Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 05:46

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12-11-2015, 19:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu po jakimś czasie samochód zapalił normalnie, ale na luzie odczuwalne były dość wyraźne drgania z układu wydechowego przenoszące się na samochód (kierownica, gałka zmiany biegów).
Obroty na biegu jałowym były w okolicy 500-700.
Miałem przez chwilę wrażenie, że silnik zgaśnie.

Po ruszeniu wszystko OK, ale każde wrzucenie luzu powodowało te same objawy, dopóki się nie rozgrzał.

Kto wie co jest przyczyną i co zrobić z taką sytuacją? :|


Ostatnio zmieniony 13-11-2015, 14:10 przez Avalanche, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 12-11-2015, 20:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Sterownik silnika przeszedl do pracy w systemie awaryjnym.
To w zasadzie normalne zachowanie po odlaczeniu zasilania.
W zasadzie wystarczylo go odpalic "na luzie" i bez stresu odczekac do osiagniecia normalnej temperatury roboczej, w tym czasie wszystkie parametry ustawia sie na nowo, nastepuje w tym czasie miedzy innymi kalibracja przepustnicy, niezbedna do wlasciwego przyjmowania "gazu"

Jazda w tym stanie jest stosunkowo nieprzyjemna, bo silnik nie ma absolutnie mocy, wiec lepiej odczekac na postoju, a pozniej tylko rozsadnie przejechac 100 - 200 metrow, koniecznie na wprost, aby skalibrowaniu ulegl rowniez mechanizm wspomagania kierownicy i wszystko powinno grac jak wczesniej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-11-2015, 20:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
A ile masz nalatane?
Wcześniej nic, żadnych objawów? Bo to tak trochę trąca małymi luzami zaworów. Tylko ten aku nie pasuje do tego.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-11-2015, 21:19 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Cewka?


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-11-2015, 21:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Sprawdzę jutro, bo jadę w mini trasę 40 km.
Jeżeli będzie wszystko OK, to pewnie było tak jak pisze SX4ever. Niestety w tym trybie pojechałem normalnie :D

Przebieg ok. 110 tys. km.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-11-2015, 12:25 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dzisiaj od rana wszystko OK, więc to musiał być ten "tryb awaryjny" :)

Tylko spalanie mi pokazuje jakieś z kosmosu, 6.8 w trasie przy prędkościach 60-90 km/h. Co ciekawe, po przełączeniu na AVG wyświetlił mi 8.1, a parę sekund później 6.8 i tak już zostało.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-11-2015, 15:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Spalanie, a raczej jego wskazanie powinno sie wkrotce rowniez ustabilizowac na wiarygodnym poziomie, nie jest w koncu w zaden sposob bezposrednio mierzone,
tylko obliczane, a jesli dane wyjsciowe sa tylko "takie sobie" to i rezultat obliczen bedzie bardzo przyblizony.

Z tym trybem awaryjnym jest bardzo podobnie jak z klawiszem F8 czyli startowaniem Windowsa w trybie awaryjnym.
System startuje tylko z absolutnie niezbednym minimum sterownikow i plikow.

Czasy silnikow gaznikowych, gdzie wszystkie parametry ustawialo sie lepiej lub gorzej srubkami na stale skonczyly sie na przelomie osiemdziesiatych
i dziewiecdziesiatych lat ubieglego wieku. Od czasu wprowadzenia regulowanego katalizatora mamy do czynienia z systemem interaktywnym, bo tylko tak
moze to - z technicznego punktu widzenia - funkcjonowac.

W pamieci sterownika silnika sa zapamietywane pewne usrednione wartosci wiekszosci parametrow na biezaco czytanych z czujnikow, przyspiesza to procedury sterowania silnika.
W przypadku "resetu" wywolanego na przyklad zanikiem zasilania, sterownik siega do kilku rezerwowych wartosci zapisanych na stale jeszcze przez producenta.

W ten sposob moze uruchomic silnik i tak dlugo go "reanimowac" az pozbierane zostana wszystkie informacje niezbedne do normalnej pracy silnika.
To zas moze nastapic dopiero po uzyskaniu normalnej temperatury roboczej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]