Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 11:30

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 09-03-2018, 12:20 
Offline

Rejestracja: 09-03-2018, 12:06
Posty: 13
Suzuki: SX4 sedan 1.6 16v
Witam. Mam problem z układem chłodzenia. Płyn wywala przez zbiorniczek wyrównawczy. Objawy następujące:
1) Gorny wąż gorący dolny zimny
2) Chlodnica raczej zimna
3) 50% przypadków po delikatnym otwieraniu korka wlewu płynu chłodniczego w rurze jest polowa powietrza albo nawet wiecej a nieraz po otwarciu sam plyn
4) Temperatura podczas jazdy idealna w połowie skali
5) Po ostudzeniu poziom płynu w zbiorniczku wraca do normy
6) Płyn w zbiorniczku zimny
7) Troche dymu z wydechu bądź raczej pary ale myślę i widzę po innych pojazdach że jest to raczej normalne na zimnej temp. Powietrza
8) Korek wlewu wymieniony na nowy
9) Problem dość zauważalny przy gwałtownej jeździe.
Uważacie, że może byc to problem z uszczelką na głowicy?
Czy objawy mogą pasować do problemu z termostatem bądź zapchana chłodnicą?


Na górę
Post: 09-03-2018, 18:56 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jakby ci nie otwierał termostat, to temperatura by szła szybko do góry. Gdyby nie zamykał, to dłuuuugo by się silnik nagrzewał. Żaden z opisanych objawów nie pasuje według mnie do niesprawnego termostatu. Co do reszty, trudno mi się wypowiedzieć. Powiem ci tylko, że jak miałem Sedici, to też musiałem utrzymywać stan płynu przy kresce MINIMUM, bo jak było więcej to wypluwał przy ostrzejszej jeździe. Może spróbuj tego sposobu? Tym bardziej, że nie masz innych negatywnych objawów.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 10-03-2018, 12:06 
Offline

Rejestracja: 09-03-2018, 12:06
Posty: 13
Suzuki: SX4 sedan 1.6 16v
Zauważyłem teraz, że przy spokojnym przejechaniu po drogach krajowych 60 km poziom płynu mi sie podniósł o 2 cm przy czym gdy silnik ostygł płyn nie wrócił do obiegu. Przy odkręceniu korka wiadomo, że nie było juz ciśnienia w układzie. Po przepompowaniu strzykawką płynu do chłodnicy poziom w zbiorniczku i chłodnicy był identyczny jak przed jazdą czyli płynu nie wywaliło (podkreślam spokojna jazda) Czy ten płyn nie powienien wracać do obiegu? Zdażało się, że gdy poziom w zbiorniczku był full poziom potrafił spadac do średniego poziomu na skali... nie rozumiem tego.


Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 10-03-2018, 13:09 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie analizowałem tego nigdy. Jedyne co to co napisałem wcześniej. Zlikwidowałem usyfiony zbiorniczek wyrównawczy przez obniżenie poziomu. Samochód przejechał ze mna w ten sposób 100kkm bez problemów.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 10-03-2018, 15:46 
Offline

Rejestracja: 05-07-2016, 14:42
Posty: 48
Suzuki: Sedici (SX4)
Co do zmian poziomu płynu w zbiorniczku - może się wahać i to jest normalne, że jak silnik pracuje to rośnie ciśnienie i część płynu jest wyrzucana do zbiorniczka, jak silnik stygnie ciśnienie spada i płyn zasysany jest ze zbiorniczka do układu. Czasem mniej, czasem więcej (zależy też od temperatur zewnętrznych i tego jak szybko silnik stygnie). Ale to zapewne wiecie (sorki za "oczywistośc").
Jak dla mnie - póki ogólna ilość płynu się zgadza (nie ubywa, nie przybywa a jedynie zmienia położenie), temperatura jest stabilna - nie szukałbym zbytnio "dziury w całym".
Możesz sprawdzić sam zawór (właściwie zwykle połączony z korkiem przez który się płyn do układu wlewa) regulujący ciśnienie w układzie i odpowiadającym jednocześnie za przepływ płynu do i ze zbiorniczka.
W innym aucie miałem taki przypadek, że gumka z czasem spuchła na tyle mocno, że całkowicie blokowała przepływ - ale to przypadek ciut inny bo tam przepływu w ogóle nie było (w żadną stronę). Może u Ciebie jest tylko trochę spuchnięta i czasem blokuje się przepływ (brak powrotu) albo sam zawór z racji wieku nie działa już tak płynnie.


Na górę
Post: 12-03-2018, 17:55 
Offline

Rejestracja: 09-03-2018, 12:06
Posty: 13
Suzuki: SX4 sedan 1.6 16v
Ok. Podejrzewam, że to raczej wina uszczelki pod głowica. Czuje minimalnie spaliny po otwarciu korka zbiorbiczka. Czy przy wymianie uszczelki konieczne jest planowanie głowicy?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 12-03-2018, 18:22 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Esiek pisze:
Ok. Podejrzewam, że to raczej wina uszczelki pod głowica. Czuje minimalnie spaliny po otwarciu korka zbiorbiczka. Czy przy wymianie uszczelki konieczne jest planowanie głowicy?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Raczej powinna być planowana głowica. Kup tester na allegro, dowiesz się czy to uszczelka

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 12-03-2018, 18:26 
Offline

Rejestracja: 09-03-2018, 12:06
Posty: 13
Suzuki: SX4 sedan 1.6 16v
Teraz w dodatku płyn nawet nie wrócił do układu... prawie cały zbiorniczek a ciśnienia juz nie ma bo korek odkręcony :(


Na górę
Post: 12-03-2018, 18:36 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Każdy mechanik powinien mieć tester do sprawdzenia płynu. A głowicę dobrze jest splanować przy wymianie uszczelki.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 13-03-2018, 12:44 
Offline

Rejestracja: 05-07-2016, 14:42
Posty: 48
Suzuki: Sedici (SX4)
Esiek pisze:
Teraz w dodatku płyn nawet nie wrócił do układu... prawie cały zbiorniczek a ciśnienia juz nie ma bo korek odkręcony :(

Jak korka nie ma to płyn nie wróci... nie zostanie zassany do układu przy spadku ciśnienia - tylko zassie powietrze (bo łatwiej).
Ale z drugiej strony mogę się mylić...


Na górę
Post: 13-03-2018, 13:09 
Offline

Rejestracja: 09-03-2018, 12:06
Posty: 13
Suzuki: SX4 sedan 1.6 16v
barzuc pisze:
Esiek pisze:
Teraz w dodatku płyn nawet nie wrócił do układu... prawie cały zbiorniczek a ciśnienia juz nie ma bo korek odkręcony :(

Jak korka nie ma to płyn nie wróci... nie zostanie zassany do układu przy spadku ciśnienia - tylko zassie powietrze (bo łatwiej).
Ale z drugiej strony mogę się mylić...
No fakt... uklad moze byc nad i podciśnienia, ale zwracam uwage na fakt, iż przy samym otwarciu korka nie zassało grama powietrza bo specjalnie sie przysłuchiwałem. Może być tak, że płyn nie wróci bo na jego miejscu sa np spaliny z walniętej uszczelki?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 14-03-2018, 15:41 
Offline

Rejestracja: 05-07-2016, 14:42
Posty: 48
Suzuki: Sedici (SX4)
Jak silnik jest rozgrzany - to układ będzie pracował na podwyższonym ciśnieniu (jak nie będzie korka / zaworu - będzie wywalać dość sporo płynu) jak stygnie - będzie ciśnienie malało i w konsekwencji wytworzy się podciśnienie zasysające płyn ze zbiornika (i znów - jak nie będzie korka / zaworu - pociągnie powietrze).
Zakładając, że układ masz szczelny a zawór działający - to nadciśnienie jest przy gorącym - podciśnienia właściwie nie ma bo jest od razu wyrównywane przez pobranie płynu ze zbiorniczka lub zassaniu powietrza (jeśli układ jest gdzieś nieszczelny - np. sam wężyk przelewowy). Osobiście nie spotkałem się z "Pssst" wynikającego z podciśnienia (ale mało widziałem i może ktoś bardziej doświadczony w tej kwestii niech się wypowie) - jedynie widziałem małą fontannę wywalonego płynu przy ciepłym silniku (całe szczęście dla "geniusza" nie gorącym więc poparzeń uniknął).


Na górę
Post: 21-03-2018, 20:50 
Offline

Rejestracja: 18-03-2015, 23:00
Posty: 35
Esiek pisze:
barzuc pisze:
Esiek pisze:
Teraz w dodatku płyn nawet nie wrócił do układu... prawie cały zbiorniczek a ciśnienia juz nie ma bo korek odkręcony :(

Jak korka nie ma to płyn nie wróci... nie zostanie zassany do układu przy spadku ciśnienia - tylko zassie powietrze (bo łatwiej).
Ale z drugiej strony mogę się mylić...
No fakt... uklad moze byc nad i podciśnienia, ale zwracam uwage na fakt, iż przy samym otwarciu korka nie zassało grama powietrza bo specjalnie sie przysłuchiwałem. Może być tak, że płyn nie wróci bo na jego miejscu sa np spaliny z walniętej uszczelki?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Moim zdaniem to całkiem możliwe wyjaśnienie.

W moim starym aucie (Felka 1.3) po padnięciu uszczelki miałem tłuste plamy na powierzchni płynu. Oczywiście płynu systematycznie mi ubywało. Na początku nieznacznie.
W Skodzie nie było dodatkowego zbiorniczka buforowego za chłodnicą (był przezroczysty zbiorniczek przelewowy) i płyn wywalało do silnika. Na korku wlewu oleju i chyba na bagnecie miałem pianę.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]