Witaj, faktycznie jest taka metoda pomiaru naciągu paska (pomiar częstotliwości drgań paska trąconego jak strunę w gitarze ) dokładna ...ale tylko w labolatorium:
1. Wartość częstotliwości podana w tabeli dotyczy paska tylko producenta uwzględnionego w tabeli i to tylko w tym jednym silniku do tego pomiar dokonany musi być na odpowiednim odcinku paska, w odpowiedniej temp...
2. Japończycy nie stosują tego typu metod, Suzuki podaje zwykle ugięcie pod naciskiem 10kg w układzie 3 kół (wał alternator pompa) dla nowego paska około 6mm oraz 8mm dla starego. Ugięcie sprawdza się między wałem a alternatorem.
3. Fag udostępnia arkusz kalk. dla 2 kół pasowych gdzie drobna zmiana masy paska (kg/m) drastycznie zmienia częstotliwość. itp
4. Kiedy stosować - zarówno Conti jaki Gates podają punkty pomiaru oraz częstotliowści dla nowych pasków rozrządu, dla samochodów europejskich. Można sprawdzić np tu
http://aam-europe.contitech.de/pages/do ... _en_fr.pdfmetoda pomiaru częstotliwości sprawdza się w przemyśle, niestety prawie wcale w motoryzacji (za dużo zmiennych)
częstotliwość prądu alternatora zależy od obrotów i nie ma nic wspólnego z naciągiem paska
pozdrawiam Adrian