Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 17:01

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 31-03-2013, 20:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-01-2011, 16:42
Posty: 122
Lokalizacja: Żory
Nie wiem jak wy ale ja dziś prowadząc samochód miałem takiego banana......
Przy kolejnym wyprzedzaniu jadącego 30km/h bo takiej zimy jak dziś to w tym sezonie nie było banan był coraz większy :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-04-2013, 08:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Pamiętaj, że 4x4 przyspiesza na śniegu lepiej ale hamuje dokładnie tak samo słabo jak wszystko inne...


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-04-2013, 08:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-01-2011, 16:42
Posty: 122
Lokalizacja: Żory
Pamiętam i aż tak nie dałem się ponieść emocją. Wszystko w granicach rozsądku.
Żałuję tylko że nie nagrałem wjazdu na plac poprzez zaspy które usypał pług....
albo nawracanie w zaspach :) tu musiałem wyłączyć kontrolę trakcji i dopiero wytargał :] :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-03-2015, 11:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
macioo pisze:
No i czy przypadkiem czy sprzęgło sterowane elektrycznie nie działa zero-jedynkowo (on off)?

Coś odnośnie starego wątku dotyczącego prądu na elektromagnesie, przykład co prawda z X-Traila, ale sprzęgło to samo:
https://youtu.be/OGoB8w_rX0U
https://youtu.be/HGzeABug1W4
Drugi filmik to tryb AUTO - wygląda na to, że napęd reaguje w pewnym stopniu na pedał przyśpieszenia, a nie tylko na poślizg przedniej osi jak podaje Nissan, zatem pytanie, czy i-AWD Suzuki nie działa przypadkiem podobnie...


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-03-2015, 11:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2011, 11:16
Posty: 57
Lokalizacja: Połomia
DS pisze:
...wygląda na to, że napęd reaguje w pewnym stopniu na pedał przyśpieszenia, a nie tylko na poślizg przedniej osi

Po doświadczeniach kolejnej zimy wydaje mi się, że tak właśnie jest - przynajmniej przy starcie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-04-2015, 16:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
greentop pisze:
DS pisze:
...wygląda na to, że napęd reaguje w pewnym stopniu na pedał przyśpieszenia, a nie tylko na poślizg przedniej osi

Po doświadczeniach kolejnej zimy wydaje mi się, że tak właśnie jest - przynajmniej przy starcie.
Nie wiem, skąd autor tego filmiku ma te dane, ale wg nich zawsze przy starcie minimalny prąd jest podawany na elektromagnes:
https://youtu.be/gHRIlM8WLnU?t=2m33s
Kiedyś sprawdzałem, jak to działa w konkurencyjnym napędzie - droga pokryta śniegiem, podjazd pod górę, stała prędkość około 55 km/h i nagłe wciśnięcie gazu - w trybie 2WD koła od razu mieliły, w trybie 4WD nie traciły przyczepności - podobny test należałoby wykonać w SX4 i sprawa byłaby jasna :)

Przy okazji działanie sprzęgła (od 2WD do LOCK):
Obrazek

...oraz jak to jest we wspomnianym wyżej X-Trail:
Obrazek


Na górę
Post: 07-01-2016, 19:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Zima przyszła naprawdę i teraz sobie przypomniałem, że nawet iAWD ma sens :D
Jeździ się jak zwykle, a na światłach wszyscy zostają kilka metrów z tyłu ;) No i w zakręty na LOCK fajnie się wchodzi.


Na górę
Post: 08-01-2016, 21:08 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
I co z tego Avalanche :( Jak przed tobą jedzie "pociąg" uczepiony ciężarówki, składający się z siedmiu dżygitów, jadących w 4-5m odstępach! Żaden napęd nie pomoże.
Inna rzecz, że tryb SNOW przydał się wczoraj na A1. Od Warszawy droga wzglednie czysta, a nagle przed Włocławkiem "ślizgawka". Bez ostrzeżenia, jak się 140km/h jedzie to nie jest fajne. Na tablicach informacyjnych GDDKiA, zamiast ostrzeżenia o oblodzeniu, reklama Rdia PIK! :sciana: Żenada. No i po najechaniu na to śliskie gówno "tył" zareagował dość gwałtownie ale efekt był tylko taki, że samochód trochę bokiem poszedł. Lekko się spociłem ale jestem przekonany, że jakbym miał 2WD, to byłby "bączek" jak nic.
To moje drugie auto AWD i każde następne też takie będzie. Różnica w zakupie 8kpln, to tyle co przyzwoite audio, tyle, że audio tyłka nie uratuje w podbramkowej sytuacji. :skoczek:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 08-01-2016, 21:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
macioo pisze:
I co z tego Avalanche :( Jak przed tobą jedzie "pociąg" uczepiony ciężarówki, składający się z siedmiu dżygitów, jadących w 4-5m odstępach! Żaden napęd nie pomoże.

Wiem.
Ale momentami jest fun :takjest:


Na górę
Post: 11-01-2016, 13:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Avalanche pisze:
Zima przyszła naprawdę i teraz sobie przypomniałem, że nawet iAWD ma sens :D

Spróbuj wykonać test - gwałtowne wciśnięcie gazu w trybach 2WD i AUTO podczas jazdy ze stałą prędkością pod jakąś górkę - tak, aby zerwać przyczepność - przekonamy się, czy iAWD reaguje tylko na poślizg przednich kół, czy może jest coś więcej :idea:

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 25-01-2016, 23:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Na zamarzniętym błocie pośniegowym przy AUTO zarzucił tyłem i trzeba było kontrować.
Na LOCK poszedł równo pod górę.

Ale jak mi przednie koła wpadły w miękki śnieg poza asfaltem, to na LOCKu go wyciągnąłem, ale przez chwilę mozna było poczuć smrodek :|


Na górę
Post: 26-01-2016, 11:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Czyli AUTO w żaden sposób nie reaguje na pedał gazu, tylko na poślizg...
A smrodek to ze sprzęgła rozumiem? :/

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 26-01-2016, 11:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
1. Na to wygląda.
2. Dokładnie.
Zdziwiło mnie to, bo akcja trwała może 5 sekund.
Fakt, że przednie koła zapadły się na jakieś 8-10 cm w miękki śnieg poza brzegiem asfaltu i trzeba było się wygrzebać + podjechać pod ostrą krawędź, a tylne koła stały na śliskim, ale nie spodziewałem się tego.

Wcześniej przejazd kilkudziesięciu metrów z prędkością ok. 20 km/h po jeszcze głębszym śniegu nie spowodował żadnych efektów węchowych ;)


Na górę
Post: 26-01-2016, 12:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Niestety, przy 4x4 trzeba uważać na sprzęgło, cztery koła przenoszące moment powodują znacznie większe obciążenie, szczególnie przy próbach wygrzebania się... :sciana:

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 15-10-2017, 19:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Zgodnie z tematem wątku, z naciskiem na "i nie tylko" - porównanie na rolkach i-AWD z All Grip Select:
viewtopic.php?p=133030#p133030

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: 22-12-2018, 23:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
macioo pisze:
nie mogę dojść, jak ten prąd miałby być regulowany.
Odpowiadając na to stare pytanie - natężenie prądu regulowane jest przez sygnał o zmiennym współczynniku wypełnienia. Maksymalna wartość, jaką zanotowałem to 55%, co dało jakieś 2720 mA.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pulse-width_modulation

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 30-12-2018, 02:56 
Offline

Rejestracja: 17-02-2018, 22:39
Posty: 84
W sumie mam takie pytanie. Auto na desce ma dwie kontrolki od napędu (4x4 Auto i 4x4 Lock) i tu mam pytanie, czy jestem w stanie jakoś dowiedzieć się kiedy załącza się napęd na tył? Czy jak jadę na Auto i zapnie tył to nie powinno się też zapalić Lock?

_________________
Fiat Sedici 4x4 1.6 Pb


Na górę
Post: 30-12-2018, 11:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 403
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
spex pisze:
Czy jak jadę na Auto i zapnie tył to nie powinno się też zapalić Lock?

Zaświecenie kontrolek Lock lub Auto odzwierciedla stan położenia przełącznika a nie dołączania się napędu.
Jeśli by komuś bardzo zależało to można podłączyć kontrolkę która by sygnalizowała podanie napięcia na cewkę elektromagnesu w trakcie dołączania napędu na tylną ośkę, ale w momencie "jazdy bokiem" lepiej patrzeć przed siebie niż na wskaźniki :toporek:
W zasadzie to jest wyczuwalne gdy dołącza się "tył" a mam załączone na Auto cały rok :)

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 30-12-2018, 12:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Stopień załączenia napędu regulowany jest natężeniem. W przypadku SX4 prawdopodobnie można to monitorować apką SZ Viewer.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 30-12-2018, 13:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 403
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
[quote="DS"]Stopień załączenia napędu regulowany jest natężeniem.quote]
Czegoś tu nie rozumiem ?
Przy R-elektromagnesu = constans
I- natężenie prądu jest wprost proporcjonalne do przyłożonego napięcia.
I=U/R chyba że prawo Ohma zmieniła dobra zmiana + :)

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 30-12-2018, 14:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
:-) regulowane jest PWM'em - w bardzo dużym uproszczeniu jakbyś wyłącznikiem od światała bardzo szybko migał wówczas żarówka będzie świecić tylko częścią swojej mocy mimo iż jej teoretyczne R oraz U się nie zmiania to średni prąd nie wyniesie I=U/R a będzie proporcjonalny do czasu, w którym wyłącznik był załączony.

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 30-12-2018, 14:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 403
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
Czyli PWM'em podajemy napięcie zmienne (nie mylić z przemiennym) tak jak myślałem :)
Mówimy w tedy o mocy skutecznej P=UxI /t jakoś by to tak było w skrócie
Kolego spex, podłączaj się tam z LED-em i patrz jak mruga do Ciebie :D

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 30-12-2018, 17:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Napisałem o natężeniu, bo daje ono jaśniejszy obraz działania napędu, a przebiega liniowo do PWM.
Filmik na przykładzie Vitary znajdziecie tutaj:
viewtopic.php?p=151413#p151413

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 31-12-2018, 21:42 
Offline

Rejestracja: 17-02-2018, 22:39
Posty: 84
Czyli powinienem mieć raczej licznik wypełnienia sygnału PWMem.

_________________
Fiat Sedici 4x4 1.6 Pb


Na górę
Post: 01-01-2019, 12:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 403
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
Może coś takiego zaimplementować, ale to kosztuje 40 $
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB12MGTPFXX ... d1fb162a9a

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]