Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 10:12

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02-01-2021, 17:57 
Offline

Rejestracja: 25-03-2017, 19:13
Posty: 60
Suzuki: SX4
Witam morze ktoś z kolegów wymieniał paski podpowie co i jak krok po kroku bedę wdzięczny


Na górę
Post: 04-01-2021, 16:47 
Offline

Rejestracja: 27-02-2020, 16:31
Posty: 52
Suzuki: sx4
Czemu wymieniasz paski ? co jest powodem ?


Na górę
Post: 17-01-2021, 15:18 
Offline

Rejestracja: 26-10-2016, 15:17
Posty: 73
Suzuki: SX4
Ja wymieniałem ale oddałem do mechanika. Są dwa. Żeby jeden wymienić trzeba drugi ściągnąć podobno. Nowe też piszczały. Musieli je regulować i przestały hałasować ale na wolnej pracy silnika czuć teraz lekkie wibracje.


Na górę
Post: 18-01-2021, 20:45 
Offline

Rejestracja: 27-02-2020, 16:31
Posty: 52
Suzuki: sx4
tomfix pisze:
Ja wymieniałem ale oddałem do mechanika. Są dwa. Żeby jeden wymienić trzeba drugi ściągnąć podobno. Nowe też piszczały. Musieli je regulować i przestały hałasować ale na wolnej pracy silnika czuć teraz lekkie wibracje.


Trzeba by sie przyjrzeć kołu pasowemu na wale korbowym , czy nie wpada w wibracje {ono ma tłumik drgań gumowy , a guma ze starości potrafi się sypać}.


Na górę
Post: 19-01-2021, 07:49 
Offline

Rejestracja: 26-10-2016, 15:17
Posty: 73
Suzuki: SX4
Dzięki za podpowiedź. Trzeba to będzie kiedyś sprawdzić:)


Na górę
Post: 12-09-2022, 14:36 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 121
Suzuki: SX4 4x4
Może się kiedyś komuś przyda.
Wymieniłem samemu paski w moim SX4 1.6 107KM. Zabieg jest dosyć prosty, w komorze jest sporo miejsca na ich wymianę.
Najpierw zrzucamy pasek od klimatyzacji i odkręcamy rolkę prowadzącą. Trzeba poluzować mechaniczny napinacz i śruby które mocują ramię napinacza.
Jak już mamy ten pasek zdjęty to możemy się zabrać za drugi od alternatora. Tutaj nie ma rolki prowadzącej a napinaczem jest sam alternator. Musimy więc poluzować śrubę do regulacji jego wychylenia i trzy śruby jego mocowania.
Jedna na dole ( na imbus) jest w mniej dostępnym miejscu, z góry komory silnika jest niedostępna. Ale nie trzeba mieć kanału wystarczy odkręcić przednie, prawe koło i mamy do niej łatwy dostęp.
Nowe paski napinamy tak, żeby dało się je ugiąć na 4-5 mm. A i warto wszystkie śruby które odkręcaliśmy przesmarować przy okazji.
Paski u mnie po 70tkm przebiegu i 13 latach nie miały żadnych spękań, wystrzępień, nawet napisy na nich były zachowane. Rolka prowadząca paska klimatyzacji już leciutko szumiała kręcona w dłoniach i dało się zauważyć że lekko puszczała już smar spod krytego łożyska.
Całość zajęła mi może 1,5 godziny ale robiłem to po raz pierwszy. Następnym razem byłby to już dużo szybszy zabieg.

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]