Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 15:25

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06-02-2023, 19:44 
Offline

Rejestracja: 30-08-2022, 07:24
Posty: 13
Suzuki: SX4 sedan
Mam sx4 w 2.0 przejechane koło 110k km. Ostatnio chciałem sprawdzić czy nie ubyło mi oleju jestem przed obsługa jakieś 2 tysiące wymieniam co 13 tys km albo 12 miesięcy. I zauważyłem że jak na odpalonym rozgrzanym silniku odkręcę korek oleju to pryska olejem i czuć podmuch wiatru z silnika. Ciężko mi określić również czy dymi bo ostatnio ciągle jest od -5 i wiadomo że coś dymi. Nie zauważyłem spadku mocy oleju też nie bierze dużo bo na te 11k km zeszło 0,5l. Korek jest czysciusienki zero białego nalotu płyn w zbiorniczku beż ubytków.

Co może być przyczyną i jak bardzo jest źle.


Na górę
Post: 06-02-2023, 20:21 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 240
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
A od kiedy to odkręca się korek na odpalonym silniku?


Na górę
Post: 06-02-2023, 21:11 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 223
No dobra, gdyby nawet brał olej to co z tego? To są już stare auta. Jak Ci bierze tylko pół litra na 11kkm to się należy cieszyć (i dolać)


Na górę
Post: 06-02-2023, 21:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 403
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
Wujeczek pisze:
.....Co może być przyczyną i jak bardzo jest źle.

Zatkana odma czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej, rozebrać umyć itd :)
Jeśli na korku będzie biała maź to woda dostaje się do oleju i jest bardzo źle :(

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Ostatnio zmieniony 06-02-2023, 21:53 przez sedik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 06-02-2023, 21:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 403
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
mcjezioro pisze:
A od kiedy to odkręca się korek na odpalonym silniku?
Wtedy kiedy jest to potrzebne :idea:

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 07-02-2023, 08:06 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 121
Suzuki: SX4 4x4
Nie znam tego silnika ale...
Popatrz czy przy odkręconym korku wlewu oleju widzisz wałek rozrządu. Jak jest widoczny, to podczas pracy musi chlapać olejem.
Spod odkręconego korka podczas pracy silnika zawsze trochę dmucha. Trzeba mieć doświadczenie, żeby stwierdzić czy dmucha znośnie czy już za bardzo. Najczęściej korek wlewu położony luźno ( nie przykręcony) powinien lekko na silniku terkotać. Jak jest od razu zdmuchiwany, wyrzucany to bym się udał po poradę do mechanika z doświadczeniem.
I tak jak koledzy pisali powyżej. Wymycie odmy nigdy nie zaszkodzi.

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 07-02-2023, 08:51 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 240
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
sedik pisze:
mcjezioro pisze:
A od kiedy to odkręca się korek na odpalonym silniku?
Wtedy kiedy jest to potrzebne :idea:

Czyli jak chcesz zostać ochlapany...? :lol:
Widziałeś gdzieś w instrukcji obsługi żeby pisali o takiej czynności?
Jak ktoś zorientowany potrzebuje, to odkręca, i wie co zobaczy. A zwykły użytkownik nie odkręca, bo co najwyżej może zostać ochlapany przez wałek i się wystraszyć jak tutaj.
Też nie znam tego silnika, ale na 99% tak właśnie się stało. Zapewne wałek niema osłony i chlapie. Uczucie podmuchu to też normalna rzecz.
Pomysły z zatkaną odmą nie mają żadnego uzasadnienia.


Na górę
Post: 08-02-2023, 06:21 
Offline

Rejestracja: 30-08-2022, 07:24
Posty: 13
Suzuki: SX4 sedan
Coś nie coś się na mechanice znam i chciałem sobie zobaczyć czy nie robi mi się Masło na korku podczas silniejszych morozow i po trasie 20km go odkreciłem . Korek jest czysty auto przy plusowych temperaturach nie dymi z rury.

Dlaczego sie wystraszyłem. Przed suzuki miałem auto w którym padł silnik i objawiało się to tym że było dużo masła i jak odkręciło się korek to dosłownie robiła się rura wydechowa. Dlatego się wystraszyłem czy to nie są pierwsze objawy w/w sytuacji.

Przekopałem internet i Polskie i zagraniczne strony.
-Delikatne chlapanie że po odkreceniu korka widać kropki na pokrywie plastikowej. Jest pozytywnym objawem bo oznacza że pompa oleju oraz cała arteria olejowa jest w doskonałym stanie

- na suzuki oraz na sx4 oraz na 2.0 oraz na japończyka że na 11k km mi ucieka tylko 0.5l to również książka podobno w nowszych bmw ucieka nawet 200ml na 1000km A ogólnie 1l oleju nie ma być straszny w tych modelach

- wydobywanie się powietrza/wydmuchy powietrza z korka oleju podobno same elementy wirujące ale powietrze z filtra powietrza to powoduje jeszcze jak w moim przypadku auto było dobrze rozgrzane (Tarasa 20km) więc to norma oraz jeśli auto nie zgasło A lekko przygasło i praca się unormowała to również bardzo dobry znak.

Kupiłem testery wszystkie wyszły dobrze.


Pytanie teraz inne do Was bo tu już ręce rozkładają większość. Mam wersję 2.0 przód napęd sedan automat. I teraz tak jak zatankuje sobie na orlenie lotosie BP czy jakiej kolwiek innej stacji wyskakuje mi błąd silnika (uboga mieszkanka) mam natomiast 3 stacje w takim obszarze mojego poruszania się gdzie jeśli tylko tam tankuje błąd mi nie wyskakuje. I jest to tak nagminne że wystarczy dosłownie 5km po zatankowaniu do full baku żeby wyskoczył check . A Jeśli tam tankuje ciągle zero nic i check sam się kasuje po kilku kilometrach jesli zatankuje na tych moich stacjach. Jest to możliwe żeby moja suzi była aż tak wrażliwa na paliwo ?


Ps. W przyszłym tygodniu ma się zrobić ciepłej to wymyje odmę.profilakrycznie


Na górę
Post: 08-02-2023, 07:18 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 121
Suzuki: SX4 4x4
Nie ma opcji, żeby paliwo na BP, Orlenie i Lotosie było tak marnej jakości, żeby akurat po zatankowaniu u nich wyskakiwał błąd mieszanki.
Różnice w jakości musiały by być bardzo duże. Do tego na większości stacji w Polsce masz paliwo i tak z Orlenu.

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 08-02-2023, 20:53 
Offline

Rejestracja: 07-01-2022, 17:43
Posty: 36
Suzuki: SX4
U mnie błąd ubogiej mieszanki (1,6) powodowało nieszczelne kolano gumowe w dolocie pomiędzy przepływomierzem, a przepustnicą. Trzeba zdjąć tą puszkę z filtrem powietrza, żeby je zobaczyć. Było spękanie ze starości, szczególnie przy opaskach. Nie widziałem silnika 2,0 na żywo, ale możesz sprawdzić szczelność dolotu.


Na górę
Post: 09-02-2023, 05:27 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 165
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Kilkanaście lat do tyłu miałem identyczną sytuację z tankowaniem. Opel Corsa ZAWSZE po zatankowaniu na stacji ESSO po kilku kilometrach wywalał błąd, po tankowaniu na innych było ok.

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 15-02-2023, 19:56 
Offline

Rejestracja: 30-08-2022, 07:24
Posty: 13
Suzuki: SX4 sedan
Niemożliwe A jednak jak tankuje na tych stacjach dobrych spokój. Jak zatankuje na innych od razu wywala checka. Kiedyś zrobiłem test i tankowałem miesiąc pilnując sięjak fiks by nie tankować gdzie indziej i nawet bańkę 5l miałem w razie co w bagaju i nic zero błędu zatankowałem gdzieś indziej i bach check. Komputer prócz nieodpowiedniej mieszanki niepokazuje nic.

Ps. Ja wam się nie dziwię że mi nie wierzycie ba sam bym w to nie wierzył gdybym tego nie widział na własne oczy. Kumplowi pokazałem tankując na innej stacji kilka km i pachnie check..


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]