Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 21:06

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 20-06-2017, 16:39 
Offline

Rejestracja: 20-06-2017, 16:19
Posty: 3
Suzuki: SX4
Witam serdecznie,
mam pytanie - czy ktoś może wie z jaką częstotliwością pracuje pasek alternatora w Suzuki SX4? Konkretnie chodzi o model z 2009r, z automatyczną skrzynią biegów, silnik 1.6l, moc 79kW. Standardowo jest to około 130 Hz. Jeśli gdzieś popełniłem błąd proszę mnie poprawić. Nie mniej jednak będę bardzo wdzięczny za wskazówki w tej kwestii.


Na górę
Post: 20-06-2017, 19:11 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Częstotliwość pracy paska alternatora? A cóż to za parametr i czemu służy taka wiedza? :niewiem:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 20-06-2017, 21:39 
Offline

Rejestracja: 20-06-2017, 16:19
Posty: 3
Suzuki: SX4
Już odpowiadam, ten parametr pozwala właściwie ustawić "naciąg" paska. Dla mnie samego z początku zdawało się to jakieś dziwne lecz mechanik mi wyjaśnił, że to najprecyzyjniejsza metoda ustawienia paska. Ergo, nie oczekuje od Was, drodzy czytelnicy i klubowicze tekstów w rodzaju - a cóż ma wspólnego Hz z siłą naciągu. Będę za to niezmiernie wdzięczy za merytoryczną odpowiedź.


Na górę
Post: 20-06-2017, 21:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 403
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
Witam, w pytaniu kolegi Remigiusza wkradł się chyba mały błąd, to nie pasek alternatora pracuje z jakąś częstotliwością tylko sam alternator generuje prąd z częstotliwością zależną od obrotów silnika.
Tą metodą w niektórych autach dokonuje się pomiaru obrotów silnika i to dość precyzyjnie, pod warunkiem że pasek klinowy się nie slizga

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 20-06-2017, 22:01 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Szczerze przyznam, że nie jestem mechanikiem, a motoryzacją interesuję się amatorsko od ok 30lat i nigdy nie słyszałem o takiej metodzie naciągu paska.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 20-06-2017, 22:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 403
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
Ten sposób regulacji naciągu paska jest jednym z wielu sposobów na komplikowanie sobie życia, ale kto upartemu zabroni :sciana:

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 20-06-2017, 23:05 
Offline

Rejestracja: 20-06-2017, 16:19
Posty: 3
Suzuki: SX4
Sedik, bardzo dziękuję za doprecyzowanie. Tak, chodziło o częstotliwość prądu jaki generuje alternator. Serdecznie dziękuję za poprawienie mnie. Zatem czy zna ktoś tę wartość dla alternatora w Suzuki SX4?


Na górę
Post: 20-06-2017, 23:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Witaj, faktycznie jest taka metoda pomiaru naciągu paska (pomiar częstotliwości drgań paska trąconego jak strunę w gitarze ) dokładna ...ale tylko w labolatorium:

1. Wartość częstotliwości podana w tabeli dotyczy paska tylko producenta uwzględnionego w tabeli i to tylko w tym jednym silniku do tego pomiar dokonany musi być na odpowiednim odcinku paska, w odpowiedniej temp...
2. Japończycy nie stosują tego typu metod, Suzuki podaje zwykle ugięcie pod naciskiem 10kg w układzie 3 kół (wał alternator pompa) dla nowego paska około 6mm oraz 8mm dla starego. Ugięcie sprawdza się między wałem a alternatorem.
3. Fag udostępnia arkusz kalk. dla 2 kół pasowych gdzie drobna zmiana masy paska (kg/m) drastycznie zmienia częstotliwość. itp
4. Kiedy stosować - zarówno Conti jaki Gates podają punkty pomiaru oraz częstotliowści dla nowych pasków rozrządu, dla samochodów europejskich. Można sprawdzić np tu http://aam-europe.contitech.de/pages/do ... _en_fr.pdf

metoda pomiaru częstotliwości sprawdza się w przemyśle, niestety prawie wcale w motoryzacji (za dużo zmiennych)

częstotliwość prądu alternatora zależy od obrotów i nie ma nic wspólnego z naciągiem paska



pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 21-06-2017, 18:22 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ufff... Dzieki za wyjaśnienie, bo już podupadłem, że jakiś niedouczony jestem! :skoczek:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]