Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Niedogrzany silnik. http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=17061 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | emkamoto@gmail.com [ 23-09-2018, 21:08 ] |
Tytuł: | Niedogrzany silnik. |
Witam! Co jest przyczyną, że wskazówka temp. silnika jest caly czas na ok 70 stopni, nie dochodzi do 90. Suzuki SX4 1.6 120 km 4x4 |
Autor: | sedik [ 24-09-2018, 07:27 ] |
Tytuł: | Re: Niedogrzany silnik. |
Witam, też mi tak temperaturę pokazuje, wentylator czasem się załącza a w autku wszystko jest dobrze Jakoś się w to nie wgłębiałem, to tylko wskaźnik a nie termometr laboratoryjny |
Autor: | macioo [ 24-09-2018, 14:55 ] |
Tytuł: | Re: Niedogrzany silnik. |
Trzeba sprawdzić czy działa termostat. Jeśli tak to dać sobie spokój. Poza tym jeżeli po silnym nagrzaniu silnika, włączy się wentylator, to temperatura jest ok90*C. |
Autor: | Jaczek [ 24-09-2018, 18:02 ] |
Tytuł: | Re: Niedogrzany silnik. |
no też zauważyłem że ten silnik słabo się grzeje w zimie to ciężko zagrzać kabinę a w lecie wentylator mało kiedy się załącza.... |
Autor: | Jaczek [ 25-05-2019, 17:26 ] |
Tytuł: | Re: Niedogrzany silnik. |
tak.... też tak mam więcej w górę nie pójdzie nawet w upały... |
Autor: | jacek23 [ 29-05-2019, 21:54 ] |
Tytuł: | Re: Niedogrzany silnik. |
Też tak mam. Na termometrze nie ma podziałki i właściwie odczyt jest raczej jakościowy . Faktycznie auto w zimie trudno nagrzać jak na benzynę ale diesle nagrzewają się jeszcze wolniej. |
Autor: | Toni7777 [ 01-09-2021, 20:32 ] |
Tytuł: | Re: Niedogrzany silnik. |
Witam, jeśli tak bardzo cię to frapuje to możesz zrobić prosty test organoleptyczny który ci pokaże czy czasem nie masz stale otwartego termostatu, mianowicie odpal zimny silnik i przejedz autem tak 1,5-2 km. obserwuj jednocześnie wskaźnik temperatury silnika, ważne aby się zatrzymać i zgasić silnik zanim wskaźnik dojdzie do tego miejsca gdzie zatrzymuje się po pełnym zagrzaniu silnika. Gdy się zatrzymasz w bezpiecznym miejscu podnieś maskę auta i dotknij obydwu węży , zarówno tego który doprowadza płyn ze silnika do chłodnicy jak i powrotu, jeśli termostat trzyma dobrze powrót będzie zimny, gdy obydwa węże będą gorące będziesz miał odpowiedz że silnik cały czas chodzi na dużym obiegu płynu a wywczas wystarczy zainwestować kilkadziesiąt złotych w nowy termostat aby usunąć problem. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |