Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

pedał gazu - opóźniona reakcja
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=15850
Strona 1 z 1

Autor:  klimowka [ 10-12-2017, 21:05 ]
Tytuł:  pedał gazu - opóźniona reakcja

Witam
od tygodnia mam sx4 4x4 po zrobieniu ok 500km muszę stwierdzić, że przy zmianie biegów jest wyraźny dyskomfort polegający na tym, że reakcja pedała gazu jest opóźniona i przy szybkiej zmianie biegu silnik pozostaje na wysokich obrotach. Trochę mnie to irytuje i zastanawiam się czy ktoś spotkał się z czymś podobnym. Dodam, że jeżdżę wieloma markami samochodów os i dost i ne jest to na pewno kwestia techniki zmiany biegów.

Autor:  jacek23 [ 10-12-2017, 22:32 ]
Tytuł:  Re: pedał gazu - opóźniona reakcja

Wydaje mi się że miałem podobne wrażenie przy pierwszych jazdach po kupnie auta. To chyba kwestia przyzwyczajenia?

Autor:  mjk [ 11-12-2017, 20:18 ]
Tytuł:  Re: pedał gazu - opóźniona reakcja

klimowka pisze:
Witam
i przy szybkiej zmianie biegu silnik pozostaje na wysokich obrotach.

Naprawdę? Ja ma odwrotne wrażenie, że mus jest pięty użyć, żeby silnik nie "zgasł".

Autor:  jacek23 [ 11-12-2017, 22:45 ]
Tytuł:  Re: pedał gazu - opóźniona reakcja

mjk pisze:
klimowka pisze:
Witam
i przy szybkiej zmianie biegu silnik pozostaje na wysokich obrotach.

Naprawdę? Ja ma odwrotne wrażenie, że mus jest pięty użyć, żeby silnik nie "zgasł".


Generalnie, silnik 16 jest mocno zamulony. W porównaniu z innymi benzyniakami, które miałem okazję testować nie czuje się tu jakiejś magicznej granicy obrotów po przekroczeniu której silnik wyraźnie nabiera werwy. On raczej zamula w całym zakresie. No może w pobliżu 4 tys troszkę mniej.
Silnik jest jakoś tak zestrojony, że faktycznie na jałowych obrotach jest mało słyszalny. Powyżej 2 tys wydaje dudniące buczenie które powiększa odczucie jego niemocy.
A efekt pozostawania na obrotach przy szybkiej zmianie biegów łączył bym raczej z techniką operowania pedałami gazu i sprzęgła.

Autor:  barzuc [ 12-12-2017, 11:27 ]
Tytuł:  Re: pedał gazu - opóźniona reakcja

Jeśli to pocieszy - Sedici 4x4 120KM - ma identycznie :) Już się przyzwyczaiłem, że tym autem jeździ się spokojniej (czyt. dynamicznie za bardzo się nie da ;) ). Obstawiam, że po prostu ten typ tak ma. Można by było podejrzewać sprzęgło (lub jego wspomaganie) ale brak innych przesłanek więc wychodzę z założenia, że nie naprawia sie czegoś co dobrze działa :) (to czy może działać lepiej - inna sprawa) :)

Autor:  jacek23 [ 12-12-2017, 23:46 ]
Tytuł:  Re: pedał gazu - opóźniona reakcja

barzuc pisze:
Jeśli to pocieszy - Sedici 4x4 120KM - ma identycznie :) ...

Mam właśnie ten silnik. Należy pamiętać, że Sx4 to auto raczej miejskie, na 3 biegu sprawuje się dosyć przyzwoicie. co wystarcza do sprawnego poruszania się w mieście. Powyżej na 4 i 5 traci dynamikę. Trzeba o tym zawsze pamiętać wyprzedzając poza miastem na wąskich drogach.

Autor:  sedik [ 13-12-2017, 10:01 ]
Tytuł:  Re: pedał gazu - opóźniona reakcja

Witam, miałem kilka razy podobne objawy w różnych autach "mułowatego silnika" wymiana filtra powietrza, czyszczenie przepływomierza itp. pomagało :D
Teraz staram się na bieżąco dbać o silnik, mały przegląd "na własną rękę" i nie narzekam, silnik bzyczy jak pszczółka. Powyżej 3,5 tyś. obrotów " na niższych biegach "mały wariat"
To nie jest śmierdzący klekot Diesel

Autor:  Tomash [ 13-12-2017, 12:38 ]
Tytuł:  Re: pedał gazu - opóźniona reakcja

Wolnossący 1.6 nie będzie wyrywał z dowolnego biegu, od tego jest skrzynia. Jak ktoś chce silnik przy którym nie trzeba mieszać to niech bierze z turbo albo V8 ;)

Autor:  barzuc [ 13-12-2017, 14:01 ]
Tytuł:  Re: pedał gazu - opóźniona reakcja

Wszystko się zgadza, że silnik nie jest od rajdówki ale daje spoko radę jak sie umie wykorzystać jego specyfikację (czyt. wie się przy jakich obrotach jest maksymalny moment a przy jakich moc i odpowiednie dobieranie biegów)... tylko temat zaczął się od czego innego, że jak zmienia się szybko bieg to jest wrażenie jakby pedał gazu nie odbijał od razu - coś jakby był "zastany" i zamiast od razu odbić to cofał się jak na spowalniaczu (oczywiście sam pedał reaguje normalnie i natychmiastowo a silnik taki objaw daje - coś jakby przepustnica nie zdąrzyła odbic od momentu puszczenia gazu przez czas wciśnięcia sprzęgła, zmieny biegu, puszczenia sprzęgła i ponownego wciśnięcia gazu).

Autor:  jacek23 [ 14-12-2017, 18:27 ]
Tytuł:  Re: pedał gazu - opóźniona reakcja

Wracając do Twojego pytania. Wydaje mi się, że zaraz po zakupie auta miałem problem polegający na tym, że przy zmianie biegów po wciśnięciu sprzęgła silnik na moment przyśpieszał obroty. Było to dosyć irytujące. W moim przypadku była to chyba kwestia przyzwyczajenia się do specyfiki tego konkretnego egzemplarza. Może pedał sprzęgła "rozłączał" wyżej niż byłem przyzwyczajony i przez to za późno puszczałem gaz. A może jest tak jak piszesz, silnik a raczej jego sterownik podtrzymuje obroty. Nic z tym nie próbowałem robić, z czasem zaadoptowałem się do auta i teraz raczej nie mam już takich problemów.

Autor:  rezon [ 15-12-2017, 08:39 ]
Tytuł:  Re: pedał gazu - opóźniona reakcja

TTTM - obroty spadają dopiero po chwili po zdjęciu pedału gazu. Na co dzień jeżdżę inną benzyną i tam nie ma tego zjawiska. Ułatwia szybkie przerzucanie biegu - silnik nie musi się ponownie wkręcać na obroty, ale równie dobrze można radzić sobie bez tego.

Autor:  ron22 [ 21-12-2017, 11:03 ]
Tytuł:  Re: pedał gazu - opóźniona reakcja

Ciekawe czy we wszystkich sx4 jest taka zależność czy to po prostu kwestia przyzwyczajenia kierowcy, który przesiada się na sx4?

Autor:  JackMirror [ 21-12-2017, 11:35 ]
Tytuł:  Re: pedał gazu - opóźniona reakcja

Mam Sedici ten sam silnik. Proszę mi wierzyć ale nie mam żadnych problemów z gazem. Powiem więcej. Mamy trzy samochody w domu (różne), którymi jeżdżę nieraz tego samego dnia i nie czuję różnicy, opóźnionej reakcji pedału gazu Sedici w porównaniu z innymi autami. Uważam nawet, że silnik Sedici jest dość żwawy. Corsa 100KM jest (ma pedał gazu) bardziej mulasta. Według to coś nie tak z tym pedałem gazu.

Autor:  barzuc [ 28-12-2017, 10:10 ]
Tytuł:  Re: pedał gazu - opóźniona reakcja

Wszystko się zgadza... nie mowa o braku żwawości czy opóźnieniu po wciśnięciu gazu - tu jest wszystko cacy... chodzi o to, że po zdjęciu nogi z gazu auto "powoli" schodzi z obrotów, ale jest to odczuwalne / zauważalne tylko przy szybikej zmianie biegów (gaz > sprzęgło > gaz). Jeśli zmieniasz biegi normalnie / powoli - nie zauważysz. Tak samo nie ma żadnego opóźnienia jeśli zdejmujesz nogę z gazu żeby silnikiem hamować - tu wszystko działa jak nalezy i od razu po zdjęciu nogi z gazu auto zaczyna hamować niezaleznie od biegu czy prędkości z jaką się jedzie :)
Generalnie - opisywany przypadek (w mojej ocenie) czy odczucia są bardzo subiektywne, bo w innych autach, którymi jeżdżę / jeździłem też obroty nie zdążą spaść przy tym samym tempie zmiany biegów (no bo jak w ciągu ~1s mają zjechać z 4-5 tyś na 700?) ale w Sedici - po prostu to słychać :)
A z innej beczki - przy najbliższej okazji z ciekawości sprawdzę sobie samo sterowanie przepustnicą :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/