Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 11:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 11-11-2016, 13:00 
Offline

Rejestracja: 11-11-2016, 12:02
Posty: 3
Suzuki: SX 4 1.6 M16A
Witam,
Posiadam Suzuki SX4 1.6 2008r. 107KM.
Zauważyłem że mam już minimalną ilość płynu do chłodnicy i nie wiem jaki mam dolać czy rozcieńczyć go z wodą?
Kolor płynu jest zielony.


Na górę
Post: 11-11-2016, 16:03 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jak jest przy poziomie minimum ale nie poniżej, to jest OK ja celowo utrzymywałem taki poziom, bo jak miałem przy max. to potrafił czasem wybuzowć przelewem po ostrzejszej jeździe. Poza tym jak płyn ma więcej niż 2-3 lata albo jak nie wiesz ile ma, to go po prostu wymień, koszt niewielki a sprawa ważna. Jeżeli chcesz uzupełnić to raczej każdym do chłodnic aluminiowych (zwróć uwagę żeby nie był koncentrat) w sklepie ci powiedzą który jest mieszalny na pewno.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 11-11-2016, 16:33 
Offline

Rejestracja: 11-11-2016, 12:02
Posty: 3
Suzuki: SX 4 1.6 M16A
Wymiana płynu jest trudna? Tzn. Czy jakoś trzeba walczyć z tym czy po prostu z od dołu jest zawór odkręcam i po opróżnieniu wlewam nowy?
W sklepie widziałem 2 kolory różowy i zielony. Czy po opróżnieniu też trzeba wlać zielony czy może być różowy czy to ma jakieś znaczenie?


Na górę
Post: 11-11-2016, 17:10 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jak dla kogo. W zasadzie nie jest trudna. Czekasz aż auto ostygnie (ważne żeby się nie poparzyć), otwierasz ogrzewanie wnętrza na max. otwierasz korek zbiorniczka wyrównawczego i po podłożeniu jakiejś kuwety (miednicy) zdejmujesz dolny wąż z chłodnicy w celu spuszczenia płynu. Po wszystkim zakładasz wąż i zalewasz płynem (jakikolwiek do chłodnic aluminiowych, kolor jest bez znaczenia). Po zalaniu odpalasz samochód aż się nagrzeje do temperatury pracy (pamiętaj o otwarciu nagrzewnicy wnętrza). Jak się odpowietrzy to uzupełnij poziom do połowy zbiorniczka. Po przejechaniu się skontroluj raz jeszcze poziom i ewentualnie uzupełnij. WAŻNA SPRAWA! Nie wlewaj dużej ilości płynu jak będziesz miał gorący silnik! Można uszkodzić głowicę, lepiej poczekać aż ostygnie. Uzupełnienie poziomu w zbiorniczku spoko możesz zrobić.
Drugi sposób to podjedź do jakiegoś warsztatu i za niewielkie pieniądze ci to zrobią. Czasem nie warto się babrać samemu. Zważywszy że nie bardzo jest co zrobić ze starym płynem (wylać do gleby albo kanalizacji nie wolno). Ja osobiście preferuję tę drugą metodę.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 13-11-2016, 21:19 
Offline

Rejestracja: 11-11-2016, 12:02
Posty: 3
Suzuki: SX 4 1.6 M16A
Dziekuje za informacje. Temat do zamkniecia.

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 63 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]