Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Sx4 2007 1.6 benzyna - po wymianie pasków piszczy.
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=18532
Strona 1 z 1

Autor:  Villemann [ 23-08-2019, 11:21 ]
Tytuł:  Sx4 2007 1.6 benzyna - po wymianie pasków piszczy.

Sx4 1.6 benzyna (M16A) produkcja 2007.
Ostatnio po wymianie pasków zaczął piszczeć.
Druga wizyta w warsztacie, podciągneli paski i dalej popiskuje. Piszczenie występuje zaraz po uruchomieniu oraz przy redukowaniu biegów.

Załozone paski maja oznaczenia 4PK813 i 5PK838.
Sprawdzałem ugięcie pasków i wyglądają na dobrze dociągnięte - 4-5 mm max co docisne paluchem. Jest sens dociągać bardziej? A moze wymienić na te same tyle, że produkcji Gates?

Zastanawiam się czy nie ściągnąć pasków i sprawdzić rolki (zwłaszcza alternatora).
Jeśli to alternator to czy wymiana łożysk/rolki wchodzi w grę czy wymiana całego?
Jeśli cały to nowy czy używka albo zamiennik?

Widziałem podobny temat ze Swiftem. Podobno pomogło ustawienie rolki i wypiaskowanie jej powierzchni - tu rolki wyglądają, że są osiowo dobrze ustawione i ich powierzchnia jest czysta (nie ma rdzy/ubytków itp)..

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.

Autor:  sedik [ 23-08-2019, 13:17 ]
Tytuł:  Re: Sx4 2007 1.6 benzyna - po wymianie pasków piszczy.

Założone paski maja oznaczenia 4PK813 i 5PK838 czyli zgodnie z specyfikacją :)
Popiskiwanie pasków związane jest z uślizgiwaniem się, czy przypadkiem przy montażu ktoś zakładał je w otłuszczonych rękawiczkach no i wypadałoby umyć elementy na przykład zmywaczem - odtłuszczaczem w aerozolu :idea:
Dawniej jak piszczał pasek klinowy to się go smarowało kredą szkolną i pomagało :)

Autor:  Villemann [ 25-08-2019, 09:15 ]
Tytuł:  Re: Sx4 2007 1.6 benzyna - po wymianie pasków piszczy.

Problem rozwiązany.
Stwierdziłem, że sam zobaczę co jest grane, a znajomy udostępnił mi kanał. Po wstawieniu auta na kanał i rozebraniu dolnej osłony silnika okazało się, że pasek alternatora jest źle naciągnięty (sprawdzając pod palcem od dołu - jak wskazuje instrukcja serwisowa, uginał się 10-15mm a nie 4-5mm). Poluzowałem śruby alternatora, wsadziłem łom (cienki ale długi) pomiędzy alternator a silnik i dociągnąłem tak by naciąg paska wynosił te 4-5mm. Zaklinowałem łom w odpowiedniej pozycji i dokręciłem śruby alternatora. Drugi dzień jazdy i jak na razie nie pisnął ani razu.

Autor:  Jaczek [ 26-08-2019, 19:06 ]
Tytuł:  Re: Sx4 2007 1.6 benzyna - po wymianie pasków piszczy.

tam u góry na alternatorze jest śruba do naciągania paska... na pasku od klimy też jest śruba do naciągania paska łomem nic nie trzeba robić...

Autor:  Villemann [ 02-09-2019, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Sx4 2007 1.6 benzyna - po wymianie pasków piszczy.

Rzeczywiście, wiązłem tą śrubę za kontrę do tej poniżej - człowiek się uczy całe życie ;)
Następnym razem będzie dużo łatwiej - dzięki za poradę :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/