Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Niedogrzany silnik.
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=17061
Strona 1 z 1

Autor:  emkamoto@gmail.com [ 23-09-2018, 21:08 ]
Tytuł:  Niedogrzany silnik.

Witam!
Co jest przyczyną, że wskazówka temp. silnika jest caly czas na ok 70 stopni, nie dochodzi do 90.
Suzuki SX4 1.6 120 km 4x4

Autor:  sedik [ 24-09-2018, 07:27 ]
Tytuł:  Re: Niedogrzany silnik.

Witam, też mi tak temperaturę pokazuje, wentylator czasem się załącza a w autku wszystko jest dobrze :D
Jakoś się w to nie wgłębiałem, to tylko wskaźnik a nie termometr laboratoryjny :)

Autor:  macioo [ 24-09-2018, 14:55 ]
Tytuł:  Re: Niedogrzany silnik.

Trzeba sprawdzić czy działa termostat. Jeśli tak to dać sobie spokój. Poza tym jeżeli po silnym nagrzaniu silnika, włączy się wentylator, to temperatura jest ok90*C.

Autor:  Jaczek [ 24-09-2018, 18:02 ]
Tytuł:  Re: Niedogrzany silnik.

no też zauważyłem że ten silnik słabo się grzeje w zimie to ciężko zagrzać kabinę a w lecie wentylator mało kiedy się załącza....

Autor:  Daze [ 25-05-2019, 11:22 ]
Tytuł:  Re: Niedogrzany silnik.

Cześć!
Pierwsza rzecz, która rzuciła mi się w oczy po zakupie auta to właśnie wskazanie temperatury płynu po nagrzaniu. Czy też tak macie?
Obrazek

Autor:  Jaczek [ 25-05-2019, 17:26 ]
Tytuł:  Re: Niedogrzany silnik.

tak.... też tak mam więcej w górę nie pójdzie nawet w upały...

Autor:  jacek23 [ 29-05-2019, 21:54 ]
Tytuł:  Re: Niedogrzany silnik.

Też tak mam. Na termometrze nie ma podziałki i właściwie odczyt jest raczej jakościowy :).
Faktycznie auto w zimie trudno nagrzać jak na benzynę ale diesle nagrzewają się jeszcze wolniej.

Autor:  Toni7777 [ 01-09-2021, 20:32 ]
Tytuł:  Re: Niedogrzany silnik.

Witam,
jeśli tak bardzo cię to frapuje to możesz zrobić prosty test organoleptyczny który ci pokaże czy czasem nie masz stale otwartego termostatu, mianowicie odpal zimny silnik i przejedz autem tak 1,5-2 km. obserwuj jednocześnie wskaźnik temperatury silnika, ważne aby się zatrzymać i zgasić silnik zanim wskaźnik dojdzie do tego miejsca gdzie zatrzymuje się po pełnym zagrzaniu silnika.
Gdy się zatrzymasz w bezpiecznym miejscu podnieś maskę auta i dotknij obydwu węży , zarówno tego który doprowadza płyn ze silnika do chłodnicy jak i powrotu, jeśli termostat trzyma dobrze powrót będzie zimny, gdy obydwa węże będą gorące będziesz miał odpowiedz że silnik cały czas chodzi na dużym obiegu płynu a wywczas wystarczy zainwestować kilkadziesiąt złotych w nowy termostat aby usunąć problem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/