Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 22-11-2019, 20:13

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 07-02-2016, 11:56 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11314
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
Małe zestawienie usterek i problemów występujących w SX4, silnikowe głównie z dieslem 1.9 DDiS, znalezione w sieci:

- Zapychający się zawór EGR (1.9 DDiS)
- Zapchany filtr cząstek stałych i silnik przechodzący w tryb awaryjny (1.9 DDiS, do roku 2009); wada konstrukcyjna - niewłaściwe umieszczenie filtra
- Pękanie mocowania silnika (1.9 DDiS) przy większych przebiegach. Objawy: zwiększony hałas i wibracje
- Problemy z przełączaniem biegów (6-biegowa skrzynia Fiata, 1.9 DDiS) przy większych przebiegach.

- Skrzypienie foteli (wszystkie wersje sprzedawane w Europie) - początkowy okres produkcji; serwisy otrzymały zestawy naprawcze
- Wibracje drążka skrzyni biegów (silniki benzynowe, lata 2007-2008) - naprawa przez regulację osi przesunięcia
- Utrata mocy silnika (silniki benzynowe przerobione na zasilanie LPG) - po 40-50.000 km z powodu wypalania gniazd zaworów
- Możliwe pęknięcie szkła przednich świateł przeciwmgielnych (wszystkie silniki z rocznika 2009) - w przypadku gwałtownego ochłodzenia podczas pracy, np. przy zachlapaniu wodą (przejazd przez większą kałużę)
- Szum łożysk kół tylnych (sporadyczne przypadki, wszystkie wersje europejskie)
- Zablokowane oryginalne radio (niektóre modele) - po odłączeniu akumulatora i ponowny podłączeniu radio żąda kodu zabezpieczającego.

W moim z tych występował tylko problem ze skrzypieniem foteli, usunięty na gwarancji.

A jak to wygląda u Was?


Na górę
Post: 07-02-2016, 20:05 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3280
Lokalizacja: Kwidzyn
No to ja dodam "słynny" katalizator w benzyniakach. Tak z ciekawości zapytałem ostatnio pana w ASO, czy ogarnęli temat i powiedział, że w ostatnich rocznikach już chyba jest OK, bo ludzie nie zgłaszają problemów tak czesto jak wcześniej. Jaka jest prawda nie wiem.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 07-02-2016, 20:19 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11314
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
Właśnie. Katalizator :ok:

Dodać można jeszcze:
- Sporadyczne problemy z rozruchem (benzyna 1.6 i 2.0)
- Skrzypiące gumy (osłony gumowe amortyzatorów)


Na górę
Post: 07-02-2016, 20:46 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3280
Lokalizacja: Kwidzyn
Skrzypiały, to chyba gumy stabilizatora. Tak na marginesie, to po kilku miesiącach przestałem zwracać na to uwagę.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 07-02-2016, 22:14 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
- teleskopy klapy bagażnika?
- u mnie wariuje bezkluczyk - w zasadzie jeżdżę z kluczykiem w stacyjce...
- słabe zabezpieczenie antykorozyje - podwozie, schowane elementy karoserii (rozpórki, podpórki itp. dla deski rozdzielczej, wnętrze drzwi).


Na górę
Post: 07-02-2016, 22:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1126
Cytuj:
Małe zestawienie usterek i problemów występujących w SX4, (...) znalezione w sieci:
(...)
- Utrata mocy silnika (silniki benzynowe przerobione na zasilanie LPG) - po 40-50.000 km z powodu wypalania gniazd zaworów
- Możliwe pęknięcie szkła przednich świateł przeciwmgielnych (wszystkie silniki z rocznika 2009) - w przypadku gwałtownego ochłodzenia podczas pracy, np. przy zachlapaniu wodą (przejazd przez większą kałużę)
- Szum łożysk kół tylnych (sporadyczne przypadki, wszystkie wersje europejskie)
- Zablokowane oryginalne radio (niektóre modele) - po odłączeniu akumulatora i ponowny podłączeniu radio żąda kodu zabezpieczającego.

W moim z tych występował tylko problem ze skrzypieniem foteli, usunięty na gwarancji.

A jak to wygląda u Was?

Cytuj:
No to ja dodam "słynny" katalizator w benzyniakach.


No to ja dodam wrazliwa na uderzenia kamieniem szybe przednia i pekajace (pod wplywem uderzenia samochodem marki BMW, prowadzonym przez kobiete) zderzaki,
mocowania reflektorow i kratek wlotow powietrza...

Panowie, za sianie defektyzmu powinno sie was tutaj zbanowac... :toporek:

A tak na powaznie, to dwukrotnie wymieniano u mnie (w ramach gwarancji) konstrukcje fotela kierowcy, a w ramach pierwszej akcji serwisowej katalizator,
ktory moim zdaniem byl dobry, ale VIN mojego auta miescil sie w liscie "podejrzanych".

Aha i w szescioletnim samochodzie musialem wymienic antene, ktora - nawiasem mowiac - "wlasnorecznie zlamalem".

A wracajac do cytatu z listy to:

- utrata mocy... (silniki przerobione na zasilanie LPG) - toz to zadna wada silnika, tylko jego dewastacja przez uzytkownika.

- mozliwosc pekniecia szkla przednich swiatel... - fizyka, rozszeszylbym mozliwosc wystepowania na samochody wszystkich marek

- szum lozysk kol tylnych... sporadyczne przypadki, wiec o co chodzi, mnie padlo takie lozysko w Focusie a nie w SX4

- zablokowane oryginalne radio - po odlaczeniu akumulatora...
- jezeli radio posiada aktywna funkcje zabezpieczenia przeciw kradziezy, to koniecznosc "wklepania kodu"
po ponownym podlaczeniu zasilania nie jest zadna usterka, tylko logiczna konsekwencja prawidlowego funkcjonowania systemu

Reasumujac, moje doswiadczenia z niemal siedmioletniej eksploatacji SX4 sa pozytywne, zadnego z dotychczasowych samochodow nie trzymalem tak dlugo,
bo zazwyczaj zmienialem woz co trzy do czterech lat.

Drobne rzeczy tez mi sie nie podobaly, jak na przyklad korozja wszystkich opasek uciskowych na przewodach w komorze silnikowej juz po dwoch latach eksploatacji,
ale to "kosmetyka" i taki juz urok budzetowej marki. Na sprawnosc techniczna pojazdu nie mialo to w kazdym razie zadnego wplywu.

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Ostatnio zmieniony 29-10-2016, 08:16 przez SX4ever, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 08-02-2016, 05:57 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
... dodam jeszcze przełącznik zespolony i zawieszające się wycieraczki - myślałem, że tylko mój tak ma ale w innym wątku któryś z kolegów potwierdził, że jest to problem szerzej znany.

Usterki/wady, które występują w moim egzemplarzu byłby do przełknięcia - auto używane, budżetowe - poza jednym wyjątkiem - katalizator :)


Na górę
Post: 08-02-2016, 07:47 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11314
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
SX4ever, dla wyjaśnienia - to jest wyciąg z obszernego artykułu na temat SX4/Sedici jako Gebrauchtwagena ;)
Nie oceniam zasadności, choć się zgadzam z Twoją opinią.
Piszący wszelkie takie artykuły po prostu muszą stworzyć odpowiednio długą listę wad, żeby nie było, że plusy przesłaniają nam minusy ;) Czasem robią to rzeczywiście na siłę.


Na górę
Post: 08-02-2016, 11:56 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 09:47
Posty: 36
Lokalizacja: R.Śląska
Dodam gumy stabilizatora poprzecznego przedniego (u mnie wymieniałem dwukrotnie).
Fotel, a właściwie szkielet miałem wymieniany na gwarancji z uwagi na "kolebanie" za zakrętach.
Błąd "check engine" katalizator wyskakuje od czasu do czasu.
Odprysk na przedniej szybie (kamień), nie uznam tego za wadę.
Teleskopy klapy bagażnika, coraz słabsze... (nie pociągną same klapy do końca)
Problemy z pilotem w wersji bezkluczykowej... zmiana baterii generalnie pomagała (dobra bateria za 5zł... nie chinol za 50gr)
Z radiem zero problemów, nie licząc parującej w zimie szybki wyświetlacza.
Kilka żarówek (do wad tego nie zaliczam).
Rdzewiejąca tylna klapa w miejscach styku z uchwytem do dźwigania/otwierania, problem nie załatwiony w ramach gwarancji (uwidocznił się po 3 latach...) SMP podciągnęło go pod gwarancję roczną lakieru... po kilkukrotnym wymianie pism nic nie wskórałem, uważam że duża "skucha", ASO też mnie "zlało" w tej kwestii.
Wersja "japońska" 2WD.
Zbyt szybko zużyte "pierwsze" klocki hamulcowe.. po około 45 tysiącach...może to nie wada ale np w Toyocie wymieniałem po 90tkm, styl i warunki jazdy się nie zmieniły.
Akumulator wymieniany po 7 latach zeszłej zimy... raczej to nie wada.


Na górę
Post: 08-02-2016, 12:40 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Słabym punktem jest styk plastików z karoserią - plastiki pracują i rzeźbą w karierze do gołej blachy- ja miałem korozję powierzchniową na styku plastików i blachy na progach drzwi przednich. Do tego plastiki są ostre na krawędziach i lepiej ścierają lakier.

Edyta: poprawiłem literówki, bo pisałem z szajsunga i wyszedł większy bełkot niż bym chciał :)


Na górę
Post: 30-05-2016, 14:18 
Offline

Rejestracja: 21-12-2011, 16:30
Posty: 18
Lokalizacja: Bielitz-Biala
To ja się dorzucę:
1) awaria katalizatora po 90 tys. km - niestety po gwarancji,
2) wymiana przekładni kierowniczej ze względu na luzy - na gwarancji,
3) wibracje drążka zmiany biegów na 3. biegu od nowości, 3-krotna reklamacja na gwarancji bez efektu,
4) wymiana pierwszych klocków hamulcowych (ze względu na okropny hałas) po 10 tys. km, później już co ok. 50 tys.,
5) awaria jednego amortyzatora przedniego (w efekcie wymiana obu) po 30 tys.,
SX4 1,6VVTI AWD, 2007r.
Ponoć to bezawaryjny samochód ...


Na górę
Post: 31-05-2016, 18:16 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3280
Lokalizacja: Kwidzyn
U mnie z tych rzeczy, to tylko katalizator na gwarancji. Jakiś egzemplarz z kumulacją ci się trafił. Na tle wielu innych aut, to przypadłości SX4 to tylko kosmetyka. Moim skromnym zdaniem.;)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 01-06-2016, 18:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 420
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
no włśnie na tle innych aut jest naprawdę nieżle ....

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 01-06-2016, 18:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 737
Lokalizacja: Górny Śląsk
Potwierdzam katalizator


Na górę
Post: 01-06-2016, 18:42 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3280
Lokalizacja: Kwidzyn
Jaczek pisze:
no włśnie na tle innych aut jest naprawdę nieżle ....

Ostatnie znane mi auto zasługujące na miano "bezawaryjny" , to był mercedes "beczka". Później to były auta co najwyżej małoawaryjne! :ok:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 02-06-2016, 16:12 
Offline

Rejestracja: 02-06-2016, 15:30
Posty: 4
Lokalizacja: KTA(DE) - HBN(DE)
Suzuki: SX4 2.0 DDiS 4x4
Od siebie dodam coś na temat 2.0 DDIS (2.0 Multijet).Usterka dobrze znana na forach fiata bravo,opla insignia i innych forach,gdzie montowano tą jednostkę. Problemem jest uszczelka która łaczy smok z pompą olejową.Po pewnym czasie zaczyna ona tracic swoja elastycznosc i nie przylega jak powinna.Odpalając zimny silnik,pompa potrzebuje duzo wiecej czasu ,zeby zassac olej i kontrolka oleju sie swieci (u mnie to bylo ok 10 sek).Ja juz jestem po wymianie i radze innym uzytkownikom ,rzucic okiem na to i zapoznac sie z tematem. Pozdrawiam ;)

http://insignia-club.pl/ci-nienie-oleju-t467.html
http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopic.p ... 9&start=60
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 86&t=66664


Na górę
Post: 04-06-2016, 10:56 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Jaczek pisze:
no włśnie na tle innych aut jest naprawdę nieżle ....


Nie zgodzę się do końca. Miałem używaną hondę od 37 000 km do 110 000 km. Przez trzy lata załapałem się na wymianę łącznika stabilizatora w ramach akcji serwisowej. Miałem dwie usterki - pęknięty klosz halogenu, wymieniłem na zamiennik i pęknięta soczewka reflektora - wymieniłem na używaną. Poza tym tylko serwis - cholernie drogi, bo w ASO. Ale za to przez te 3 lata 2x osobiście dzwonił właściciel serwisu z pytaniem, czy jestem zadowolony z obsługi :)

Tymczasem w suzuki:
- check engine - pewnie kat do wymiany;
- zawieszające się wycieraczki - pewnie przełącznik zespolony do wymiany;
- mokry dyferencjał z tyłu - pewnie uszczelka do wymiany;
- zatrzymująca się klapa bagażnika - teleskopy do wymiany.

Ok, może tragedii nie ma (w porównaniu do 2 fiatów, których miałem i peżota, którego mam) ale może być też lepiej. Dlatego SX4 ma u mnie dożywocie, jako drugie auto i auto na zimę ale jak pozbędę się peżoka to tylko na hondę :)


Na górę
Post: 04-06-2016, 11:28 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3280
Lokalizacja: Kwidzyn
Poza katalizatorem (który po gwarancji bedzie kosztował ca. 800-1000pln), reszta to przysłowiowe pierdoły pierdoły. Jeśli idzie o sprężyny gazowe klapy, to nie wymieniaj na oryginały, bo będzie to samo. Ja w Sedici wymieniłem na polskie zamienniki z Krosna o nieco większej sile za kilkadziesiąt złotych z przesyłką i temat zamknięty. Dla ciekawostki, w S-crossie też wymieniłem ale nie było zamienników więc dopasowałem inne nieco dłuższe, co wyszło na dobre bo klapa otwiera się kilka centymetrów wyżej.
Poza tym Honda z przebiegiem 110kkm to "nówka -sztuka" i byłby wstyd gdyby się tam coś zepsuło. Ale powiem Ci, że miałem Clio 1,5dci i przejechałem nim 150kkm gdzie tylko raz wymieniłem EGR i łączniki stabilizatora. Więc nie zawsze to kwestia marki. Tym bardziej, że dzisiejsze np. japońskie samochody, japońskie są tylko z nazwy (poza wyjątkami). Więcej zależy od konkretnego egzemplarza jaki się trafi. :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 21-10-2016, 11:59 
Offline

Rejestracja: 15-03-2012, 12:46
Posty: 24
Sx4 1.6 2WD AT, wersja japońska 50 tyś km przebiegu 2009r
Do tego momentu wymieniłem:
-żarówkę w tylnej lampie ( trzeba się trochę naszarpać z kloszem), w reflektorach przednich jeszcze nie wymieniałem
-wycieraczki na przedniej szybie
-po niecałych 30 tyś wymieniłem w ASO olej w skrzyni biegów, tak profilaktycznie, choć w serwisie byli trochę zdziwieni moim zleceniem
-klocki hamulcowe oryginalne i myślę że wytrzymają jeszcze z 30 tyś
-olej, filtr oleju, powietrza wymieniane co rok, kabinowy co 2

Z ogólnie znanych przypadłości
-skrzypiał mi fotel przez kilka miesięcy, po czym sam się naprawił, tak więc problemu nigdzie nie zgłaszałem
-skrzypienie gumy stabilizatora od nowości. Pojawia się w niskich temperaturach - skrzypi przez jesień, zimę, wiosnę. Latem jest "cisza" Na początku zgłaszałem problem w serwisie, coś tam niby przesmarowali, ale nic to nie dało.
-woda w bagażniku - i to jest poważniejsza sprawa. Problem występuje sporadycznie od nowości, samochód stoi pod dachem więc wielkiego problemu nie ma. Problem zgłaszałem w serwisie, toś tam sprawdzali, ale nie znaleźli przyczyny. Ostatnio jednak doszedłem do wniosku, że nieszczelna jest szybka z tyłu. Dziś zabieram się za demontaż plastików w bagażniku. Nawiasem mówiąc jakość wykończenia bagażnika jest na żenująco niskim poziomie, a szczytem tandety jest podłoga w bagażniku. I tak właśnie wygląda ta słynna japońska jakość wykonania.


To jednak nie szybka. Przez ok półtora miesiąca jeździłem ze zdemontowanym bokiem bagażnika i w końcu doszedłem, że na 99,9% (całkowicie pewny nie jestem) woda dostawała się poprzez otwory, które trzymały spinki mocujące nadkole. Co zrobiłem... wyciągnąłem nadkole i przy powtórnym zakładaniu spinek nakładałem w otwory i na spinki silikon dekarski (taki miałem pod ręką). Od tego momentu wody w bagażniku nie zauważyłem.


Ostatnio zmieniony 23-10-2017, 18:07 przez matwiel, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: 20-04-2017, 13:41 
Offline

Rejestracja: 22-01-2017, 23:25
Posty: 13
matwiel pisze:
...

Szykuj się jeszcze na przekładnię kierowniczą.

ModEdit - nie cytujemy całego posta, pod którym odpowiadamy - czoboki


Na górę
Post: 20-04-2017, 18:32 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3280
Lokalizacja: Kwidzyn
Dla czego? Nie wszystkie egzemplarze miały problemy z przekładnią! Szczerze, to znam właścicieli kilku SX4 i żaden takich problemów nie uświadczył, pomimo przebiegów grubo powyżej 100kkm. Więc nie demonizujmy problemu.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 20-04-2017, 18:46 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11314
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
W moim coś stukało po 100 000 km. W serwisie powiedzieli, że jest lekki luz, ale nie ma to wpływu na bezpieczeństwo.


Na górę
Post: 20-04-2017, 20:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 737
Lokalizacja: Górny Śląsk
macioo pisze:
Dla czego? Nie wszystkie egzemplarze miały problemy z przekładnią! Szczerze, to znam właścicieli kilku SX4 i żaden takich problemów nie uświadczył, pomimo przebiegów grubo powyżej 100kkm. Więc nie demonizujmy problemu.


No właśnie, potwierdzam 130 000 z + i brak problemu.


Na górę
Post: 22-04-2017, 07:00 
Offline

Rejestracja: 22-01-2017, 23:25
Posty: 13
Iron pisze:
macioo pisze:
Dla czego? Nie wszystkie egzemplarze miały problemy z przekładnią! Szczerze, to znam właścicieli kilku SX4 i żaden takich problemów nie uświadczył, pomimo przebiegów grubo powyżej 100kkm. Więc nie demonizujmy problemu.


No właśnie, potwierdzam 130 000 z + i brak problemu.

Każdy Japończyk boryka się z tym problemem.


Na górę
Post: 22-04-2017, 20:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 737
Lokalizacja: Górny Śląsk
To kiedy mam się spodziewać w/w problemów , skoro mam 130 tys. z plusem i spokój :zakrecony:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl