Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 15:23

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 256 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 13-02-2012, 04:20 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
A ile razy w ciągu tych kilku lat wymienisz klocki?
Nawet jeśli dużo latasz i robisz to co roku to IMO koszty pomijalnie małe do w porównaniu do pozostałych kosztów eksploatacji.

Zakładając że wymieniasz klocki co 30kkm i dopłacasz 300pln, to wychodzi 1pln na 100km, gdzie koszty paliwa masz min. 42pln (42 a 43pln, różnica <3%)


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-02-2012, 19:13 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
KrisB4 pisze:

Zakładając że wymieniasz klocki co 30kkm i dopłacasz 300pln, to wychodzi 1pln na 100km, gdzie koszty paliwa masz min. 42pln (42 a 43pln, różnica <3%)


To wszystko zależy jak liczyć. Ja np. zabijam klocki dość szybko (52kkm i trzy komplety), nawet zakładając, że wymiana co 20kkm. Biorąc pod uwagę, że planujesz pojeździć samochodem do 150kkm, to warto rozważyć podmianę hamulców. No bo, zakładając, że zacisk kosztuje (strzelam) ca. 500pln, to po 60kkm (trzecia wymiana klocków) zaczyna się oszczędzać przy każdej wymianie 300pln. To sporo, chociażby na materiały eksploatacyjne do przeglądu. :)


Na górę
Post: 05-06-2012, 19:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-12-2010, 08:34
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Witajcie,

Moj dotychczasowy i jedyny serwis Suzuki mnie rozczarowal, glownie brakiem komunikacji i szanowania mojego czasu, wiec chcialbym sie przeniesc do innego. Stad pytanie, czy na okresie gwarancyjnym mam obowiazek wymieniac takie rzeczy jak klocki hamulcowe w ASO, czy tez w kazdym innym serwisie?

Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2012, 20:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie musisz.
Aby uniknąć ewentualnych problemów z gwarancją lepiej jednak zastosować oryginalne klocki/tarcze (które można kupić w ASO lub taniej gdzie indziej).
Jeżeli samochód jest na gwarancji, taką wymianę najlepiej mieć udokumentowaną fakturą.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2012, 20:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-12-2010, 08:34
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki wielkie. A czy to duze ryzyko kupic nieoryginalne? Jak mi podali cene w ASO za te klocki to zbaranialem, w poprzednim, maly samochodziku (teraz mam SX4) to byly grosze.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2012, 20:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Zwróć uwagę na klocki przy zakupie, SX4 ma dwa rodzaje klocków
Japończyk ma trochę szersze 137,2mm x wysokość 53 mm
Węgier szerokość 131,5mm x wysokość 56,9mm
W numerze VIN pierwsza litera oznacza kraj produkcji
Japonia - J
Węgry -T


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2012, 20:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-12-2010, 08:34
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam Madziara niestety, dzieki.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2012, 20:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Podaj pojemność silnika, to napiszę po ile są w detalu w IC


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2012, 20:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-12-2010, 08:34
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
1,6 4x4


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2012, 20:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
TRW 230
BOSCH 210
FERODO 200
KASHIYAMA 110

Ceny brutto za komplet ( z 15-20% upustem od detalu )


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2012, 20:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-12-2010, 08:34
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki wielkie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2012, 22:40 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Oryginalne Ferodo (TRW) do SX4 (SGP) kosztowały mnie ok. 260 zł z przesyłką. Ale to było w zeszłym roku.

W sumie możesz kupić jakie chcesz, pewnie i tak tarcze nie podlegają już gwarancji?


Ostatnio zmieniony 12-06-2012, 11:53 przez Avalanche, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2012, 23:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-12-2010, 08:34
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Nie mam pojecia, nie interesowalem sie dotychczas tym. Auto kupilem poltora roku temu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2012, 08:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Często przyjmuje się, że jak wymienisz coś poza ASO, a samochód jest na gwarancji i coś związanego z tą wymianą się rypnie, to ASO nie uzna gwarancji ze względu na ingerencję.
W Twoim przypadku niefachowa wymiana klocków, lub zastosowanie zbyt twardych okładzin może wpłynąć np. na nierównomierne zużycie tarcz lub uszkodzenie, a wtedy ponosisz 100% kosztów.

Z drugiej strony ustawowa gwarancja dla nowego samochodu na tarcze może być ograniczona przebiegiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2012, 08:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-12-2010, 08:34
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki, zajrze do ksiazeczki i doczytam. Kupilem wlasnie klocki i czekam na dostawe. Przegladajac oferte na e-autoparts.pl widzialem, ze niektore klocki maja jakis element, ktory stuka w przypadku zuzycia. Ja nie wiem jak bardzo sa moje klocki zuzyte (powiedzieli mi tylko ze sie kwalifikuja do wymiany). I mam pytanie czy oryginalne klocki w jakis sposob daja znac, zeby na nich juz nie jezdzic?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2012, 08:44 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jeżeli hamują normalnie, nic nie ściąga, nie bije itd., to przy zużytych klockach powinieneś słyszeć pisk takiej blaszki, dotykającej tarczy (gdy grubość okładzin spadnie poniżej poziomu blaszki).
Dla pewności najlepiej jednak skontrolować stan okładzin.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2012, 09:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-12-2010, 08:34
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Ok, dzieki, znaczy, ze nie jest z nimi tak zle. Na wszelki wypadek nie rozpedzam sie za bardzo i hamuje silnikiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2012, 09:26 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jaki przebieg?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2012, 09:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-12-2010, 08:34
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
27 tys


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2012, 10:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
I już wymiana?
A ja myślałem, że wymieniam wcześnie (przy 60 tys. km) :D

Chociaż popatrz tutaj: są ludzie, którzy wymienili wcześniej ;)
viewtopic.php?t=1587


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2012, 10:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-12-2010, 08:34
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
ja nie wiem co mam myslec o tym co mi mowi moj warsztat, nie ufam im; przy wymianie spojrze jak wygladaja te 'zuzyte'


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2012, 11:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
W tych klockach na jednej sztuce jest zanitowana blaszka, która informuje o zużyciu klocków ( zaczekaj z wymianą do przeglądu , lub do momentu kiedy będziesz słyszał, że klocki się kończą )


Ostatnio zmieniony 06-06-2012, 11:59 przez mrquad, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2012, 11:52 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
jak już zostało powiedziane wyżej :myjezeby:


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2012, 12:52 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Tez bym nie wymienial - u mnie 40 000 i na razie żyleta - a pisk na pewno zauważysz - to takie cos denerwujacego i obok tego nie można przejsć obojętnie - po to wlasnie jest - tak cie denerwuje że jedziesz i wymieniasz :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2012, 14:43 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
sx4_wawa pisze:
(powiedzieli mi tylko ze sie kwalifikuja do wymiany)


Mnie powiedzieli przy przeglądzie na 45kkm: "klocuszki już pan ma cieniutkie, 1-2tys i do wymiany", od tamtej pory przejechałem 14kkm i jeszcze ok. 4mm klocka zostało. Najlepiej samemu sprawdzić. Nie wiem ile w Suzuki ale we Fiacie wołali z klocki 360pln, wariactwo jakieś. I najlepiej jakbyś chciał wymieniać razem z olejem, co 15kkm. :?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 256 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]