Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 10-05-2024, 03:37

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12-06-2010, 19:36 
Offline

Rejestracja: 12-06-2010, 18:21
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków
Witam
Dziwna sytuacja. W czasie deszczu i kiedy są bardzo mokre ulice auto strasznie muli, jakby brakowało mu mocy. Byc może filtr paliwa robi się zbyt wilgotny, zastanawiałem się nad załadowaniem filtru powietrza stożkowego. Chciałbym, aby ktoś mi podpowiedział co może być przyczyną i ewentualnie na temat tego filtru stożkowego.
Z góry dziękuję.
Dodam, ze chodzi o Suzuki SX4 z silnikiem 1.6 benzyna napęd na przód


Na górę
Post: 12-06-2010, 20:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Cytuj:
...W czasie deszczu i kiedy są bardzo mokre ulice auto strasznie muli, jakby brakowało mu mocy. Byc może filtr paliwa robi się zbyt wilgotny...

??? :szok:
Filtr paliwa znajduje sie w zbiorniku paliwa i moze miec ewentualny kontakt z woda tylko wowczas gdy zatankujesz paliwo "niewiadomego pochodzenia".


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-06-2010, 20:48 
Offline

Rejestracja: 07-09-2009, 10:00
Posty: 60
Lokalizacja: zachodniopomorskie
:?:
w moim przypadku w poprzednim aucie pomogła wymiana okablowania wysokiego napięcia - przede wszyskim zapłonowych do świec, bo przy dużej wilgotności dostawały przebicia.
a filtr stożkowy raczej do tego nic nie ma, impregnacja olejem raczej wpływa na opory przechodzącego powietrza i drobiny pyłu, a nie na wodoodporność, zresztą im wilgotniej, tym lepiej( rano pzy swieżym, wilgotnym powietrzu i umiarkowanej temperaturze sprawność silnika będzie większa niż w południe w upale - artykuł w MOTORze sprzed kilku lat, jak znajdę, to podam namiary)


Na górę
Post: 12-06-2010, 21:48 
Offline

Rejestracja: 12-06-2010, 18:21
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków
SX4ever pisze:
Cytuj:
...W czasie deszczu i kiedy są bardzo mokre ulice auto strasznie muli, jakby brakowało mu mocy. Byc może filtr paliwa robi się zbyt wilgotny...

??? :szok:
Filtr paliwa znajduje sie w zbiorniku paliwa i moze miec ewentualny kontakt z woda tylko wowczas gdy zatankujesz paliwo "niewiadomego pochodzenia".


Sorki - przejęzyczenie - chodziło mi o filt powietrza


Na górę
Post: 12-06-2010, 22:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Lowca Androidow pisze:
Sorki - przejęzyczenie - chodziło mi o filt powietrza

Tak jak mmr napisal, szukalbym rozwiazania problemu raczej po stronie elektrycznej (przewody wysokiego napiecia).
Znacznie mniej prawdopodobne, ale sadze ze rowniez niewykluczone, byloby np. uszkodzenie izolacji przewodu laczacego sonde lambda z elektronika,
co w stanie wilgotnym mogloby ewentualnie zaklocac sygnal sterujacy doborem skladu mieszanki.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-06-2010, 22:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2009, 19:09
Posty: 79
rowniez stawiam na przewody wysokiego napiecia


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-06-2010, 19:30 
Offline

Rejestracja: 12-06-2010, 18:21
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków
Dziękuję Wam za zainsteresowanie.
Nie wiem tylko jak w serwisie gwarancyjnym (bo samochów jeszcze na gwarancji) wymóc taką wymianę przewodów - kiedy zgłosiłem tą usterkę byli na jeździe próbnej i nic nie stwierdzono - akurat wówczas nie padało. Aha - no i nie dizeje się to zawsze.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-06-2010, 22:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Cytuj:
... kiedy zgłosiłem tą usterkę byli na jeździe próbnej i nic nie stwierdzono - akurat wówczas nie padało. Aha - no i nie dizeje się to zawsze.

I wlasnie to jest zawsze najwiekszym problemem.
Znam to z okresu kiedy reklamowalem swoja nawigacje. Tyle razy ich odwiedzalem bez uprzedniego uzgadniania terminu, ze juz chyba nie chcieli mnie
wiecej ogladac :)
I gdy pewnego dnia majster stwierdzil, ze nalezaloby to testowac przez dluzszy czas, aby stwierdzic czy rzeczywiscie wystepuja nieprawidlowosci jakie reklamuje,
zareagowalem spontanicznie i odpowiedzialem ze moga moj samochod zatrzymac jak dlugo tylko chca, a ja odbiore go gdy wszystko bedzie juz w porzadku.

Chyba ze dwa dni pozniej odstawilem samochod rzeczywiscie na 10 (slownie dziesiec) dni do warsztatu, otrzymalem samochod zastepczy,
usterka zostala szybko usunieta, ale samochod dla pewnosci testowano jeszcze przez kilka dni, zanim go odebralem.
Przy tej samej okazji wymieniono mi powtornie skrzypiacy fotel i od tej pory - odpukac - nie mialem juz zadnych problemow.

Trzeba wiec byc juz nieco upierdliwym klientem, ale jednoczesnie rozmawiac przyjaznym tonem, nawet czasem zazartowac, unikajac stwarzania jakiejkolwiek
wrogiej atmosfery. Takim sposobem zalatwilem juz kilka spraw i to nie tylko zwiazanych z samochodem...

Zycze powodzenia!


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-06-2010, 15:44 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Lowca Androidow pisze:
kiedy zgłosiłem tą usterkę byli na jeździe próbnej i nic nie stwierdzono - akurat wówczas nie padało. Aha - no i nie dizeje się to zawsze.

A gdzie kontrola zapisu błędów z pamięci sterownika :roll: Łatwiej się przejechać, niż zanalizować wydruk :szok:


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-06-2010, 09:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-02-2007, 01:32
Posty: 245
Lokalizacja: Kęty
nimal pisze:
rowniez stawiam na przewody wysokiego napiecia


Koledzy... a Wy widzieliście przewody wysokiego napięcia w SX 1,6 benzyna?
Moim zdaniem baaaaardzo mało prawdopodobne jest żeby się uszkodziły (tam są 2 podwójne cewki z przewodami długości kilku centymetrów).

Moim zdaniem trzeba szukać czegoś innego.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-06-2010, 15:15 
Offline

Rejestracja: 12-06-2010, 18:21
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków
bluedog pisze:
Lowca Androidow pisze:
kiedy zgłosiłem tą usterkę byli na jeździe próbnej i nic nie stwierdzono - akurat wówczas nie padało. Aha - no i nie dizeje się to zawsze.

A gdzie kontrola zapisu błędów z pamięci sterownika :roll: Łatwiej się przejechać, niż zanalizować wydruk :szok:


Co do analizy z wyduku błędów to niestety nie jest to takie oczywiste - bo zapewne to robili.
Poprzednim razem miałem Punto 1.1 i po jakimś czasie wyszła dość ciekawa usterka - kiedy temperatura spadała poniżej 0 stopni auto nie chciało zapalić - ani na gazie, ani na paliwie. Wystarczyło, że auto postało godzinkę w automyjni (ogrzewanej) i paliło od kopa. Oczywiście w temeraturze 0 stopni i powyżej wszystko było OK. Był u nas kilka razy majster, samochód był w warsztacie (w różnych i w fiatowskim też) były odczyty z komputera i nie wykazywały żadnych błędów. Dopiero po pewnym czasie kiedy auto odmówiło posłuszeństwa w czasie jazdy - zgasł silnik i koniec jazdy (w temperaturze dodatniej) przyjechał macher i okazało się, że wymienił jakąś kostkę i od tamttej pory jak ręką odjął, nawet przy dużych mrozach paliło od kopa.
Tak więc wracając do mojego Suzuki to błędy wcale nie muszą być odnotowane, a coś nie gra.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-06-2010, 19:06 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Miałem w Punto 1.2 taki przypadek że samochód nagle zaczynał chodzić na 2 gary (prędkość max 80 i spalanie rzędu 10/100). W kompie kodowany był błąd cewki ale wymiana cewki nic nie dawała.
Skończyło się wymianą kompa za spore $ a dwa miesiące później skasowałem auto. Jak pech to pech :(
Ale pewnie teraz bym Rudej nie miał, więc nie ma tego złego... ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-06-2010, 06:38 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Cytuj:
Co do analizy z wyduku błędów to niestety nie jest to takie oczywiste - bo zapewne to robili.

Gwarantuję, że nie - inaczej wiedziałbyś o tym z rachunku... tak się składa, że analizatory serwisowe z pełnym oprogramowaniem firmowym /a nie jakieś tam ELM'y czy podobne, w których jeden kod błędu dotyczy kilkunastu różnych, możliwych usterek/ są bardzo precyzyjne a wsparcie techniczne SMP nie wypadło sroce spod ogona, o czym mogłem się osobiście przekonać... jedyny warunek to, by serwisant chciał chcieć :!:

Nie wiem, jak u Ciebie z serwisami Suzuki ale może pomyśl, czy nie zmienić serwisu na bardziej profesjonalny... może znajdziesz podpowiedź TUTAJ


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-06-2010, 11:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Tak jak Bluedog napisał (czasem aż się boję skąd on tyle wie o samochodach, zwłaszcza Suzuki ;) ).
Rozmawiamy o samochodzie produkowanym od 2006 roku, który nawet w najuboższej wersji ma namiastkę komputera w kabinie (średnie spalanie itd.). Elektronikę samodiagnostyczną samochody masowe zaczęły mieć na początku lat dziewięćdziesiątych, obecnie można z niej wyczytać bardzo, bardzo dużo w każdym samochodzie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]