Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 17:49

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 18-11-2010, 21:13 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Cóż - pytasz czemu? A temu, że mnie check silnika nie świecił Obrazek

Zresztą to nie temat o LPG... jeśli ktoś lubi poprawiać fabrykę, to jego sprawa... ja jeżdżę na E98, bo wolę to niż gaz... żona "tylko" na E95, bo jak to kobieta, jest oszczędniejsza... i zawsze pierwsze trzy lata mamy spokój z przeglądami technicznymi :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-11-2010, 21:22 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Ja też tankuje PB 98 a kontrolka nie swieci mi się już od dawna i nie zapala sie nawet na chwile. Poza tym ja tez lubie przegląd po 3 latach ale kupilem roczny samochód i mialem przegląd po 2 latach - a cena byla o 50% niższa -- nie lubie płacić za coś co sie nie opłaca - a gwarancja nie jest warta swojej ceny - szczególnie w japońskich samochodach.

Dlatego wlasnie nie kupuje diesli - bo to jest dopiero problem jak się jeździ do pracy, po bułki i inne 1km odcinki.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-11-2010, 08:20 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
No przepraszam - gaz musisz poddawać przeglądowi co roku, bez względu na wiek samochodu... a gwarancja - moja Liana jest nadal serwisowana zgodnie z książką przeglądów, mimo iż już dawno po gwarancji... i kupcy czekają w kolejce :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-11-2010, 15:45 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
I butla miejsce zabiera...


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-11-2010, 17:33 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Gaz zalozylem w czerwcu - wczesniej mialem na Pb przez 2 lata - i taki byl okres przeglądu. Butla nie zabiera miejsca bo jest w kole zapasowym a zapasówka mi nie potrzebna bo i po co - jak jedzie się w trasę to wrzucam a jak nie to mam zestaw naprawczy.
A są jakieś konkretne zarzuty co do LPG.

A co do sprzedaży - w kolejce to stoją ludzie jak wiedzą co biorą - obcy jak zobaczyl mój samochód z przebiegiem 45 000 po 5 latach to od razu powiedzial że kręcony - nie ważne że jeżdze tyko do pracy i sportotem 2km i różne mniejsze lub wieksze wypady i do tego mam 2 samochody. A książkę serwisową to ja moge mieć do każdego samochodu z pieczątkami orginalnymi.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-11-2010, 18:06 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Karwoś pisze:
Butla nie zabiera miejsca bo jest w kole zapasowym a zapasówka mi nie potrzebna bo i po co - jak jedzie się w trasę to wrzucam


Czyli jednak zabiera. Nie można mieć ciastka i jednocześnie je zjeść ;)

Karwoś pisze:
A książkę serwisową to ja moge mieć do każdego samochodu z pieczątkami orginalnymi.


No a to jest tak samo nieuczciwe jak kręcony licznik, czyż nie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-11-2010, 09:25 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Karwoś pisze:
A książkę serwisową to ja moge mieć do każdego samochodu z pieczątkami orginalnymi.

Chciałeś zapewne napisać "oryginalnymi", tylko ci się myszka omskła
:P

A co do meritum cytatu - pomijając już drobny fakt prostej możliwości zweryfikowania tej twojej "książki" w pierwszym lepszym serwisie, polecam lekturę:
Cytuj:
Art. 270. § 1. Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

§ 2. Tej samej karze podlega, kto wypełnia blankiet, opatrzony cudzym podpisem, niezgodnie z wolą podpisanego i na jego szkodę albo takiego dokumentu używa.

§ 3. Kto czyni przygotowania do przestępstwa określonego w § 1,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Mam propozycję - przedstaw mi taką książkę twojego auta, a ja już zajmę się resztą Obrazek

Nadto zwracam ci uwagę, że sugerowanie na naszym Forum działań bezprawnych może się spotkać z jedyną tylko formą, a mianowicie
Obrazek

zostałeś ostrzeżony :!:


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-11-2010, 09:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-02-2007, 01:32
Posty: 245
Lokalizacja: Kęty
Karwoś pisze:
A co do sprzedaży - w kolejce to stoją ludzie jak wiedzą co biorą - obcy jak zobaczyl

mój samochód z przebiegiem 45 000 po 5 latach to od razu powiedzial że kręcony - nie ważne że jeżdze

tyko do pracy i sportotem 2km i różne mniejsze lub wieksze wypady i do tego mam 2 samochody.


Wiem że nie od początku jeździsz na gazie ale chciałem coś policzyć.

Robisz 45000 km przez 5 lat, więc:

1. Koszt paliwa 450 x 8l x 4,5 zł = 16 200 zł
2. Koszt gazu 450 x 10l x 2,25 zł = 10 125 zł
Różnica 1 - 2 = 6075 zł

Koszt instalacji ok 3000 zł
Koszty przeglądów/regulacji rocznie dodatkowo ok 100-150 zł więc za 5 lat = 750 zł
Koszt paliwa na podpałkę 30 zł/1000 km x 45 = 1350 zł
Suma kosztów 5100 zł

Różnica 6075 - 5100 = 975 zł (na 5 lat) czyli jakieś 16,25 zł miesięcznie.

Wiem, może minimalnie gdzieniegdzie moje założone kwoty będą różnić się od tych które Tobie wyjdą, ale nawet jak różnica wyszła by 100 zł na miesiąc to moim zdaniem instalacja LPG się nie opłaca.

Problemów jest z gazem tyle że szok, szczególnie w nowszych konstrukcjach.

Do kosztów nie doliczyłem nadplanowych napraw jakie często trzeba przy gazie zrobić, nerwów że coś nie działa, straconego czasu u gazowników.

Nie doliczyłem też +10 pkt do respektu na dzielni za jazdę na gazie :D

To tyle ode mnie, nie mam zamiaru wywoływać gorącej dyskusji ale czasem warto policzyć.

P.S. Miałem 2 auta na gazie, oba nowe, zrobiłem ponad 200kkm na LPG i wiem o czym piszę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-11-2010, 13:10 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Ktoś tu chyba nie czyta ze zrozumieniem: Ja nie pisze że mam taką książke tylko że mogę mieć - jak wiele różnych rzeczy w Polsce. A co do samej książki - wogóle jej nie mam bo jak jadę do serwisu to biorę faktury - a to jest dla mnie ważniejsze od książki.

Co do gazu to ktoś chyba coś źle policzyl bo:

Mój samochód nie pali 8 benzyny i 10 gazu - nie jezdze jak emeryt, poza tym to automat. Z moich rzeczywistych wyliczeń oszczedzam ok 200 na każde 1000km (wczesniej więcej bo relacja cen byla dużo bardziej na korzyść LPG), poza tym koszt przedlądów to nie 150 tylko 80 więcej - ale mniejsza z tym. Koszty regulacji - 0zł przez 5 lat. Koszty ewentualnych napraw - 0 zł - ale podkreslam - to moje koszty - samochody nigdy nie mialy wizyt w serwisie z powodu LPG - w zasadzie nigdy nie mialy ponadplanowych wizyt w serwisie - wg mnie dlatego że są produkowane w Japonii.

Poza tym tu nie ma się co rozpisywać o wyższości jakiegokolwiek paliwa bo każdy zrobi co uważa za stosowne - jednemu bardziej podoba się jazda dieslem - wg mnie i w moich warunkach nowy diesel by się nie sprawdzil bo za male przebiegi robie i do tego w miescie co nie sprzyja nowym dieslom. Wolę zdecydowanie Pb na LPG bo nigdy nie mialem z tym paliwem problemów - może dlatego - a może mam szczescie.

A jak już dojdzie do tego że jakiś samochód zechce sprzedać to będę musial skręcić licznik ale do przodu bo nik nie uwierzy że żona robi ok 9000 rocznie a bylo by mniej gdybym ja jeszcze swoich wypadów czasami nie doliczyl.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-11-2010, 14:59 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
PaulLuck pisze:
(cytat skrocono do niezbednego minimum - SX4ever)... Miałem 2 auta na gazie, oba nowe, zrobiłem ponad 200kkm na LPG i wiem o czym piszę.

też miałem trzy auta na LPG i jeszcze służbowe i przy przebiegach 45kkm/5 lat faktycznie nie bawiłbym się w LPG bo nie ma to sensu finansowego. Jak jeszcze policzy się zaktualizowaną wartość złotówki to de facto korzyści są żadne. Chyba, że ktoś robi 45kkm rocznie, to wtedy wyliczenia wyglądają zupełnie inaczej.
Z naprawami i awaryjnością instalacji LPG bywa różnie - jak ktoś ma dobrego gazownika to nie ma problemów z naprawami, a jak ma ludzi, którzy uważają się za dobrych to nawet nie potrafią komputerem wyregulować instalacji i wtedy faktycznie są problemy


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-11-2010, 15:03 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Średnie spalanie Pb = 10l/100km co daje 10*4.5*10 = 450zł na 1000
Srednie spalanie LPG 12 co daje teraz 2.25 *12 *10 wynik 270

Roznica 180zl teraz przy sredniej. w miescie spalanie to ok 12 czasami 13 Pb i od 15 LPG. roznica jest jeszcze wieksza . dodatkowo wczesniejsza cena LPG byla duzo nizsza. Ktos tu chyba malo rozumie i dodatkowo nie umie liczyc.

Poza tym ja pisze o 1 samochodzie - a jest ich 2.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-11-2010, 15:09 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
A pozostałe koszty?
Inwestycja w instalację?


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-11-2010, 15:13 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Mając 3000 - moglem kupić sofe do domu - wolalem zalożyć gaz, a sofę kupić w następnym miesiącu. Teraz mając 2400 też wolalem zalożyć gaz niż kupić TV - który kupilem w nastepnym miesiącu. To gaz jest inwestycją która się ma zwrócić. Wydając te pieniądze na coś innego lub kladąc na lokatę - tylko bym stracil. Poza tym ja pisze tylko o wlasnym przykladzie - gdybym mial jakiekolwiek problemy z instalacją to nie tyle bym się zastanawial - tylko bym jej wiecej nie zakladal,. A ja w 2 samochodach - 0 problemów i 0 wydatków związanych z LPG i teraz w 3 tak samo.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-11-2010, 15:20 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
No, tylko na instalacji sobie nie posiedzisz.
Zanim zaczniesz liczyć zyski z tytułu instalacji musisz ew. oszczędności na paliwie pomniejszyć o koszty inwestycji i zwiększone koszty obsługowe.
Dopiero po ich zrównoważeniu możesz mówić ze cokolwiek tak naprawdę oszczędzasz.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-01-2011, 12:31 
Offline

Rejestracja: 29-12-2010, 22:52
Posty: 85
Lokalizacja: Chorzów
Czy ktoś zna ASO na śląsku, które montuje LPG do GV i pozwala zachować gwarację fabryczną? Katowicki dealer przy ul.Zielony Zaułek (przy parku WPKiW) stwierdził, że nie ma takiej opcji, oraz że nie ma informacji aby któryś salon w Polsce to montował... :?: :?: :?:


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-01-2011, 19:28 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Daro_72 pisze:
.... Katowicki dealer przy ul.Zielony Zaułek (przy parku WPKiW) stwierdził, że nie ma takiej opcji, oraz że nie ma informacji aby któryś salon w Polsce to montował... :?: :?: :?:

Dobrze i źle Cię poinformował. Jeżeli jakiś dealer założy Ci instalację i da gwarancję, to oznacza, że koszt ew. napraw bierze na siebie (tak było w moim przypadku, o czym mnie poinformowano po założeniu instalacji). Ale jak popsuje Ci się fura gdzieś w Polsce, to żegnaj gwarancjo.
Inna sprawa, że ryzyko poważnej usterki silnika spowodowanej założeniem LPG jest prawie żadne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-01-2011, 14:38 
Offline

Rejestracja: 29-12-2010, 22:52
Posty: 85
Lokalizacja: Chorzów
Na takie ryzyko mogę pójść, ale jazda na przeglądy do Trójmiasta odpada :D . Może ktoś montował w ASO w mojej okolicy?


Na górę
 Tytuł: LPG a gwarancja
Post: 28-04-2011, 18:33 
Offline

Rejestracja: 27-04-2011, 18:40
Posty: 2
Lokalizacja: Łódź
Witam i pozdrawiam wszystkich. Jestem nowym na tym forum i nowym posiadaczem SX4. Mam samochód w leasingu. Chciałbym założyć LPG jednak SMP nie wyraził mi zgody. Leasingodawca wyraził zgodę ale w przypadku utraty gwarancji (jak stwierdził) koszty napraw i przeglądów pokrywa Korzystający. Wnioskuje z pisma, że po utracie gwarancji nie mam obowiązku dokonywania przeglądów w ASO Suzuki lub innych ASO ?
Czy ktoś miał już podobną sytuację? Może wiecie jak przekonać SMP do wyrażenia zgody?
Czy warto ryzykować utratę gwarancji i zakładać LPG ?

Bardzo się cieszę, że dołączył Pan do naszego forum, ale moja radość byłaby większa, gdyby honorował Pan tutejsze zwyczaje. Temat przenoszę we właściwe miejsce i dołączam do starszego - Sebastian


Na górę
Post: 28-04-2011, 20:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
karoldus pisze:
Czy warto ryzykować utratę gwarancji i zakładać LPG ?

Nie warto. Okres gwarancji służy wyłapaniu fabrycznych niedoróbek i naprawieniu ich na koszt producenta. Jeśli założysz LPG, stracisz gwarancję, po czym się okaże że jakiś ważny układ w Twoim egzemplarzu jest trefny, to nie chciałbym być w Twojej skórze.


Na górę
Post: 04-05-2011, 19:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
karoldus pisze:
Czy warto ryzykować utratę gwarancji i zakładać LPG ?

To zależy od ilości zaplanowanych km przejechanych samochodem.
Tomash pisze:
Nie warto. Okres gwarancji służy wyłapaniu fabrycznych niedoróbek i naprawieniu ich na koszt producenta. Jeśli założysz LPG, stracisz gwarancję, po czym się okaże że jakiś ważny układ w Twoim egzemplarzu jest trefny, to nie chciałbym być w Twojej skórze.

Nie przeceniałbym wartości gwarancji. Zwłaszcza w aucie, które jest na rynku od ponad czterech lat. Trzy lata gwarancji to tak naprawdę prezent producenta dla ASO (przeglądy, itp). Zresztą jest gdzieś wątek o gwarancjach.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-11-2011, 20:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Wiem, że nie powinno pisać się postów pod własnymi, ale tak mało się dzieje na forum.
Otóż byłem dzisiaj na przeglądzie instalacji LPG w mojej Suzi. Gazownik powiedział mi, że jest możliwość dołożenia nowej funkcji do mojej instalki (a jaka to instalka, to Wiecie z postów wyżej). Chodzi mianowicie o pobieranie ze zbiornika drogiej benzyny w trakcie jazdy na lpg na wysokich obrotach. Instalacja zostanie przeprogramowana i po przekroczeniu zadanych obrotów (np.4000/min.) zacznie pobieranie Pb95 w również zadanej dawce (do 20%). Po spadku obrotów poniżej zadanej wartości pobieranie Pb zostanie przerwane. Chodzi o to, że benzyna (droga :( ) lepiej smaruje gniazda i zawory niż lpg, który wcale ich nie smaruje. A przy wysokich obrotach spada skuteczność pobierania lubryfikatora. W zasadzie jestem już zdecydowany, ale zapraszam do dyskusji. Co Wy na to?


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-11-2011, 09:03 
Offline

Rejestracja: 21-09-2006, 12:35
Posty: 425
Lokalizacja: Wisła
[UWAGA Lokowanie produktu]
Oczywiście pod warunkiem, że w baku jest Shell V-Power Racing.

Żarcik z tym lokowaniem :lol:

Kiedy instalowałem gaz do swojego Trabiego z gaźnikowym silnikiem Holzwagen'a, to trochę czasu zajęło gaziarzowi ustalenie dlaczego mam taki duży spadek mocy silnika, gdy pracuje na LPG.
Zanim on ostatecznie rozwiązał ten problem, to tymczasowo radziłem sobie w w/w sposób. W baku miałem właśnie V-Power Racing, którego używałem tylko do wyprzedzania. Równocześnie z włączeniem prawego kierunkowskazu po bezpiecznym zakończeniu wyprzedzania 7 samochodu, przełączałem ręcznie instalację w tryb wypalania benzyny z gaźnika, a gdy zaczęło samochodem szarpać, przełączałem na gaz.
I tak w koło Macieju. Większość z nas zna takie motywy z filmów sensacyjnych z guzikami "Turbo", więc ja taki guzik właśnie miałem przełączając na benzynę.

Wydaje mi się, że jak ja gdzieś za rok będę instalował gaz, to będę zainteresowany takim rozwiązaniem. Pytanie ile to kosztuje i czy na pewno uwolni nas od korygowania luzu zaworowego?

Z tego co się orientuję to silniki TSI z instalacją LPG mają ustawione to inaczej, że przy hamowaniu silnikiem, bądź przy osiągnięciu granicznej temperatury wspólnych dla benzyny i LPG wtryskiwaczy przełączają się one tylko na benzynę, aby je schłodzić. Proszę mnie skorygować, jeśli źle doczytałem lub konstrukcja się zmieniła.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-11-2011, 13:20 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Sebastian pisze:
Kiedy instalowałem gaz do swojego Trabiego z gaźnikowym silnikiem Holzwagen'a, to trochę czasu zajęło gaziarzowi ustalenie dlaczego mam taki duży spadek mocy silnika, gdy pracuje na LPG.
Zanim on ostatecznie rozwiązał ten problem, to tymczasowo radziłem sobie w w/w sposób. W baku miałem właśnie V-Power Racing, którego używałem tylko do wyprzedzania. Równocześnie z włączeniem prawego kierunkowskazu po bezpiecznym zakończeniu wyprzedzania 7 samochodu, przełączałem ręcznie instalację w tryb wypalania benzyny z gaźnika, a gdy zaczęło samochodem szarpać, przełączałem na gaz.
I tak w koło Macieju. Większość z nas zna takie motywy z filmów sensacyjnych z guzikami "Turbo", więc ja taki guzik właśnie miałem przełączając na benzynę.

Niezłe. Teraz co bogatsi, to mogą NOS założyć.
Sebastian pisze:
Wydaje mi się, że jak ja gdzieś za rok będę instalował gaz, to będę zainteresowany takim rozwiązaniem. Pytanie ile to kosztuje i czy na pewno uwolni nas od korygowania luzu zaworowego?

Pewnie niewiele bo wiąże się to z pociągnięciem dodatkowego kabelka w już istniejącej instalacji. A co do luzów, to ja na wszelki wypadek proszę o ich sprawdzenie podczas przeglądów. Dam znać jak będę po.
Sebastian pisze:
Z tego co się orientuję to silniki TSI z instalacją LPG mają ustawione to inaczej, że przy hamowaniu silnikiem, bądź przy osiągnięciu granicznej temperatury wspólnych dla benzyny i LPG wtryskiwaczy przełączają się one tylko na benzynę, aby je schłodzić. Proszę mnie skorygować, jeśli źle doczytałem lub konstrukcja się zmieniła.

Nie wiem, ale się dopytam. Chociaż najgorzej jest podobno z silnikami GDI w Mitsubishi. Tam cały czas musi być podawana Pb.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2012, 22:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-04-2009, 02:08
Posty: 122
Lokalizacja: Radom/Wymysłów
waldis pisze:
Sebastian pisze:
Wydaje mi się, że jak ja gdzieś za rok będę instalował gaz, to będę zainteresowany takim rozwiązaniem. Pytanie ile to kosztuje i czy na pewno uwolni nas od korygowania luzu zaworowego?
Pewnie niewiele bo wiąże się to z pociągnięciem dodatkowego kabelka w już istniejącej instalacji. A co do luzów, to ja na wszelki wypadek proszę o ich sprawdzenie podczas przeglądów. Dam znać jak będę po.
Odświeżam. Waldis czy masz już zainstalowaną tą nowa funkcję o której wspominałeś:?: Czy rzeczywiście warto to mieć i na jakich obrotach masz ją ustawioną:?: Minęła mi gwarancja i przymierzam się do instalacji gazu. Przeczytałem już parę wątków w necie o gazie i im więcej czytam tym ciężej mi się zdecydować na jakąś konkretną firmę:?


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-05-2012, 20:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Nie, nie mam. Moja instalacja nie obsługuje takiej funkcji (w nowszych centralkach tej firmy już to jest). Mam podobno tak, że jak obroty przekroczą 4000, to samochód przechodzi na benzynę, po czym po spadku obrotów wraca na LPG. Piszę "podobno", ponieważ przy obecnych cenach paliw nie zdarzyło mi się przekroczyć takich obrotów ;)
Na samą instalację nie narzekam, ale nie namawiam, żeby nie było na mnie.
Pozdrawiam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]