Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 08:12

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 05-10-2007, 15:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
2 pytania:
- czy ktoś sprawdził doświadczalnie lub ma dobre podstawy teoryczne, że wymiana świec na irydowe daje wymierne korzyści dla kierowcy i jego wózka?
- jakie są świece w SX4, bo instrukcja podaje dwa typy: niklowa (Denso K20PR lub NGK BKR6E) i irydowa (NGK IFR 6J11)?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-10-2007, 19:02 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Spytałem pana Googla i TO
powiedział. Co do drugiej sprawy, to pozostaje zdjęcie osłony silnika, a być może odkrecenie swiecy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-10-2007, 09:35 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
No, tak - producent się chwali jak każdy. Tyle to też czytałem.
Moża ktoś ma coś ponad Googla?

Chodziło mi raczej o praktyczną i ekonomiczną stronę, ewentualnie jakieś racjonalne wyjaśnienie i przedstawienie wymiernych korzyści.

Co do odkręcenia świecy - wiedziałem, że ktoś to zaproponuje. Bo to jest tzw. "oczywista oczywistość", ale nie miałem i nadal nie mam okazji aby to zrobić, więc pytam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-10-2007, 16:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Tu masz info o świecach od dealera samochodów, a nie od producenta świec, chociaż jeden od drugiego jest w jakiś sposób zależny. A co do odkręcania świec, jeśli ktoś ma irydowe, to nie znaczy, że u Ciebie są takie same i odwrotnie, no chyba, że ta sama seria fur opuściła fabrykę (może wystarczy zdjęcie osłony silnika?). Ale swoją drogą myślę, że nie warto wymieniać ich na zapas, póki obecnie posiadane są prawie nowe, bo ewentualne korzyści nie pokryja ich zapewne wysokiej ceny.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-10-2007, 17:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
No, ceny są wysokie, a sama dłuższa żywotność to za mały argument przy moich przebiegach.
Może poprawa mocy i spadek spalania by mnie przekonało, ale poczekamy...


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-10-2007, 23:36 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
Irydowe mają zdecydowanie wyższą odporność termiczną jak standardowe - mówię to z organoleptycznego doświadczenia o którym niekoniecznie można powiedzieć zdroworozsądkowe.

W silnikach nie sportowych, chyba ich fabrycznie się nie stosuje z innych względów jak długowieczność (wręcz, w porównaniu do klasycznych).

W teorii zaś rzekomo robią ładne iskry (o zbliżonej charakterystyce) przy niższych napięciach i nadają się do uboższych mieszanek (stąd też fabrycznie stosuje je m.in. Mitsubishi w motorach GDI).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 59 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]