Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

błąd- zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=17093
Strona 1 z 1

Autor:  grzechch [ 02-10-2018, 20:48 ]
Tytuł:  błąd- zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych

Witam może ktoś miał taki błąd jak w tytule? Jakieś wskazówki? Jak sobie z tym poradzić? Co to jest?

Autor:  grzechch [ 02-10-2018, 21:26 ]
Tytuł:  Re: błąd- zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych

Dodam, że filtr po czyszczeniu diagnostycznym. Wskazywany stopień zatkania 8%. Przebieg 172000 km

Autor:  drysiek [ 03-10-2018, 15:17 ]
Tytuł:  Re: błąd- zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych

Podaj nr błędu

pozdrawam

Autor:  grzechch [ 03-10-2018, 17:45 ]
Tytuł:  Re: błąd- zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych

P1206

Autor:  drysiek [ 03-10-2018, 21:21 ]
Tytuł:  Re: błąd- zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych

Do sprawdzenia czujnik różnicy ciśnień i jego przewody. Jakie masz wsakazania ciśnienia na wolnych obrotach oraz podczas jazdy ? Podaj parametry z przepływomierza na wolnych i około 2500obr. W tych silnikach często przyczyną zatkania jest EGR..

DPF był wypalany programowo jak rozumiem - fizycznie / chemicznie nikt go nie ruszał ?

P1206 pojawia jest jeśli różnica ciśnienia podczas jazdy przekracza 300mbar.

Jaką masz wersje EGR - jak popatrzysz do złącza ma 5 pinów czy tylko 2 ?

Autor:  grzechch [ 03-10-2018, 23:25 ]
Tytuł:  Re: błąd- zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych

EGR został wstawiony nowy. P1206 zaczął sie zapalać po wypaleniu DPF-a

Autor:  drysiek [ 04-10-2018, 11:14 ]
Tytuł:  Re: błąd- zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych

Podaj parametry z czujnika różnicy ciśnień i sprawdz jego przewody

Autor:  grzechch [ 11-10-2018, 20:03 ]
Tytuł:  Re: błąd- zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych

Na bieżąco. Przeprowadziłęm komputerową wymianę DPF i póki co wszystko gra. Przecież gdyby filtr był zatkany to teraz też wywalałoby błąd bo byłoby nadmierne ciśnienie spalin w DPF. Fakt że byłem w firmie serwisowej fiata- nie autoryzowany serwis ale dobrzy fachowcy. Stwierdzili, że ten błąd to błąd ogólny dpf i oznacza nadmierne jego zanieczyszczenie. Przeprowadzili jego diagnostyczne oczyszczenie programem serwisowym. Zaproponowali jego oczyszczenie chemiczne- ciśnieniowe w specjalistycznej firmie we Wrocławiu. Koszt 600 zł bo jak stwierdzili ciśnienie w dpf powinno wynosić 50 czegoś tam pascali a u mnie jest niby 150. Nie skorzystałem i komputerowo niby wymieniłem dpf. CIEKAWOSTKA. Mój program diagnostyczny autocom DElphi pokazywał stopień zatkania dpf 7% a program dedykowany fiatowi pokazywał 67% srtopień zatkania.

Autor:  grzechch [ 20-04-2019, 09:02 ]
Tytuł:  Re: błąd- zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych

Po niby komputerowej wymianie DPF problemu nie było przez jakiś czas. Po ok. 1000 km problem wrócił. to dziwne bo gdyby był przypchany powinien wystąpić błąd szybko. Kolejna próba wymiany DPF nie przyniosła poprawy. Więc się wkurzyłem i odłączyłem i zaślepiłęm wężyk idący do czujnika pod maską obok filtra paliwa. Problem znikł, nie obniża mocy jeździ tak jak trzeba tylko pali sie kontrolka silnika. Z odłaczonym wężykiem jeździłem ok 3 miesięcy ostro pociskając. Na trasie dociskając do ponad 200. Dwa miesiące temu podłączyłęm wężyk ponownie i od tamtego momentu jest spokój.

Autor:  grzechch [ 13-06-2020, 14:13 ]
Tytuł:  Re: błąd- zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych

Witam. Problem rozwiązany. Jeżeli ktoś ma problem z DPF to proponuje odłączyć wtyczke od czujnika różnicowego ciśnień. Jeżeli po odłączeniu samochód jeździ normalnie i ma swoja moc to nie jest to problem z DPF-em tak jak u mnie tylko z czujnikiem róznicy ciśnień. Więc proponuję zacząć od wymiany czujnika zanim podejmiecie inne bardziej radykalne czynności

Autor:  grzechch [ 19-06-2020, 16:18 ]
Tytuł:  Re: błąd- zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych

Niestety problem nie jest rozwiązany. Pojeździł dwa dni bez problemu i błąd znowu sie pojawia przy wysokich obrotach. Po odpięciu wtyczki od czujnika samochód jeździ normalnie. Ręce opadają. Facet z firmy zajmującej się regeneracją DPF stwierdził, że to nie problem w przytkanym DPFie bo nie jeździ tylko fruwa. Myślałem, że to może przez podniesienie mocy do 170 kuni ale przywróciłem moc pierwotną i przy dużych prędkościach także wchodzi w tryb awaryjny,

Autor:  emil_betoniarz [ 28-08-2022, 09:42 ]
Tytuł:  Re: błąd- zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych

Witam i odgrzewam temat.
Moje wartości ciśnienia to 3-5 kPa na wolnych obrotach i 27-30 przy 3 tysiącach obrotów.
Dpf nie był czyszczony chemicznie i nie wypalałem go serwisowo ( na postoju testerem diagnostycznym).
Filtr cząstek stałych - Zakres 2 (nie wiem co to za wartość pokazana w programie)
Filtr cząstek stałych, status zatkania - 9%
Program testujący to Delphi, Wartości ciśnienia podane są w kPa.

Autor:  emil_betoniarz [ 02-09-2022, 06:34 ]
Tytuł:  Re: błąd- zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych

Problem rozwiązany. DPF do czyszczenia na maszynie i problem znikł. Ciśnienie na wolnych obrotach 1 kPa, 2500 obrotów 8-9 kPa. Lepsza kultura pracy silnika, lepiej się wkręca na obroty. Po regeneracji "adaptacja, wymiana dpf" w sterowniku silnika ( programem multi ecu scan, w Delphi nie ma tej opcji).

Autor:  ladrob [ 04-09-2023, 19:35 ]
Tytuł:  Re: błąd- zbyt duży przepływ R Mon filtra cząstek stałych

Witam, odgrzewam ponownie temat.
Posiadam SX4 1.9Ddis - 2007 i podobne problemy. Po wymuszonej regeneracji DPF programem multi ECU scan mam spokój do kolejnej próby automatycznego wypalania podczas jazdy. Potem błąd.
Gdzie dokładnie znajduje się czujnik różnicy ciśnień? Czy jest do niego dostęp bez potrzeby wychodzenia pod samochód?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/