witam,
jako że temat do którego się podpiąłem został przeniesiony do innego działu zakładam nowy temat a mianowicie:
Ciekawi jak ma się napęd 4x4 do Systemu kontroli trakcji i ESP.
W trybie AUTO napęd 4x4 włączy się w momencie uślizgu kół przednich....
W momencie uślizgu kół przednich włącza się kontrola trakcji ( jak jest) zapobiegając uślizgowi kół...
-czy systemy włączą się jednocześnie ?
-czy kontrola trakcji odpowiada również za uślizg kół tylnych ?
- a może jeden system wyklucza drugi i tylna oś się po prostu nie włączy.
To samo z ESP. Po sieci krąży filmik jak SX4 robi test łosia w trybie 2wd a potem 4wd. W 4wd pięknie się mieści w zakrętach.
Ale jak ktoś ma ESP to komputer wyłapując w zakręcie uślizg koła w tym samym czasie przyhamowuje odpowiednio poszczególnymi kołami....
Jak się w tym manewrze znajduje dołączenie tylnej osi skoro koła hamują...
Dysponuje ktoś wiedzą która rzuciła by trochę światło na w/w sytuacje
Tylko bez takich w stylu po co ESP. Raz W poprzednim samochodzie ESP uratowało mi tyłek i tylko jak ktoś przeżył coś w stylu wpaść w poślizg przy 120 i w bocznej szybie widzieć nadjeżdżające z naprzeciwka samochody doceni taki system.
