macioo, ja też nie jestem ani inżynierem, ani elektrykiem, więc zapewne użyłem sformułowania niepoprawnego technicznie w kwestii prądu, ale myślę, że pisząc
prąd na elektromagnes podawany jest stale, zmienia się tylko jego natężenie nie byłem daleki od prawdy, co wyjaśnił już
Tomash (natężenie pola magnetycznego jest wprost proporcjonalne do natężenia prądu w cewce).
Poniżej kopiuję fragment artykułu, gdzie w miarę przejrzyście jest to wyjaśnione (niestety nie mam pewności, czy SX4 posiada dokładnie to samo sprzęgło, czy jakąś inną wersję/generację):
Sprzęgło sterujące posiada układ krzywkowy, składający się z dwóch tarcz z asymetrycznymi rowkami na obu powierzchniach czołowych, rozdzielonych serią łożysk kulowych. W celu uruchomienia napędu na tylne koła, sprzęgło sterujące uruchamiane jest elektromagnesem, który powoduje spowolnienie jednej z tarcz, dzięki czemu łożyska mogą przesunąć się w jeden koniec rowków.
Powoduje to rozdzielenie się tarcz, co z kolei wywiera nacisk na główne sprzęgło i następuje przeniesienie pomiędzy nimi momentu, przez co siła napędowa podawana jest na tylne koła. Sprzęgło główne przenosi moment odpowiednio do prądu podanego na elektromagnes oraz powstającego nacisku zaczepienia. Ogranicznik momentu obrotowego zapobiega przekazaniu na tylne koła nadmiernego momentu obrotowego.
Wybranie ustawienia LOCK powoduje, że układ sterujący podaje na elektromagnes maksymalny prąd. Na skutek tego tarcze krzywkowe sprzęgła przykładają maksymalny nacisk na główne sprzęgło, zapewniając stały podział momentu obrotowego 50/50 przy niskich prędkościach.
Źródło:
http://www.v10.pl/Nowy,Nissan,XTrail,2008,3228.html
Opis dotyczy X-Traila II, w SX4 w trybie LOCK układ sterujący nie podaje na elektromagnes maksymalnego prądu, chyba, że występuje uślizg przedniej osi (podobnie jest w Mitsubishi i wydaje mi się, że w Nissanie działa to tak samo, a nie jak podaje artykuł, tym bardziej, że inne źródła podają nie 50/50, a 55/45 itp.)