Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Immobilizer
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=21218
Strona 1 z 1

Autor:  Rruda [ 22-03-2022, 13:33 ]
Tytuł:  Immobilizer

Kupiłam auto z jednym kluczykiem niedziałającym (uszkodzone opakowanie i połamany kluczyk). Nie da sie na nim odpalić samochodu nawet samym kluczykiem (mam ten model bezkluczykowy czy jak to się nazywa). Teraz zaczyna szwankować drugi kluczyk (jest mocno sfatygowany).
Auto nie chce odpalać. Tzn czasem zapali bez problemu a czasem przez 15 min próbuje odpalić i nic. Zasugerowano mi wymianę zamków bo nie można dorobić immobilizeru. Czy ktoś z was miał taki problem i wymieniał? Jest jakiś inny sposób na to? Albo czy ktoś sie orientuje ile to będzie kosztowało?

Autor:  gosia51340 [ 23-03-2022, 17:23 ]
Tytuł:  Re: Immobilizer

Z jakiego powodu nie da się dorobić pestki immo? Jeżeli to keyless z pilotem TS001 to "dokodowanie" kolejnego pilota jest banalnie proste, u fachowców kosztuje to 700-800zł, samemu można się zamknąć w 150-200zł. Wymiana zamków nie ma związku z działaniem immobilizera. Immo to system uniemożliwiający odpalenie auta i działa na zasadzie magnesu.
Usystematyzujmy informacje: nie masz żadnego działającego pilota, jeden kluczyk jest uszkodzony a drugi zaczyna szwankować, tak? Nie ma problemu z dostępem do auta, jedynie z odpalaniem go, tak?

Autor:  Rruda [ 23-03-2022, 18:09 ]
Tytuł:  Re: Immobilizer

Dwa kluczyki są sprawne jako kluczyki- jeden nie ma immo bo jest pokruszony a drugi jest jakiś uszczelniony ale działał do niedawna nirmalnie. Teraz jest problem. A to dziwne, bo mechanik mówił że nie da się dorobić immobilazera. Czyli powinnam zmienić mechanika? :D

Autor:  gosia51340 [ 23-03-2022, 18:30 ]
Tytuł:  Re: Immobilizer

Keyless jest w kwestii dorabiania pilota lepszy niż zwykły kluczyk, bo nawet pestki immo nie trzeba dorabiać u fachowca. Wystarczy kupić "pasujący" pilot z innego egzemplarza i zapisać go w ECU za pomocą sekwencji czynności - wtedy uzyskasz funkcjonalność keylessa i będzie można normlanie korzystać z auta. Nie jest to nic skomplikowanego: zamykanie/ryglowanie drzwi i przekręcanie stacyjki w odpowiedniej kombinacji. Polecam też kupić grot do docięcia i u "pana kluczyka" dociąć go do swojego auta.
Mechanicy nie są w stanie znać takich "smaczków" jak procedury kodowania pilotów do wszystkich modeli, ale sugestię o wymianie zamków jako receptę na "niedziałające immo" uważam za co najmniej dziwną XD

Autor:  tomo19811 [ 28-03-2022, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Immobilizer

gosia51340 pisze:
Keyless jest w kwestii dorabiania pilota lepszy niż zwykły kluczyk, bo nawet pestki immo nie trzeba dorabiać u fachowca. Wystarczy kupić "pasujący" pilot z innego egzemplarza i zapisać go w ECU za pomocą sekwencji czynności - wtedy uzyskasz funkcjonalność keylessa i będzie można normlanie korzystać z auta. Nie jest to nic skomplikowanego: zamykanie/ryglowanie drzwi i przekręcanie stacyjki w odpowiedniej kombinacji. Polecam też kupić grot do docięcia i u "pana kluczyka" dociąć go do swojego auta.
Mechanicy nie są w stanie znać takich "smaczków" jak procedury kodowania pilotów do wszystkich modeli, ale sugestię o wymianie zamków jako receptę na "niedziałające immo" uważam za co najmniej dziwną XD


Chce Pan powiedzieć że wystarczy abym kupił kompletny pilot z kluczykiem{używany} i jestem go w stanie doprogramować do ECU bez użycia techa?

Autor:  gosia51340 [ 30-03-2022, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Immobilizer

Oczywiście, że tak.
PS. Jestem kobietą ;)

Autor:  sbel [ 31-03-2022, 11:12 ]
Tytuł:  Re: Immobilizer

Tak można tylko zaprogramować pilot do otwierania drzwi . Immobilizer też można zaprogramować tyle że w warsztacie dorabiających kluczyki samochodowe

Autor:  gosia51340 [ 01-04-2022, 07:09 ]
Tytuł:  Re: Immobilizer

Otóż nie. Pestkę immo trzeba kodować "u fachowca" w przypadku zwykłego pilota. Pilota TS001 z innego egzemplarza można zaprogramować od A do Z samemu, jest to opisane w instrukcji serwisowej Swifta mk6 i przetestowane przez niejednego użytkownika ;)
Z mojego doświadczenia wynika że jedynym generatorem problemu przy kodowaniu jest montowany przez dealerów alarm Cobra - utrudnia rozpoczęcie procedury kodowania zarówno pilota do centralnego w przypadku niekeylessowego klucza, jak również keylessowego. W aucie z keylessem mam inny alarm, montowany przez zewnętrza firmę i tutaj nie było żadnego problemu z zapisaniem nowego pilota w ECU.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/