Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-04-2024, 05:26

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 256 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 06-06-2012, 21:20 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Ja zakupilem 2 komplety za 6$ w usa - starczy na 100 000km. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2012, 22:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-04-2009, 02:08
Posty: 122
Lokalizacja: Radom/Wymysłów
Mnie ASO chciało naciągnąć na wymianę tarcz przy okazji kończenia się klocków. Cena za tą przyjemność 1200zł. Podziękowałem i wymieniałem klocki sam. Tarcze przeżyją (odpukać) jeszcze jeden komplet.

Co do blaszki to radziłbym nie zawierzać jej w 100% tylko samemu kontrolować zużycie. Odkręcacie koło i macie klocki jak na widelcu. U mnie klocek z jednej pary zużył się szybciej niż ten z blaszką i przerysował mi tarcze. Szybko zareagowałem i wymieniłem klocki. Rysa na tarczy się dotarła i od 7k (znowu odpukać) nie ma problemów. Mój przypadek opisałem tutaj


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-06-2012, 14:10 
Offline

Rejestracja: 11-01-2011, 21:59
Posty: 17
Oprócz własnoręcznej wymiany klocków sugerowałbym sprawdzenie a jeśli to konieczne oczyszczenie i nasmarowanie sworzni zacisku hamulcowego (http://www.megazip.ru/ru/auto/suzuki/vi ... 789/325434 => nr 9 i 12 na schemacie). Jest to czynność bardzo prosta, trochę praco- i czasochłonna, ale dzięki temu hamulce będą pracować jak należy. Te sworznie długo nieczyszczone mają tendencję do zapiekania się. Co prowadzi do zbyt szybkiego zużycia klocków i tarcz hamulcowych. Żeby się do nich dostać trzeba odkręcić zacisk (śruby nr 3) i go zdjąć.
Jeśli wszystko ze sworzniami w porządku to powinny swobodnie się poruszać. Można je wyjąć i sprawdzić czy są nasmarowane. Jeśli nie da się ich ręką poruszyć tzn. że się zapiekły. Wtedy trzeba je wybić (w skrajnych przypadkach młotkiem), umyć w benzynie ekstrakcyjnej (również gniazda tych sworzni w jarzmie zacisku), oszlifować papierem ściernym najpierw zgrubnie a następnie b. drobnym papierem ściernym do gładkiej pow. A na koniec nasmarować smarem odpornym na wysoką temp. i zamontować.
Warto też oczyścić szczotką drucianą blaszki prowadzące klocki (nr 4 na schemacie) ze wszelkiego rodzaju brudu/osadu. Następnie umyć je w benzynie ekstrakcyjnej, a pow. styku z klockami ham. nasmarować smarem odpornym na wysokie temp.
Po tych czynnościach hamulce będą działać idealnie.


kolega Malygrzyb zamontował już nowe oryginalne klocuszki? ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-06-2012, 16:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-04-2009, 02:08
Posty: 122
Lokalizacja: Radom/Wymysłów
mam zamontowane oryginalne TRW ale wyglądają trochę inaczej niż te TRW salonowe. Nie mają poprzecznych nacięć na materiale ściernym tylko gładką powierzchnię. Te od Ciebie czekają spokojnie na swoją kolej 8)


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: 16-08-2020, 13:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-07-2019, 19:14
Posty: 19
Suzuki: Vitara 1.4 4WD 6AT
mrquad pisze:
Zwróć uwagę na klocki przy zakupie, SX4 ma dwa rodzaje klocków
Japończyk ma trochę szersze 137,2mm x wysokość 53 mm
Węgier szerokość 131,5mm x wysokość 56,9mm
W numerze VIN pierwsza litera oznacza kraj produkcji
Japonia - J
Węgry -T


Witam,

Odgrzeje temat hamulców :P ojciec ma SX4 2009r. i teraz widzę, że są dwie wersje :szok: on ma akurat Japonia (nie wiem, czy to dobrze? czy też źle? :roll: ), a stoi przed faktem wymiany klocków + tarcz hamulcowych (tylko przód - tył są bębny).
Podpowiedzcie proszę, czy tarcze hamulcowe też są inne w wersji "Japońskiej"??? macie może jakiś sprawdzony komplet (marka/firma) który polecacie na przód (tarcze+klocki)?

Auto: SX4 2009r., 1.6 benzyna, 107KM.

Z Góry dziękuję!


Na górę
 Tytuł: Re: Re:
Post: 23-08-2020, 07:04 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
verso pisze:
macie może jakiś sprawdzony komplet (marka/firma) który polecacie na przód (tarcze+klocki)?

Klocki EBC Greenstuff - mniej pylą i lepiej hamują. Tarcze Zimmermann gładkie - mają lepsze zabezpieczenie antykorozyjne niż 90% innych.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 256 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]