Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 15-09-2019, 21:27

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 08-11-2016, 10:16 
Offline

Rejestracja: 26-10-2016, 15:17
Posty: 55
Suzuki: SX4
To po problemie. A możesz napisać coś więcej na temat instalacji gazowej? Opłaca się ?


Na górę
Post: 08-11-2016, 19:12 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3218
Lokalizacja: Kwidzyn
zoltarsm pisze:
Jestem pewny stanu tego samochodu, bo usterka została zdiagnozowana. Wasze spekulacje typu "topielec" były totalnie wymyślone i nie wiem po co sugerować coś, czego się nie wie na pewno. .

Spekulacje są zawsze i czasami ktoś trafi w problem. Po to jest dyskusja na forum. Gratuluję ci sprawnego auta, ale pragnę przypomnieć, że niedawno takie sprawne nie było. Mając auto do dyspozycji nie potrafiłeś zdiagnozować usterki, a masz pretensje o "wymyślane spekulacje" kolegów opierających się tylko na twoich opisach usterki.
Dodam jeszcze, że pewność można mieć, że przysłowiowy Kopernik nie żyje. A co do samochodów, to nawet w salonach różne dziwne rzeczy się zdarzają, więc kupując nowy nie ma 100% pewności, a co dopiero przy autach z drugiej ręki, no ale to moje zdanie.
Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej eksploatacji.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 08-11-2016, 19:49 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1714
Suzuki: SuziQuattro
to może kupię to auto w dobrej cenie, skoro taki szajs :roll:


Na górę
Post: 17-02-2018, 22:45 
Offline

Rejestracja: 17-02-2018, 22:39
Posty: 45
Witam

Przymierzam się do nabycia Fiata Sedici, auto było już u mechanika, który mi sprawdził auto i wycenił ew prace. Jedyną rzecz jaką sam nie chciał się tykać, to kontrolka ESP.
Kod usterki: C1075 Czujnik kąta skrętu – nieprawidłowa kalibracja.

Ktoś ma pomysł co to może być? Z tego co czytam, to może być po prostu rozkodowany czujnik - co by potwierdzała "historia" auto, które mniej więcej od pół roku (może i rok) stoi w komisie z odpiętym akumulatorem.

Auto:
Fiat Sedici 4x4 2006 ok. 200k km, Bułgar z Włoch.
Czy w aucie z takim przebiegiem i w tym wieku, trzeba patrzyć na coś jeszcze?

_________________
Fiat Sedici 4x4 1.6 Pb


Na górę
Post: 18-02-2018, 11:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1124
spex pisze:
Jedyną rzecz jaką sam nie chciał się tykać, to kontrolka ESP.
Kod usterki: C1075 Czujnik kąta skrętu – nieprawidłowa kalibracja.

Ktoś ma pomysł co to może być? Z tego co czytam, to może być po prostu rozkodowany czujnik - co by potwierdzała "historia" auto,
które mniej więcej od pół roku (może i rok) stoi w komisie z odpiętym akumulatorem.


1. Podladowac dobrze akumulator. Nie wystarczy aby silnik wystartowal, podczas rozruchu nie moze dochodzic do zbyt duzego,
chwilowego spadku napiecia w ukladzie elektrycznym, bo zostaje to zazwyczaj interpretowane przez systemy kontrolne ESP jako usterka.

2. Przeprowadzic "procedure kalibracji" sensora kata skretu.

3. Cieszyc sie.... jezeli pomoglo.

Dokladniej opisalem to pare lat temu w dziale Grand Vitary

spex pisze:
Bułgar z Włoch

:?:

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Na górę
Post: 19-02-2018, 23:58 
Offline

Rejestracja: 17-02-2018, 22:39
Posty: 45
Dzięki, jak dostanę auto to spróbuję do skalibrować.

Nie wiem, czemu mi się pomyliło z Bułgarią. Oczywiście, chodziło mi o Węgra, który pierwotnie był sprzedany na rynek włoski.

_________________
Fiat Sedici 4x4 1.6 Pb


Na górę
Post: 09-03-2018, 07:30 
Offline

Rejestracja: 17-02-2018, 22:39
Posty: 45
Czy problemy z czujką skrętu kierownicy, mogą wynikać iż auto miało kolizję? Np. wystrzał poduszki w kierownicy mógł uszkodzić tą czujkę?

Bo po większych oględzinach, wyszło iż auto miało kolizję z przodu i był wymieniony przedni zderzak, czego nie było widać na początku.

_________________
Fiat Sedici 4x4 1.6 Pb


Na górę
Post: 10-03-2018, 12:23 
Offline

Rejestracja: 09-03-2018, 12:06
Posty: 12
Suzuki: SX4 sedan 1.6 16v
spex pisze:
Czy problemy z czujką skrętu kierownicy, mogą wynikać iż auto miało kolizję? Np. wystrzał poduszki w kierownicy mógł uszkodzić tą czujkę?

Bo po większych oględzinach, wyszło iż auto miało kolizję z przodu i był wymieniony przedni zderzak, czego nie było widać na początku.
Uczylem sie elektroniki i pneumatyki ciezarowej. W autach ciezarowych czujnik kata skretu nie ma nic wspolnego z zderzakiem itp. On jest montowany przy koerownicy i wysyla sygnaly elektroniczne. W osobowkach podejrzewam jes identycznie. Zdarzaly sie problemy przy kolizjach, że taki czujnik trzeba było kalibrować poprzez komputer. Serwis badź kumaty elektryk samochodowy powinien pomóc

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 13-03-2018, 09:25 
Offline

Rejestracja: 17-02-2018, 22:39
Posty: 45
Ja wiem, iż to jest gdzieś przy kierownicy albo w kierownicy. Skąd moje pytanie, czy strzał z poduszki, mógł uszkodzić coś koło poduszki.

_________________
Fiat Sedici 4x4 1.6 Pb


Na górę
Post: 13-03-2018, 12:52 
Offline

Rejestracja: 05-07-2016, 14:42
Posty: 48
Suzuki: Sedici (SX4)
zoltarsm pisze:
Jestem pewny stanu tego samochodu, bo usterka została zdiagnozowana. Wasze spekulacje typu "topielec" były totalnie wymyślone i nie wiem po co sugerować coś, czego się nie wie na pewno. Auto jest całkowicie sprawne, jedynie instalacja gazowa została podłączona nie do tego źródła zasilania i dlatego głupiał moduł ESP wraz z prędkościomierzem. Byłem dzisiaj w bardzo fachowym serwisie fiata, w którym bez problemu, w ciągu 5 minut wykryto usterkę, odłączając instalację gazową. Usunęli 2 błędy i jest o.k, a auto stoi u gazownika do poprawki.


Czyli jednak to nie wina "japończyka" :)
Jest natomiast inna sprawa - żaden mechanik nie jest w stanie znać się na wszystkim... jeśli jest dobry w "niemcach" to niekoniecznie będzie dobry we "francuzach", "japończykach" czy "amerykanach". Każdy z producentów stosuje swoje "wynalazki" i prócz tego, że ogólnie działa tak samo / efekt końcowy jest podobny - to czasem wspólnego (pod kątem diagnozy czy naprawy) mają ze sobą tyle co nic.


Na górę
Post: 13-03-2018, 21:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1124
spex pisze:
Ja wiem, iż to jest gdzieś przy kierownicy albo w kierownicy. Skąd moje pytanie, czy strzał z poduszki, mógł uszkodzić coś koło poduszki.

Faktycznie jest pod kierownica, a dokladniej pod "puszka" spiralnej tasmy kontaktow elektrycznych kierownicy, polaczony z nia szeregiem zatrzaskow na calym obwodzie.
Demontazu dokonuje sie wiec razem, a nastepnie rozpina obydwa elementy.

Nie sadze jednak, aby wystrzal poduszki mogl go uszkodzic, ale wykluczyc nie mozna oczywiscie i takiej mozliwosci.
Sama wymiana zderzaka nie musi jednak automatycznie wskazywac na wyzwolenie poduszki, do tego potrzeba juz solidnej kolizji.

Wroce jeszcze na moment do procedury kalibracji, ktory opisywalem kilka lat temu w Forum Grand Vitary,
pisalem wowczas o koniecznosci przekroczenia predkosci 15 km/h.

Nie wiem na ile to jest aktualne dla GrandVitary, ale dla SX4 czytalem ostatnio o koniecznosci przejazdu odcinka prostego z predkoscia powyzej 35 km/h,
utrzymywana ponad 10 sekund.

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Na górę
Post: 28-09-2018, 08:55 
Offline

Rejestracja: 18-05-2018, 14:32
Posty: 44
Suzuki: SX4 topline
Ostatnio jak zrobiło się zimno zacząłem się borykać z zapalającą się kontrolką ESP - najczęściej tuż po zapaleniu zimnego silnika lub bardzo rzadko kiedy auto było jeżdżone - też tylko bezpośrednio po odpaleniu . Podłączyłem się bluetoothem i za każdym razem odczytuje mi błąd C1096. W instrukcji serwisowej do wersji europejskiej nic nie piszą o tym błędzie ale w amerykańskiej już tak. Nie ma jakichś specjalnych procedur co do naprawy tego błędu - po prostu wykonuje się "check procedure" i jeśli nie pomaga to wymienia. Błąd C1096 w Suzuki oznacza błąd czujnika przyspieszenia skrętnego (jeśli dobrze sobie to przetłumaczyłem) i może występować z błędem C1075 który się już pojawił w tym wątku . Co do moich obserwacji to kasowanie tego błędu nic nie daje, ale "wyjście" z modułu ESP w aplikacji powoduje zresetowanie modułu - lampki ESP, ESP STOP, SLIP i ABS na desce zapalają się na chwilę jak po przekręceniu kluczyka i wszystkie gasną. Ponowne odczytanie błędów ESP wskazuje tylko zapamiętany nieaktywny błąd który można skasować. Konkluzja: mam wrażenie że problem ma związek ze słabym akumulatorem bo auto słabo kręci, w zimę pewnie będę zmuszony wymienić więc może będę w stanie coś dodać. Aha też mam instalację gazową która bądź co bądź może drenować aku.


Na górę
Post: 28-09-2018, 19:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1124
Cytuj:
... mam wrażenie że problem ma związek ze słabym akumulatorem ...

Wszystko na to wskazuje.
Wymiana, a przynajmniej podladowanie akumulatora, na pewno nie pogorszy sytuacji...

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Na górę
Post: 29-03-2019, 17:31 
Offline

Rejestracja: 31-10-2016, 21:30
Posty: 13
Chwała Bogu już go sprzedałem i przeprosiłem swojego VW Polo V 1,6 TDI, który stał w komisie. Tym autem chce się jeździć, a Suzuki nie nadaje się do jazdy na trasie bo jest głośne i ma słabiutką dynamikę. Poza tym na nierównościach zachowuje się jak skacząca piłka. Jedeny plus to to, że ma ładną sylwetkę. Żegnam forumowiczów, bo na pewno już do Suzuki nie wróce.


Na górę
Post: 30-03-2019, 09:27 
Offline

Rejestracja: 18-05-2018, 14:32
Posty: 44
Suzuki: SX4 topline
Po trzech latach temat do zamknięcia...


Na górę
Post: 31-03-2019, 17:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2927
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: GV II 2007 DDIS
Dlaczego? Jest w nim nieco informacji. Jeśli ktoś inny będzie miał problem to będzie kontynuacja. :)

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 01-04-2019, 18:25 
Offline

Rejestracja: 14-09-2018, 16:37
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4
Jak czytałem ten wątek przypomniała mi się moja przygoda sprzed lat. Tez odłączyłem akumulator, chyba na tydzień, bo auto stało. Po podłączeniu baterii cały moduł UCH poszedł z dymem ( jeździłem wtedy Renault ) Od tamtej pory nigdy nie odłączam akumulatora od instalacji, a wymieniając go podłączam równolegle mały żelowy akumulatorek, by pojazd nie stracił zasilania. I nie ważne jaki to samochód.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: jacpar i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl