bariery). Po chwili wyprzedza mnie ze sporą prędkością autokar. Więc i ja przycisnąłem. Rozpędziłem się do 100 km/h. Żadnych niepożądanych zjawisk ze strony ogumienia. Za chwilę deszcz się kończy, więc nie mam okazji rozwinąć większej prędkości (mijam gościa na barierkach, przy nim straż). Jedziemy dalej. Ok. 200 km od Dubrownika autostrada się kończy i wjeżdżamy na słynną Jadrankę. Robi wrażenie. Wąska, kręta (miejscami prawie nawroty), ostre podjazdy, ostre zjazdy, przepaście to z jednej, to z drugiej strony, a barierki nie wzbudzają zaufania (jak to dawali radę w maluchach lub w trabantach-nie wiem). A ja cisnę. Nie jestem najwolniejszy, wręcz przeciwnie, poganiam innych (z pewnością na dobrych letnich gumach). Na drugi dzień powrót. I ponownie spowalniają mnie goście w szybszych furach na prawdopodobnie dobrych letnich oponach. Pod koniec dnia kilkadziesiąt km krętych i wąskich dróżek na Istrii. Pech chciał, że akurat kamerka mi padła i przejazd nie zarejestrował się.

Podsumowując:
nie stwierdzam żadnych różnic między zachowywaniem się samochodu na fabrycznych Continentalach (pięć razy na chorwackich drogach) a obecnie założonych wielosezonówkach (pierwszy raz w Chorwacji).

PS Tylko felgi czarne jak nigdy. Nie wiem, czy na klockach coś zostało. Ale to w imię nauki. Normalnie tak nie jeżdżę.

CDN... Jak spadnie śnieg.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2012, 21:35 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Nieobiektywnego testu ciąg dalszy...
Wczoraj musiałem odholować jimnika mojej żony do warsztatu. Wyjazd z osiedla jest lekko po górkę, a na nim zbity, ujeżdżony śnieg. Suzi w trybie auto. Obawiałem się, że ciągnięcie bagażu na śliskim pod górkę spowoduje negatywne wrażenia, ale nie. Poszło gładko, jak na letnich po suchym asfalcie. Ogólnie OK. Powygłupiam się jeszcze trochę na bocznych, zimowych drogach i zdam relację.


Na górę
Post: 28-08-2016, 04:03 
Offline

Rejestracja: 26-02-2016, 23:09
Posty: 7
Suzuki: najprawdopodobniej S
Co by nie duplikować wątków. Opony zakupione z autem Toyo Proxes CF1 kończą swój żywot, ograniczniki niemal na wierzchu. Przebieg roczny będzie w okolicach 15k km. Jazda w mieście, S8, autostrady, mało po krajowych. Chce żonie wrzucić całoroczne, podjarałem się trochę Michelinami CC, ale to już za wysoko, ktoś miał do czynienia z niżej wymienionymi?
NEXEN N'PRIZ 4S
FALKEN AS200
Apollo Alnac 4G All Season
Chodzi o rozmiar oczywiście 205/60R16, etykieta niby najlepsza w Apollo...


Na górę
Post: 25-09-2016, 19:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
W którejś z gazet motoryzacyjnych o 4x4 był ostatnio test opon całorocznych. Poczytaj, to miesięcznik , więc powinien leżeć na półkach w empiku.
Nie kieruj się ceną, zwłaszcza przy wielosezonowych.


Na górę
Post: 26-09-2016, 14:16 
Offline

Rejestracja: 26-02-2016, 23:09
Posty: 7
Suzuki: najprawdopodobniej S
Ciut za późno ;)
Byłem zdecydowany na Apollo, ale dystrybutor z serwisu aukcyjnego, po kontakcie telefonicznym nie miał kompletu z tej samej daty produkcji tylko jakieś resztki z różnych dat z początku 2015 roku. Wybór padł na Nokiany Weatherproofy. Droższe, ale chociaż z tego roku (1216), no i przy zniżkach na wymianę i geometrię różnica jest do przełknięcia. Zrobione raptem niecałe 500km więc nie napiszę nic konkretnego, no może poza tym, że na połowie baku mam zrobione niemal 400km, co na poprzednich gumach było nie do osiągnięcia. Zapewne skumulowany efekt gum i zbieżności.

Przy okazji znalazłem fajne porównanie literek z naklejek, wszędzie są opisane różnice między A, a G, tu fajnie pokazane orientacyjne różnice pośrednie.
http://www.rezulteo-opony.pl/etykietowanie-opon


Na górę
Post: 14-09-2018, 17:33 
Offline

Rejestracja: 14-09-2018, 16:37
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4
Odświeżam temat, bo może komuś przyda się informacja.
Zakupiłem opony Nexen Nblue 4seasons.
Bardzo ciche, dobrze trzymają się drogi. Jak to całoroczne specyficznie wyglądają na felgach - jakby niedopompowane. Mam pełne zaufanie do całorocznych. Od 10 lat jeździłem innym autem na Goodyear'ach Vector i Nawigatorach z Dębicy. Nexen w testach Autobildu zdobył wysoką pozycję i cena jak na profil 60 znośna ( 240 za sztukę ) Do jazdy miejskiej i letnich wyjazdów wakacyjnych są doskonałe. Moim zdaniem z perspektywy mieszkańca dużego miasta nie ma sensu zmieniać dwa razy w roku. Tylko ważne, by co dwa lata wyważyć koła i ewentualnie przesunąć opone na feldze ( nie dać się zagadać, że opona, lub felga krzywa i nie da się wyważyć )

Drugim dobrym wyborem jest Kleber Quadraxer 2. Niestety droższy.
Gdyby SX4 miał opony 205/55/R16 byłoby znacznie taniej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]