Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 19:35

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 17-05-2012, 22:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-04-2009, 02:08
Posty: 122
Lokalizacja: Radom/Wymysłów
Rozumiem. Dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie Waldis. Czy jeździsz cały czas bez lubryfikatora :?: Z tego co się dowiedziałem od gazowników zaleca się stosowanie tego smarowania zwłaszcza w naszych silnikach, ale jak pamiętam Tobie nie zalecił Twój gazownik i chyba narazie wszystko masz w porządku :?:
Ja ze wstępnego rozeznania mam takie możliwości:

- Instalacja Agis OBDCAN , reduktor Alaska lub AC R01 wtryskiwacze OMVL (wtryskiwacze Hana dopłata 300 zł.) , tankowanie we wlewie, zbiornik w koło cena 2600zł. Do tego modelu zalecany jest lubryfikator (olej do smarowania zaworów) 250zł. Gwarancja 12 m-c , przeglądy co 10 tys km koszt 100 zł.

-instalacja Landi Renzo OMEGAS z systemem OBDII w miejsce koła zapasowego + tzw wlew gazu sportowy we wlewie benzyny, jeżeli technicznie będzie możliwość Gwarancja obejmuje całość instalacji na okres 24 miesięcy. Koszt brutto to 3100zł

- instalacja BRC Sequent 24.11, Zbiornik toroidalny 52 l, JLM podciśnieniowy system ochrony gniazd zawor.(to chyba to o czym wspominał Waldis). cena całkowita 2999 zł, dodatkowo montaż zaworu tankowania pod klapką wlewu benzyny 100 zł, gwarancja 24 m-c

- instalacja Lovato Smart JP to samo co wyżej czyli Zbiornik toroidalny 52 l, JLM podciśnieniowy system ochrony gniazd zawor. Cena całkowita 2499 złgwarancja 24 m-c

- instalacja chyba STAGa ale nie jestem pewny (szybka gadka w jednym warsztacie i mogłem coś przekręcić), gazownik zapewniał że będę zadowolony, całość 1800zł z 24 m-c gwarancja ale montaż możliwy dopiero w połowie lipca

Mam pytanie czy ktoś korzystał z w/w instalacji :?: , oprócz BRC Sequent (tą ma Waldis i juz wiadomo że się sprawdza).


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-05-2012, 08:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Sekwencja za 1800zł :szok: montując to coś,prosisz się o problemy....
Sprawdzony i bezproblemowy zestaw to Stag, reduktor AC R-01, wtryski
HANA.
Lubryfikacja-zbędny dodatek/wydatek.
LR to instalka z górnej półki i też będziesz zadowolony,tak samo jak BRC.
Przewagą instalacji na stagu,jest ceny ewentualnych części przy naprawach pogwarancyjnych....oraz fakt,że każdy gaziarz ma soft do staga-a można i samemu grzebnąć....
Agis....no cóż mało tego na rynku,niewiele osób to zna...
No i poszukaj sprawdzonego gaziarza na : http://lpg-forum.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-05-2012, 20:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
malygrzyb pisze:
... Czy jeździsz cały czas bez lubryfikatora :?: Z tego co się dowiedziałem od gazowników zaleca się stosowanie tego smarowania zwłaszcza w naszych silnikach, ale jak pamiętam Tobie nie zalecił Twój gazownik i chyba narazie wszystko masz w porządku...

Nie wiem, czy gdzieś nie opisywałem swoich przygód z LPG, ale mam teraz lubryfikator. I ... nie wiem, czy działa. Po prostu pilnuję luzów zaworowych przy każdym przeglądzie.

Pod Twoim postem jest post leniwca. Miałem okazję pogadać z nim przy :wino: I wiem, że poprzez instalacje LPG trafił na suzukowe forum. Ja bym zaryzykował i zrobił, co radzi.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-05-2012, 20:54 
Offline

Rejestracja: 12-05-2010, 21:06
Posty: 110
Lokalizacja: Szczecin
malygrzyb sam miałem agisa w fabii i nie było z samą centralką problemów. Co do wtrysków to OMVL polecał mi gościu który projektował Agisa. Hana też dobrą mają opinię.

Mimo to przemyśl czy lpg będzie słusznym i dobrym wyborem.

Damian


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-06-2012, 20:18 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Też polecam LPG-FORUM.pl

Ja mam SX4 2.0 z usa - J20A - gaz od 17000 , w sumie ma ok 40000. Dzis regulowalem zaworki - troche za male luzy już - zalecono kontrolę co 20 - 25tys. Plytki przeszlifowano zdejmując średnio ok 0.015. Gaz KME DIEGO G3 reduktor kme silver wtryski IG3 rail horizon - jutro zmieniam na Fast reg i sprawdze różnice bo te IG3 to jakies dziadostwo - chociaż nie zawiodly i samochód na LPG dziala idealnie - żadnych różnic niz na PB. HANA H2000 to górna półka i na razie do nich sie nie przykladam - moze jakbym robil wieksze przebiegi - 17000 na lpg równo w 2 lata :)

Spalanie w trasie 10l/100 (ok 12 z trumną na dachu) W miesice trudno okreslić bo mam 3km odcinki do pracy wiec od 15 do 20 spala :)

Regulowalem w Danmar Bialystok - zajmują sie remontami silników, głowic itp. koszt 250zl (serwis bierze za to 650 + koszt plytek.

A jeszcze zapytam - jaki powinien ten luz być - bo różne źródla różnie podają - znalazlem że dolotowe 0.2 wydechowe 0.3 na zimnym ( plus minus 0.02-0.03) ale w innych danych znalazlem inne wartosci. Moze ktoś podzieli sięwiedzą.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-06-2012, 07:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
Karwoś to jest ten sam silnik, co w GV II (J20A)?


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-06-2012, 09:17 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Tak - pewnie różnic sie osprzętem ale silnik ten sam - DOHC 16V 2.0 łancuszek rozrządu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-06-2012, 09:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
Valve clearance specification
When cold (Coolant temperature is 15 – 25 °C (59 –
77 °F)):
• Intake: 0.18 – 0.22 mm (0.007 – 0.009 in.)
• Exhaust: 0.28 – 0.32 mm (0.011 – 0.013 in.)
When hot (Coolant temperature is 60 – 68 °C (140 –
154 °F)):
• Intake: 0.21 – 0.27 mm (0.008 – 0.011 in.)
• Exhaust: 0.30 – 0.36 mm (0.012 – 0.014 in.)


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-06-2012, 09:41 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
To znalazlem ale znalazlem też :

Valve clearance specification
When cold (ECT: 15 – 25 °C (59 – 77 °F)):
 Intake: 0.16 – 0.24 mm (0.0063 – 0.0094 in.)
 Exhaust: 0.31 – 0.39 mm (0.0123 – 0.0153 in.)

Tylko nie wiem przypadkiem czy to nie silnik J20B - jest taki??

Troche sie zdziwilem jak powiedzial że ustawili luz 0.3 - tylko nie wiem czy chodzilo mu o wydech czy ogólnie o wszystko - ale jakby zrobili 0,3 na dolocie to raczej juz bym je slyszal (szczególnie ze musieliby zdjąć z plytki 0.115 a nie 0.015- szczególnie że wspomnial że luz zwiekszyl sie w granicach 0.01 -0.02. Wspomnial też że można byloby ustawić wiekszy luz ale wiecej nie chcieli robić bo mogloby klekotać (teoretycznie ustawienia najwiekszego granicznego luzu moze wydlużyć okres do nastepnej regulacji?? - dobrze kombinuje?

Podpowiedzcie jeszcze - skoro z czasem ten luz sie zmniejsza to jakie są objawy zmniejszenia luzu poniżej ustalonej a jakie są objawy jak luz jest wiekszy niż ustalony ??


Na górę
 Tytuł: LPG w Sx 4
Post: 21-09-2012, 20:30 
Offline

Rejestracja: 17-11-2010, 20:40
Posty: 3
Lokalizacja: Bieruń-Śląsk
;) Witam Szanownych Panstwa
Podczas ostatniego przegladu 60 tys w MM-Cars w Katowicach
doszły mnie słuchy ze ASO przymierzaja sie do montażu Inst LPG w
autkach Suzuki ,nie tracąc zadnych warunków gwarancjii.Czy ktos
może zna wiecej szczegółów.Pozdrawiam MM


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-09-2012, 19:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Połączyłem tematy, żeby zachować jako taką przejrzystość działu.

Co do gwarancji, to przypuszczam, że będzie jak w moim przypadku (jest to opisane w tym temacie). Dealer bierze na siebie ( z wyłączeniem SMP) obowiązki wynikające z gwarancji. Czyli gwarancję będziesz miał tylko w MM-Cars. Dopytaj się, żeby mieć pewność.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-02-2015, 23:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-04-2009, 02:08
Posty: 122
Lokalizacja: Radom/Wymysłów
W październiku zagazowałem Suzuki. Moja instalacja:
-centralka: STAG 4
-reduktor: Tomasetto
-wtryskiwacze: Barracuda
-zbiornik: Toroidalny w kole 45l (wchodzi max 36l)
-wlew przy korku wlewu benzyny
-lubryfikacja: BRAK, gazownik odradził, powiedział, że to zbędny wydatek.
Całość kosztowała mnie 2200zł.
Od tamtej pory zrobiłem już na LPG ponad 12tys. km Jak narazie instalacja sprawuje się prawidłowo (odpukać :) ). Żadnych różnic miedzy PB a LPG. Przyspieszenie jak i prędkości maksymalne takie same jak na benzynie. Spalanie średnie z tych 12tys. to 9,97l LPG przy dynamicznej jeździe z przewagą trasy (80% trasa 20% miasto). Dobrze licząc instalacja już mi się zwróciła. Jeżeli taki stan się utrzyma to już chyba całkowicie przekonam się do LPG. Do tej pory większość moich samochodów było napędzanych ON.


Na górę
 Tytuł: 1.6 i gaz
Post: 04-05-2015, 06:54 
Offline

Rejestracja: 04-05-2015, 06:49
Posty: 1
Witam. Nosze sie z zamiarem kupna SX4 z silnikiem 1.6 i z racji posiadanych przeze mnie srodkow-wstawieniu do niego gazu. Czy ktos moze orientuje sie jak ten motor wspolpracuje z gazem? Radzi sobie czy jednak omijac gaz? Jak wyglada regulacja zaworów- samoregulacze czy te nieszczesne "szlaknki" ? Prosze o fachowe porady. Z gory dziekuje


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-10-2015, 14:44 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Do wszystkiego można włożyć gaz i jeździć bez problemu ale najważniejsze to porządne podzespoły, porządny montaż i porządna regulacja podczas jazdy - najlepiej z podglądem OBD na korekty i AFR.

A do tego potrzebny jest fachowiec , który kosztuje więcej niż 2000 za montaż.


Na górę
Post: 17-05-2016, 16:43 
Offline

Rejestracja: 17-05-2016, 15:25
Posty: 2
Lokalizacja: Śląsk Cieszyński
Suzuki: SX4 / Sedici 1.6 16V
Panowie zakładam ten jakże ważny temat, bo niestety nie znalazłem nic przydatnego w historii forum, a temat ten przyda się nam i naszym autkom Otóż jak wiadomo wersje benzynowe 1.6 16V wymagają regulacja zaworów. Ja swoje autko mam od niedawna, więc nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie dlatego prosiłbm o odpowiedź innych bardziej doświadczonych kolegów z forum. Zgodnie z instrukcją obsługi co 30 000km należy sprawdzić i w razie konieczności wyregulować luz popychaczy, a w autach z LPG zaleca się skrócić ten dystans nawet do 20 000km. Czy ktoś może mi coś więcej napisać o kosztach tego typu regulacji i polecić jakiś dobry zakład poza ASO w woj. Śląskim, który się tym profesjonalnie zajmuje?


Na górę
Post: 12-07-2016, 18:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Lucas_83 pisze:
Panowie zakładam ten jakże ważny temat, bo niestety nie znalazłem nic przydatnego w historii forum, a temat ten przyda się nam i naszym autkom

Kłamczuszek, czy czytać się nie chciało?? ;)
Ja znalazłem (bo sam pisałem).


Na górę
Post: 11-07-2017, 10:55 
Offline

Rejestracja: 15-06-2011, 12:17
Posty: 43
Lokalizacja: Toruń
Suzuki: SX4 1,6 2007
Witam

proszę o podpowiedź jaka instalacja gazowa będzie do tego silnika dobra, na co zwrócić uwagę instalatorowi, i ewentualnie gdzie się udać w Toruniu i okolicach?


Na górę
Post: 07-01-2018, 16:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-09-2017, 19:51
Posty: 13
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: SX4,107KM(79kW)
http://www.auto-swiat.pl/lpg/jaka-insta ... sx4/7jwycz


Na górę
Post: 07-01-2018, 21:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Przeczytaj też wątki o LPG w SX4 na forum, na początek proponuję te trzy:

viewtopic.php?f=38&t=14767
viewtopic.php?p=129805
viewtopic.php?f=21&t=10400


Na górę
Post: 18-03-2018, 03:53 
Offline

Rejestracja: 26-10-2016, 15:17
Posty: 73
Suzuki: SX4
Cześć. Ja byłem wczoraj pytac o instalacje w papowie obok Lubicza. Oglądnal i z tego co pamiętam to jest to instalacja Kme wtryskiwacze Barakuda. Butla 47 l. Wlew obok wlewu paliwa. Koszt około 2600 zł


Na górę
Post: 06-04-2018, 02:27 
Offline

Rejestracja: 17-02-2018, 22:39
Posty: 84
Właśnie jak to jest z tym LPG? Bo z tego co czytałem, to miałem wrażenie iż raczej nie poleca się montażu do tego silnika? Może to zależy do producenta instalacji czy tam jej generacji - nie znam jeszcze tematu.

_________________
Fiat Sedici 4x4 1.6 Pb


Na górę
Post: 18-12-2018, 20:03 
Offline

Rejestracja: 19-11-2018, 16:44
Posty: 4
Suzuki: sx4
Witam. Interesuje mnie zakup instalacji LPG do Suzuki SX4 . I chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje taka instalacja średniej jakości do silnika 1.6 benzyna i czy taka sama instalacja podejdzie do Fiata Sedici bo słyszałem że to bliźniacze modele aut. Proszę o poradę i przybliżone koszty takiej instalacji ?


Na górę
Post: 18-12-2018, 20:19 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
SX4 i Sedici to bliźniaki. A właściwie Sedici, to SX4 ze znaczkiem Fiata i z Fiatem ma niewiele wspólnego. Co do LPG , to zdania są podzielone w tym czy zakładać. Ja jestem w opozycji na przykład pomimo przebiegów ok. 25kkm rocznie.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 18-12-2018, 21:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 403
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
Witam, szukasz problemów zamontuj instalację gazową, czym tańsza tym będzie gorzej, można zamontować wtrysk gazu fazy ciekłej za około 7-8 tyś, inne za 3-4tyś albo taniej wymontowaną z innego auta, miałem w poprzednich autkach i już nigdy więcej choćby palił 2x tyle co nasze.

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 18-12-2018, 23:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Przejrzyj poprzednie wątki o LPG w SX4, mniej-więcej w kolejności od najcenniejszego:

viewtopic.php?f=21&t=10400
viewtopic.php?f=38&t=14767
viewtopic.php?p=129805
viewtopic.php?f=38&t=1289

Generalnie jeśli instalacja będzie odpowiednio dobrana i ustawiona to czeka cię częstsza kontrola i regulacja luzów zaworowych, w silniku M16A dokonywana płytkami i przez to dość kosztowna. Może ci to zjeść oszczędności z LPG, może je trochę zmniejszyć, a może ich wcale nie naruszyć jeśli masz sprzęt i umiejętności do zrobienia tego samemu. Jeśli to zaniedbasz to uszkodzisz sobie gniazda zaworowe. O tym zresztą też był tu wątek choć mały: viewtopic.php?f=38&t=16174


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]