Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 15:14

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27-02-2017, 18:07 
Offline

Rejestracja: 06-01-2017, 23:22
Posty: 6
Suzuki: SX4 4x4
Witam

w aucie zamontowany gaz brc z niby pojemnikiem na lubrykant jeden gazownik mowi ze mozna bez lubrykantu drugi ze powinno sie

jak to z tym jest i co ile powinno sie regulowac luzy zaworowe przy gazie?

oraz wg was czy m16a jest wmiare wytrzymały na lpg?

pozdrawiam


Na górę
Post: 27-02-2017, 19:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Gniazd raczej nie wypali, jest na tym forum kilka osób z powodzeniem jeżdżących na gazie, ale częsta płytkowa regulacja luzów zaworowych mocno zmniejsza opłacalność takiej operacji. Ja bym odradzał.


Na górę
Post: 27-02-2017, 19:54 
Offline

Rejestracja: 06-01-2017, 23:22
Posty: 6
Suzuki: SX4 4x4
dziś jeździłem nowo zakupionym sx4 4x4 157000 nalotu i na benzynce srednia 6l na 100 bez tragedii, a co chwila luzy regulowac cudowac, gaz, zuzycie, fakt moze i masz racje


Na górę
Post: 27-02-2017, 21:15 
Offline

Rejestracja: 08-02-2017, 09:04
Posty: 7
Suzuki: sx4 -1,6 88KW
Ktoś ma kłopoty z liczeniem opłacalności ...... polecam kalkulator gazeo.pl, opłaca się w kilka lat nawet kilka razy wymienić silnik :) przy dobrze wyregulowanej instalacji nie ma mowy o kłopotach a regulacja zaworów nie jest aż tak kosztowna to przecież nie subaru...:)


Na górę
Post: 27-02-2017, 21:47 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Po pierwsze, regulacja jest droga, co można bez problemu empirycznie sprawdzić. I co już nie raz na tym forum wykazano.
Po drugie nie każdy przy obliczaniu opłacalności liczy tylko pieniądze. Jak dla mnie, na ten przykład ważniejsza jest niezawodność i oszczędność czasu. Wolę zapłacić parę groszy więcej za paliwo, niż biegać po warsztatach z gaszeniem kontrolki, regulacjami, czy nawet wymianą silnika. Mój czas jest dla mnie cenniejszy, niż jakieś drapane oszczędności.
PS
"opłaca się w kilka lat nawet kilka razy wymienić silnik" tego akurat nie rozumiem... Jakim cudem może się opłacać wymiana silnika, kiedy silnik używany (nie wiadomo w jakim stanie się trafi) kosztuje 1-2kpln + 1kpln za przekładki raz do roku? Przy przebiegach tak dużych, żeby takie coś się opłacało, każdy normalny kupi diesla!

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 27-02-2017, 22:00 
Offline

Rejestracja: 08-02-2017, 09:04
Posty: 7
Suzuki: sx4 -1,6 88KW
pkt widzenia zależy od siedzenia.... akurat jestem instalatorem lpg i zamontowałem w swoim sx4 gaz i śmieszą mnie te powielone do upadłego opinie użytkowników, którzy nie posiadają instalacji, ale mają energię pisać dla ogółu swoje złote myśli...mnie to nie zupełnie przekonuje.


Na górę
Post: 27-02-2017, 22:04 
Offline

Rejestracja: 06-01-2017, 23:22
Posty: 6
Suzuki: SX4 4x4
sęk w tym ze w tym aucie jezdzi instalacja brc, od 2 lat nie uruchamiana, gdyz zaraz po zamontowaniu gazu tzn po ok 15k km dymił na niebiesko spalal hektolitry oleju i byl remont silnika za ok 3k pln, ponoc mechanik powiedzial zeby stopniowo wypalac gaz z butli ale mamy obawy, czy wyjac te instalacje dac komus za pare gr, czy sprawdzic ja od zera ponownie.


Na górę
Post: 27-02-2017, 22:38 
Offline

Rejestracja: 08-02-2017, 09:04
Posty: 7
Suzuki: sx4 -1,6 88KW
Instalacje BRC są przeważnie zakładane przez laików, którzy nie mają pojęcia o prawidłowym montażu a zwłaszcza regulacji i sprawdzaniu korekty długoterminowej obd w suzuki ma być 0 , zgadzam się Suzuki SX4 nie jest odporne na partactwo nie mogę przystać na takie opinie jakie tu prezentujecie, ale rozumiem obawy, w poprzednim samochodzie mój przebieg 200 tys na lpg policzcie dobrze koszty paliwa.


Na górę
Post: 28-02-2017, 16:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
z tym się zgadzam ale profesjonalna instalacja LPG to pewnie około 5000zł a to już się nie bardzo opłaca...

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 01-03-2017, 08:26 
Offline

Rejestracja: 08-02-2017, 09:04
Posty: 7
Suzuki: sx4 -1,6 88KW
W zupełności wystarczy połowa tej kwoty reszta to poprawna regulacja i ustawienia .Samochód nie nastręcza trudności no może poza montażem zbiornika w wersji 4x4 , tu trzeba się postarać... Mamy doskonałe polskie instalacje Stag, Lpg tech, Kme, Optimę, które przewyższają możliwościami regulacyjnymi instalacje włoskie i nie są kosztowne w późniejszym serwisowaniu.


Na górę
Post: 31-05-2017, 15:52 
Offline

Rejestracja: 25-03-2017, 19:13
Posty: 60
Suzuki: SX4
Witam założyłem gaz Stag i jestem zadowolony nie ma żadnego problemu ani jazdy do mechanika by coś regulował działa bez zarzutu pali 11l gazu na 100km sx4 1,6 b 2006r i zakladałem nie w serwisie tylko u tak zwanego Kazika ,ale ma pojęcie o tym co robi i jak robi serwisy się chowają


Na górę
Post: 12-07-2017, 19:19 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
@piotr6
1) Ile Cię kosztowała instalacja?
2) Czy możesz porównać spalanie na gazie do spalania na benzynie - chodzi mi o to, ile palił na benzynie i czy da się to porównać, bo np. codziennie jeździsz na tej samej trasie.

@jokerpablo
o jakich problemach piszesz? Jestem ciekaw, jak wygląda temat gazu inwestycyjnie i eksploatacyjnie - zarówno do strony komplikacji technicznych (montaż i serwis instalacji/auta) jak i kosztowo.

Z góry dziękuję za uwagi


Na górę
Post: 27-08-2017, 20:04 
Offline

Rejestracja: 25-03-2017, 19:13
Posty: 60
Suzuki: SX4
Odpowiadam instalacja kosztowała 2500zł montaż trwał cały dzień od godz 9rano do 21 zakładał go fachowiec nie laik ani tak zwany Warsztat u Kazika
pali na 100km/z klimatyzacją 10l
w tarasie do Krakowa z klimą prędkość średnia 120km/h spalił 8litrów
natomiast powród bez klimy do łodzi z Krakowa średnia 110km/h spalił 7litrów gazu

benzyna pali na 100km/ 8,5litra jazda po mieście do 9litrów
codziennie dojeżdżam do pracy 22km
także jest znaczna różnica w kosztach jednym zdaniem opłaca się założyć LPG


Na górę
Post: 28-08-2017, 04:43 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
piotr6

Dziękuję za obszerne wyjaśnienia. U mnie spalanie takie jak w avatarze, też dojeżdżam do pracy ale na dłuższym dystansie, bo ponad 100 km (w obie strony). U mnie na pewno opłaciłoby się przejście na gaz ale wciąż mam obawy o żywotność silnika... Nic, będę bił się z myślami.

Dziękuje i pozdrawiam


Na górę
Post: 28-08-2017, 16:52 
Offline

Rejestracja: 25-03-2017, 19:13
Posty: 60
Suzuki: SX4
a kto ci powiedział ze silnik dostanie w dupę jeżeli założysz Polski system Lpg bez żadnych cudów to nic nie grozi ja miałem do wyboru BRC ale przekonał mnie mechanik -bo jak wtryski się zap-----dolą to taki wtrysk jeden kosztuje a Polskie da się wyczyścić lub wymienić za znacznie tańsze pieniążki i wszędzie je zakupisz bez żadnych umów bo na BRC ci co zakładają mają podpisane umowy i tylko oni mogą zakupić części do tego typu instalacji nie zakupi szarak i są koszta wysokie a Polskie niczym nie odbiegają od BRC jeżeli jest dobrze zamontowana cała instalacja .
nie ma żadnych strat mocy na silniku 1,6 B chodzi jak pszczółka przemyśl bo naprawdę warto założyć instalację LPG KOMFORT TEN SAM A TANIEJ JEŹDZIMY?


Na górę
Post: 28-08-2017, 21:59 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
No z tym komfortem to bym polemizował.
- mniejszy bagażnik
- mniejszy zasięg
- droższe przeglądy
- częstsze regulacje zaworów
- szybsze zużywanie się świec
- brak możliwości korzystania z parkingów podziemnych
To tylko tyle jeżeli nic się nie psuje. Sam zakładasz, że "coś tam z wtryskami"... Dla mnie wyłączenie samochodu nawet na jeden dodatkowy i nieplanowany dzień to duży problem (40km do pracy w innym mieście, bez alternatywy transportu publicznego), więc zabawa w eksperymenty z LPG odpada. Przy 23kkm rocznie zostaję przy Pb. Jak zwiększę przebieg ponad 30-35kkm kupię diesla.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 29-08-2017, 04:39 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Nic nie wnosi do tematu


Ostatnio zmieniony 24-11-2017, 08:30 przez ipek33, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 29-08-2017, 16:26 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nowoczesne diesle nie są złe. Jedynie z tego co obserwuję, to 90% użytkowników nie umie ich eksploatować. Pierwszy kardynalny błąd, to diesel na krótkie trasy. Drugi, to trzymanie się kurczowo zaleceń serwisu. Mam doświadczenie z najbardziej awaryjnym (swego czasu) dieslem 1,5dci. Jak ktoś się cieszył, że może przeglądy co 30kkm, to zaraz pisał że goowno bo się panewki obracają. Ja wymieniałem olej co 15kkm i przez 160kkm jedyne co nawaliło, to czujnik klimatyzacji i EGR. No i ostatnia kwestia, to tankowanie na markowej popularnej stacji. A tutaj ludzie są niereformowalni. W moim mieście jest stacja, która była nawet w raportach ogólnopolskich opisana w związku z trefnym paliwem, a niedawno mieli paliwo tańsze o kilka groszy, to kolejka się ustawiła jak za "komuny" do "CPN-u".

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]