Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 07:04

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
Post: 31-03-2023, 22:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2012, 00:48
Posty: 107
Witam.
Chciałem wymienić olej w skrzyni biegów, ale okazało się, że nie można odkręcić korka spustowego oleju ponieważ tak długo nie był ruszany, że się "zapiekł".
Czy jest jakiś wypróbowany sposób stosowany przez mechaników by to zrobić?
Niestety, śruba od korka to kwadrat, a nie imbus więc tylko na czterema, a nie sześcioma krawędziami oddziaływuje siła klucza.
Chętnie poznam sprawdzone metody:)


Na górę
Post: 01-04-2023, 16:52 
Offline

Rejestracja: 25-06-2022, 21:08
Posty: 58
Suzuki: x4
Witam !!!
Jeżeli jest wpust na kwadrat , to tylko dobrze dopasowany klucz z odpowiednią twardością , można wpierw spróbować dokręcić (dociągnąć gwint) , delikatnie opukać korek przez klocek (jeżeli jest dojście) , przedłużyć dźwignię klucza , podgrzać punktowo (nie spalić samochodu). Odkręcenie przy odpowiednim sprzęcie i dźwigni nie powinno stanowić problemu .
Pozdro !!!


Na górę
Post: 01-04-2023, 18:41 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 125
Suzuki: SX4 4x4
Tak jak kolega napisał powyżej. Stukanie w gwint potrafi wiele zdziałać. Można też potraktować gwint na korku jakimś penetratorem co kilka dni i po tygodniu wrócić do odkręcania.

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 01-04-2023, 20:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2012, 00:48
Posty: 107
Dzięki za podpowiedzi, a co sądzicie o dospawaniu do korka części śruby sześciokątnej?


Na górę
Post: 01-04-2023, 20:56 
Offline

Rejestracja: 25-06-2022, 21:08
Posty: 58
Suzuki: x4
Witam !!!
Można spróbować , z tym że śruba musi być najtwardsza , (hurtownia śrub) , obrobiona na mokro , dopasowany klucz do kwadratu (kwadrat gruby) i ciągnąć za kwadrat (brak luzów) , nie przez nakrętki (bo tak chyba myślisz) i próbować . Możne uda się dopasować klucz do korka oleju o odpowiedniej twardości .
Pozdro !!!


Na górę
Post: 02-04-2023, 10:18 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 254
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Skoro się nie udało odkręcić, to pewnie klucz był marny (dorobiony, niedopasowany, za miękki...) i korek został już obrobiony.
Jeśli tak jest, to można jeszcze spróbować porządnym kluczem, jak jest jeszcze za co chwycić. A jeśli korek już zdewastowany, to dospawać coś. Najlepiej dużą nakrętkę (np. M16), dospawać od wewnątrz do korka i odkręcać za nakrętkę (koniecznie jak już ostygnie). Tylko spawacz umiejętny musi być.
Stukanie raczej wiele nie zmieni, w tym przypadku.


Na górę
Post: 02-04-2023, 12:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2012, 00:48
Posty: 107
To chyba optymalna wersja. Dostałem wiadomość, że po analizie problemu tak zaplanował mechanik tylko czeka na nowe, oryginalne korki wlewu i spustowy.
Napiszę jak będzie po wszystkim.


Na górę
Post: 02-04-2023, 13:14 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 254
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
No to jeśli jest u mechanika, to czemu Ty się martwisz? Da sobie radę.


Na górę
Post: 02-04-2023, 14:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2012, 00:48
Posty: 107
Po prostu warto poczytać porady osób, które miały z tym problemem wcześniej do czynienia.


Na górę
Post: 03-04-2023, 09:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Ojtam ojtam :) Temat jest dobry. Teraz robi to warsztat, a kiedy indziej ktoś sam będzie wymieniał i będzie miał ten sam problem. Warto się podzielić doświadczeniem.

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 05-04-2023, 20:40 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 254
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
No to w takim przypadku dobrze przed robotą wyposażyć się w dedykowany klucz. Da się to tez odkręcić np. grzechotką 3/8 cala, albo czymś dorobionym, ale kwadrat w korku jest płytki, a sam korek miękki i wkręcony na kleju, więc łatwo go obrobić używając byle czego.
Potem najlepiej jest doszczelnić taśmą teflonową do hydrauliki, bo klej na zaolejony gwint może nie zadziałać.


Na górę
Post: 05-04-2023, 22:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2012, 00:48
Posty: 107
Oryginalne korki mają fabrycznie nałożony klej na gwint.
O zakręcenie się nie martwię. Zobaczymy jak sobie poradzi warsztat kiedy przyjdą zamówione korki.


Na górę
Post: 06-04-2023, 04:37 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 167
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Do uszczelnienia używam masę uszczelniającą Reinzosil do tych celów dedykowaną, nie powoduje ona żadnych problemów z późniejszym wykręcaniem w przeciwieństwie do ''klejów''. Wydaje mi się że taśma teflonowa -be.

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 06-04-2023, 14:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2012, 00:48
Posty: 107
Taśma teflonowa to nieporozumienie. Nawet nie ma co komentować.
Natomiast nazwę masy podanej przez Ciebie przekaże mechanikowi.


Na górę
Post: 06-04-2023, 19:47 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 254
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Nic nie musisz przekazywać, bo Reinz to najpopularniejszy silikon motoryzacyjny i każdy w branży zna go lepiej niż dobrze. Silikony jednak nakłada się na powierzchnie oczyszczone i odtłuszczone, a tutaj niema możliwości odtłuścić, bo olej cały czas kapie, chyba że będziesz go spuszczał dwa dni. A silikon na olej, to tak jakbyś sobie posmarował kremem do rąk, czyli bez sensu.
Teflon może i be (nie wiem, nie próbowałem ;) ), ale z założenia służy do uszczelnienia i to znacznie bardziej wymagających połączeń, więc i tu działa świetnie. Do tego tez nie utrudnia odkręcania. Sprawdzone setki razy.
Jak będziesz miał nowy korek z nałożonym suchym klejem, to oczywiście kwestia uszczelnienia z głowy.


Na górę
Post: 07-04-2023, 05:17 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 167
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Odtłuścić korek to nie problem a odtłuścić otwór na ten korek - wystarczy trochę sprytu i wcale nie musisz spuszczać oleju dwa dni

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 07-04-2023, 08:49 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 254
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Jak ktoś ma doświadczenie, to nie z takimi problemami sobie poradzi. Tylko że tu jest rozmowa na poziomie amatorskim. Poza tym już nie chcę wtykać kija w mrowisko, ale silikon w takie miejsce, to jest bardziej "be", niż taśma teflonowa. Choćby dla tego, że potem musi schnąc przynajmniej godzinę. Jak za dużo nałożysz, to znów wyciśnie się do oleju. A gdy będziesz następny raz wymieniał, to będziesz to wydłubywał i skrobał. Żadne takie eksploatacyjne połączenia nie są uszczelniane silikonem. Silikonem uszczelnia się to, co z założenia składa się raz na zawsze, albo na długi czas.
Ale jak komuś koniecznie zależy, to przecież zawsze można i pewnie nawet będzie szczelne.


Na górę
Post: 07-04-2023, 14:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2012, 00:48
Posty: 107
Nie trzeba myśleć nad uszczelniaczem ponieważ korek podczas zakupu ma już nałożoną na gwint masę uszczelniającą.


Na górę
Post: 07-04-2023, 19:33 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 167
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Reinz to nie do końca silikon. Jako amator nakładam tylko na gwint korka wiec nie ma mowy o wciśnięciu nadmiaru do oleju.
Proponuję doświadczalnie na sucho prawidłowo uszczelnić taśmą teflonową a następnie wykręcić aby przekonać się jak usuwa się pozostałości teflonu.
Nie jestem żadnym mechanikiem ale pewne czynności przy autach staram się wykonywać sam, nigdy nie spotkałem się z taśma teflonową.
Pewnie jeszcze mało wiem i widziałem ale dzięki naszemu forum mogę się wiele dowiedzieć.

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 08-04-2023, 10:58 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 254
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Taśmę usuwa się jak najszybciej: wykręcasz korek, ściągasz resztki palcami, przecierasz gwint w środku, żeby nie zostały większe farfocle i tyle. Nie trzeba tego dokładnie wybierać, a nawet jak masz ochotę, to jest to łatwiejsze od skrobania silikonu. Potem wycierasz korek i nawijasz nową (w niewielkiej ilości) i wkręcasz. Oczywiście dotyczy to tylko korków stożkowych, takich jak tutaj, uszczelnianych na gwincie, nie uszczelkami.
Nie spotkałeś takiego rozwiązania, bo fabrycznie nie jest stosowane. To mój pomysł, który stosuję od lat jako mechanik. Łatwy, szybki i dobry.
Oczywiście najlepiej założyć nowy korek z nałożonym suchym klejem, ale nierealne jest, żeby zawsze i do każdego auta dysponować na poczekaniu takim korkiem.
driver pisze:
Nie trzeba myśleć nad uszczelniaczem ponieważ korek podczas zakupu ma już nałożoną na gwint masę uszczelniającą.

OK, tak tylko dyskutujemy, bo ktoś wcześniej napisał że chętnie pozna doświadczenia.


Na górę
Post: 08-04-2023, 11:22 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 167
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
:piwo:

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 23-05-2023, 09:23 
Offline

Rejestracja: 11-10-2016, 11:30
Posty: 37
Suzuki: SX4
jaki olej do skrzyni trzeba zalać, mam sx4 1.6 2008, benzyna 138tyś . pasowało by zmienić


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]