Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 17:10

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
Post: 01-01-2019, 14:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
spex pisze:
Czyli powinienem mieć raczej licznik wypełnienia sygnału PWMem.
Jest przy wartości 4WD, podawany w procentach.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-01-2019, 01:58 
Offline

Rejestracja: 17-02-2018, 22:39
Posty: 84
sedik pisze:
Może coś takiego zaimplementować, ale to kosztuje 40 $
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB12MGTPFXX ... d1fb162a9a


Tym raczej nie zmierzysz sygnału PWM. Tz układ może będzie w stanie, ale same oprogramowanie do komórki już nie.

DS pisze:
spex pisze:
Czyli powinienem mieć raczej licznik wypełnienia sygnału PWMem.
Jest przy wartości 4WD, podawany w procentach.

Tak wie, ale to za cyfrowo-złożone rozwiązanie. Potrzebuję ELM i jakieś urządzenie androidowi.

Bardziej myślałem nad czymś takim.
https://www.youtube.com/watch?v=A7JOtqj_09I
https://www.youtube.com/watch?v=adoiojtqJ_0

lub puść w bardziej "analogowe" rozwiązanie. Nie odczytywać wartość sygnału przez ELM, ale podpiąć się bezpośrednio pod linię sygnałową i ją mierzyć.

_________________
Fiat Sedici 4x4 1.6 Pb


Na górę
Post: 02-01-2019, 11:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 403
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
spex pisze:
puść w bardziej "analogowe" rozwiązanie. Nie odczytywać wartość sygnału przez ELM, ale podpiąć się bezpośrednio pod linię sygnałową i ją mierzyć.

Byłoby to mniej ambitne rozwiązanie ale chyba najtańsze i mało skomplikowane, a na początek wystarczy :)
Analogowy miernik poziomu wysterowania sygnału w radiach i magnetofonach tak był zrobiony w słusznie minionych czasach :)

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 07-03-2019, 10:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Koledzy, mógłby ktoś z Was przy pomocy apki SZ Viewer i jakiegoś OBD (np. ELM327) odczytać wartości natężenia na sprzęgle w trybie LOCK i sprawdzić, czy tryb AUTO załącza się przy ruszaniu?

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 07-03-2019, 15:01 
Offline

Rejestracja: 18-05-2018, 14:32
Posty: 73
Suzuki: SX4 topline
Odpowiem na drugą połowę pytania - automatyczna zmiana z trybu lock na auto następuje po przekroczeniu 60km/h (zgodnie z instrukcją.)


Na górę
Post: 07-03-2019, 16:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Takiego pytania nie było :) Może sprecyzuję - proszę o sprawdzenie, czy tryb Auto załącza tylną oś przy ruszaniu.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 07-03-2019, 16:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
tak ale jeśli przednie koło utraci przyczepność....

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 07-03-2019, 16:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
iAWD był retroactive, a AllGrip jest proactive, podobno :)


Na górę
Post: 07-03-2019, 17:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Przy ruszaniu, poniżej 5 km/h tylna oś powinna pracować, zawsze. Tak podają pewne źródła i tego dotyczy moje pytanie i prośba.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 08-03-2019, 06:32 
Offline

Rejestracja: 22-03-2015, 07:06
Posty: 101
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift Sport 1.4 t
Nie mam OBD (nie bardzo nawet wiem co to), ale nie sądzę aby samo ruszanie powodowało "pracę" tylnej osi. Czuć to szczególnie na mokrym, przy dynamicznym włączaniu się do ruchu. Tylna oś dołącza się po utracie przyczepności przez przednie koła. Krótko bo krótko ale czuć tę utratę przyczepności i dołączenie tyłu po chwili.

_________________
SX4 Classic 4x4 1.6 Pb; Swift Sport 1.4 turbo


Na górę
Post: 08-03-2019, 08:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
@DS
OK, zrozumiałem, że przed ruszeniem :)


Na górę
Post: 08-03-2019, 09:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Drobna pomyłka w poprzednim poście, miało być 10 km/h. Nawiązuję do tego wykresu: https://youtu.be/gHRIlM8WLnU?t=147
Nie pamiętam już gdzie, ale gdzieś jeszcze spotkałem się z takimi danymi. Także LOCK w i-AWD ma działać inaczej, i o jeden amper mniej niz w All Grip Select (czyli słabiej spina napęd). Wszystko można sprawdzić poprzez OBD i apkę.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 03-10-2022, 09:46 
Offline

Rejestracja: 26-09-2022, 12:57
Posty: 4
Suzuki: Swift
A macie jakieś ciekawe poradniki na temat off-roadu. Jestem początkujący i chętnie poczytam coś ciekawego :) Jakby co ten https://terenowiec.pl/pl/poradnik już skończyłem. Z góry dzięki :)


Na górę
Post: 03-10-2022, 15:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 403
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
bzak7124 pisze:
A macie jakieś ciekawe poradniki na temat off-roadu......
Na YouTube jest tego pełno nawet SX4 w zimie po górach :)

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 15-10-2022, 15:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
SX4 AWD w Ameryce Południowej.
Robi wrażenie:
https://www.youtube.com/watch?v=dAbb8ygGgWY


Na górę
Post: 16-10-2022, 08:10 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 121
Suzuki: SX4 4x4
I to mocne.
Świetny filmik.

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 02-01-2023, 09:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Obalenie mitów na temat trybów AUTO oraz LOCK: https://youtu.be/Imie3fP_58M

- AUTO załącza napęd tylnej osi nie tylko w przypadku uślizgu
- LOCK nie jest sztywną blokadą.
Dla mniej zorientowanych widzów - w dolnej części ekranu umieszczona jest animacja pokazująca, kiedy napędzane są dwa, a kiedy cztery koła, dla bardziej zaawansowanych - natężenie prądu na elektromagnetycznym sprzęgle napędu (zakres od 0.0A do 2.1A). Dla wszystkich - pozycja gazu, prędkości osi przedniej oraz tylnej, temperatura sprzęgła etc.
Proszę nie sugerować się parametrem "4WD duty", nie jest to rozkład momentu obrotowego.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-01-2023, 16:52 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
A jaki jest mit na temat LOCK?
Z filmu wynika, że wyłącza się - tj. przechodzi w AUTO - powyżej 60 km/h. I tak też jest w instrukcji obsługi.
Czy coś przeoczyłem?


Na górę
Post: 02-01-2023, 19:02 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 223
Kiedyś "lock" w starych terenowkach oznaczał spięcie dyferencjału na sztywno i szybsza jazda mogła skończyć się źle. Mam takie auto i dawno temu myślałem że lock mi zblokuje osie na sztywno (i mosty też;-) ) i że można w locku jeździć najlepiej na wprost i do 30km/h.

Ten "lock" w Suzuki po prostu się powinien nazywać inaczej bo wprowadza ludzi w blad. Coś w stylu jak potem w allgrip zrobili. Że jakiś Snow/Mud czy coś w tym stylu.


Na górę
Post: 02-01-2023, 21:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Po zmianie nazwy z AWD (iAWD) na AllGrip LOCK pozostał. Dodano tylko tryby SPORT i SNOW/MUD.


Na górę
Post: 03-01-2023, 01:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Avalanche pisze:
A jaki jest mit na temat LOCK?
Prawie w każdym opisie zarówno SX4, jak i Vitary, S-Crossa, Dustera, Outlandera, ASX, X-Traila, Qashqaia, Kadjara itd. podane jest, że LOCK to 50/50, że blokuje sprzęgło międzyosiowe i tego typu rzeczy.
W rzeczywistości LOCK jest trybem stałego napędu na cztery koła o zmiennym rozkładzie momentu obrotowego.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 04-01-2023, 17:55 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 121
Suzuki: SX4 4x4
DS
Świetny filmik. Dzięki.

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 04-01-2023, 19:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Suzuki 4x4 (Jimny) vs Audi

https://www.youtube.com/watch?v=GJoegMLh4kE&t

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-01-2023, 09:36 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 240
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Jak kupiłem Sedici to miałem wrażenie, że auto na pierwszym i drugim biegu nieco opornie się rozpędza. Przy jednostajnej jeździe toczyło się normalnie, na wyższych biegach raczej też, a dwa pierwsze, tak jakby go coś trochę trzymało przy rozpędzaniu. Efekt znikł po zmianie opon na zimowe.
Nie wiedziałem o co chodzi, póki nie podpiąłem z ciekawości kompa do napędu. Zobaczyłem to co na filmiku i zrozumiałem.
Opony letnie miały skrajnie różną wysokość bieżnika (przód nowy, tył zjechany) i z powodu różnicy prędkości osi, przy takim "zapobiegawczym" dopinaniu tyłu podczas przyspieszania, dochodziło do ogromnym oporów, które przyhamowywały auto. Na tej samej zasadzie jak blokada centralnego dyfra w terenówkach.
Zimówki tez się różniły wysokością bieżnika, ale mniej i już problemu czuć nie było. Przy czym w jakimś stopniu to i tak bardziej obciąża napęd.
Dla tego zwracajcie uwagę na opony przy tym rodzaju napędu. Wymiana najlepiej całym kompletem i zamiana kół np. co sezon, żeby bieżnik równo się zużywał.


Na górę
Post: 09-01-2023, 23:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
To, co widzimy na filmiku, to poprawnie działający napęd.
Rozumiem, że u Ciebie tylna oś zawsze była napędzana na niskich biegach, nawet przy łagodnym przyspieszaniu - wtedy rzeczywiście tak być nie powinno.

mcjezioro pisze:
Dla tego zwracajcie uwagę na opony przy tym rodzaju napędu

Sam rodzaj napędu nie jest tu tak ważny, jak jego generacja, nowsze same nad tym czuwają, żeby nie doszło do obciążeń wynikających z różnych opon.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]