Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 15-09-2019, 21:27

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23-08-2019, 11:21 
Offline

Rejestracja: 02-08-2019, 21:58
Posty: 4
Suzuki: SX4
Sx4 1.6 benzyna (M16A) produkcja 2007.
Ostatnio po wymianie pasków zaczął piszczeć.
Druga wizyta w warsztacie, podciągneli paski i dalej popiskuje. Piszczenie występuje zaraz po uruchomieniu oraz przy redukowaniu biegów.

Załozone paski maja oznaczenia 4PK813 i 5PK838.
Sprawdzałem ugięcie pasków i wyglądają na dobrze dociągnięte - 4-5 mm max co docisne paluchem. Jest sens dociągać bardziej? A moze wymienić na te same tyle, że produkcji Gates?

Zastanawiam się czy nie ściągnąć pasków i sprawdzić rolki (zwłaszcza alternatora).
Jeśli to alternator to czy wymiana łożysk/rolki wchodzi w grę czy wymiana całego?
Jeśli cały to nowy czy używka albo zamiennik?

Widziałem podobny temat ze Swiftem. Podobno pomogło ustawienie rolki i wypiaskowanie jej powierzchni - tu rolki wyglądają, że są osiowo dobrze ustawione i ich powierzchnia jest czysta (nie ma rdzy/ubytków itp)..

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.


Na górę
Post: 23-08-2019, 13:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 188
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
Założone paski maja oznaczenia 4PK813 i 5PK838 czyli zgodnie z specyfikacją :)
Popiskiwanie pasków związane jest z uślizgiwaniem się, czy przypadkiem przy montażu ktoś zakładał je w otłuszczonych rękawiczkach no i wypadałoby umyć elementy na przykład zmywaczem - odtłuszczaczem w aerozolu :idea:
Dawniej jak piszczał pasek klinowy to się go smarowało kredą szkolną i pomagało :)

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 25-08-2019, 09:15 
Offline

Rejestracja: 02-08-2019, 21:58
Posty: 4
Suzuki: SX4
Problem rozwiązany.
Stwierdziłem, że sam zobaczę co jest grane, a znajomy udostępnił mi kanał. Po wstawieniu auta na kanał i rozebraniu dolnej osłony silnika okazało się, że pasek alternatora jest źle naciągnięty (sprawdzając pod palcem od dołu - jak wskazuje instrukcja serwisowa, uginał się 10-15mm a nie 4-5mm). Poluzowałem śruby alternatora, wsadziłem łom (cienki ale długi) pomiędzy alternator a silnik i dociągnąłem tak by naciąg paska wynosił te 4-5mm. Zaklinowałem łom w odpowiedniej pozycji i dokręciłem śruby alternatora. Drugi dzień jazdy i jak na razie nie pisnął ani razu.


Na górę
Post: 26-08-2019, 19:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 413
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
tam u góry na alternatorze jest śruba do naciągania paska... na pasku od klimy też jest śruba do naciągania paska łomem nic nie trzeba robić...

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 02-09-2019, 20:39 
Offline

Rejestracja: 02-08-2019, 21:58
Posty: 4
Suzuki: SX4
Rzeczywiście, wiązłem tą śrubę za kontrę do tej poniżej - człowiek się uczy całe życie ;)
Następnym razem będzie dużo łatwiej - dzięki za poradę :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl