Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 18:29

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Brak ogrzewania
Post: 14-10-2015, 15:20 
Offline

Rejestracja: 18-03-2008, 19:15
Posty: 26
Witam
SX4 1,6 nie mam ogrzewania, tzn. z nawiewów przy ustawionym pokrętle na max. leci letnie powietrze. Nie wiem od kiedy bo wcześniej jeździłem z klimą ustawioną na 22 a dni były ciepłe. Temperatura silnika prawidłowa, obydwa węże zasilające w komorze silnika przed przegrodą gorące.
Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 13-11-2015, 14:12 przez ArtXV, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2015, 15:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
A wspomaganie działa normalnie?
Bo to może być bezpiecznik 80A w skrzynce w komorze silnika (nr 4 w instrukcji).


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2015, 17:02 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
zapowietrzony układ ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2015, 18:08 
Offline

Rejestracja: 18-03-2008, 19:15
Posty: 26
układ nie jest zapowietrzony a wspomaganie działa, niestety...


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2015, 20:23 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Sprawdzony został ten układ w strudze powietrze - nie wiem jak to się nazywa - czy na 1,2,3 biegu działa wantylator ??


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2015, 20:34 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
nie wiem jakie jest w SXie sterowanie ciepłym, bo jeżeli elektroniczne- być może pokrętło nie przekazuje sygnału.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2015, 20:44 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Pierwsza sprawa to sprawdzenie nawiewu - czy na 1,2,3,4 biegu wentylatory działają?? To reguluje opornica - jeżeli jest "odlutowana" działa tylko na na 4 - maxymalnym nawiewie - ale wentylator wtedy działa prawidłowo na 4 -brak działania na 1,2,3.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-10-2015, 10:44 
Offline

Rejestracja: 18-03-2008, 19:15
Posty: 26
Witam ponownie.
Jak rozumiem pokrętłem regulacji temperatury daję sygnał do otwarcia "klapki" doprowadzającej ciepłe powietrze z nagrzewnicy. O ile przy zmianach kierunków nawiewu i zmianie wentylacji zewnątrz/wewnątrz słychać przełączanie, to przy zmianie temperatury nic.
Czy jest gdzieś dostępny schemat budowy układu wentylacji i ogrzewania SX? Może jakiś manual?
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-10-2015, 16:19 
Offline

Rejestracja: 15-03-2015, 19:12
Posty: 45
Suzuki: SX4 1.9
Spróbuj tutaj: http://epc.japancars.ru/suzuki/


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-10-2015, 18:53 
Offline

Rejestracja: 18-03-2008, 19:15
Posty: 26
OK. I jeszcze jedno pytanie: czy przy wymianie płynu układ w tym nagrzewnica odpowietrza się sam? Czy trzeba mu w tym pomóc?


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-10-2015, 22:07 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Trzeba trochę pomóc. Silnik musi popracować przy odkręconym korku chłodnicy, aż przestaną pokazywać się bąble powietrza. No i ogrzewanie na full, żeby nagrzewnica też się odpowietrzyła. Ewentualnie po kilkudziesięciu kilometrach sprawdzić poziom płynu w chłodnicy (nie w zbiorniku wyrównawczym) i uzupełnić.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-10-2015, 00:09 
Offline

Rejestracja: 15-03-2015, 19:12
Posty: 45
Suzuki: SX4 1.9
waldis pisze:
No i ogrzewanie na full, żeby nagrzewnica też się odpowietrzyła

a co ma wspólnego "ogrzewanie na ful" z odpowietrzeniem nagrzewnicy? Przecież ustawiając pokrętło ogrzewania na max czerwonym polu zwiększeniu ulega tylko ilość powietrza przechodzącego przez nagrzewnicę a nie ilość płynu chłodniczego przepływającego przez nią...


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-10-2015, 07:55 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
I tu jesteś w błędzie, za powietrze odpowiada wentylator.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-10-2015, 08:02 
Offline

Rejestracja: 15-03-2015, 19:12
Posty: 45
Suzuki: SX4 1.9
MS pisze:
I tu jesteś w błędzie, za powietrze odpowiada wentylator.

Poruszanie pokrętłem ogrzewania powoduje zmianę pozycji klapki kierującej powietrze w kanał z nagrzewnicą, tym samym zmienia się ilość powietrza przechodzącego przez nagrzewnicę i temperatura powietrza. Działa to niezależnie od prędkości obrotowej wentylatora. Po prostu im wyższe obroty tym szybciej powietrze cyrkuluje w układzie nawiewu...


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-10-2015, 08:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
mortos pisze:
a co ma wspólnego "ogrzewanie na ful" z odpowietrzeniem nagrzewnicy? .

To, że nagrzewnica jest częścią układu? Zwłaszcza w samochodach, gdzie nagrzewnicą steruje zaworek. Jak jest w SX-4 nie wiem, wię na wszelki wypadek odkręcamy.
A obejrzyj sobie "Kup i zrób" w tv z turbo w nazwie, odcinek, gdzie robili wiekową dość Alfę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-10-2015, 10:25 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
mortos, to tak z ciekawości, co załącza przepływ płynu przez nagrzewnicę (niestety też nie posiadam SXa), bo w kilku znanych mi samochodach do tego służy pokrętło temp.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-10-2015, 05:38 
Offline

Rejestracja: 15-03-2015, 19:12
Posty: 45
Suzuki: SX4 1.9
MS pisze:
mortos, to tak z ciekawości, co załącza przepływ płynu przez nagrzewnicę (niestety też nie posiadam SXa), bo w kilku znanych mi samochodach do tego służy pokrętło temp.

i jesteś tego pewny ???


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-10-2015, 10:07 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
MS pisze:
mortos, to tak z ciekawości, co załącza przepływ płynu przez nagrzewnicę (niestety też nie posiadam SXa), bo w kilku znanych mi samochodach do tego służy pokrętło temp.
tak z ciekawości to podaj przykłady takich samochodów bo ja akurat takiego nie znam i chętnie poznam. We wszystkich znanych to pompa wodna i termostat załatwiają. termostat blokuje przepływ płynu w dużym obiegu do ok. 70st i dzięki temu tylko silnik i nagrzewnica kabiny jest ogrzewana. Powyżej - chłodnica.
Tak jak pisali inni pokrętło czy też silnik w climatroniku steruje wyłącznie klapką przepuszczającą powietrze


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-10-2015, 18:04 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Same zabytki, bo u mnie długo jeżdżą auta :] najmłodszy Uno 1999 pozostałe peugeot, VW , Opel , 1984-1997, ostatnia skodzina 2008 niestety bezawaryjna :] Termostat to tylko duży obieg, pompa wody chodzi non stop, ale ja laik jestem - dobra już się nie mieszam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-10-2015, 21:46 
Offline

Rejestracja: 15-03-2015, 19:12
Posty: 45
Suzuki: SX4 1.9
waldis pisze:
mortos pisze:
a co ma wspólnego "ogrzewanie na ful" z odpowietrzeniem nagrzewnicy? .

To, że nagrzewnica jest częścią układu? Zwłaszcza w samochodach, gdzie nagrzewnicą steruje zaworek. Jak jest w SX-4 nie wiem, wię na wszelki wypadek odkręcamy.
A obejrzyj sobie "Kup i zrób" w tv z turbo w nazwie, odcinek, gdzie robili wiekową dość Alfę.

Skoro nie wiesz jak jest w SX4 to po co gmatwasz ten temat waldis (i nie tylko Ty...) ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-10-2015, 23:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
ArtXV pisze:
Jak rozumiem pokrętłem regulacji temperatury daję sygnał do otwarcia "klapki" doprowadzającej ciepłe powietrze z nagrzewnicy.


Faktycznie jest tak jak napisales.

Cytuj:
Czy jest gdzieś dostępny schemat budowy układu wentylacji i ogrzewania SX?


Mowisz i masz...


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-10-2015, 19:42 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Są samochody gdzie przepływ przez nagrzewnicę sterowany jest zaworem - ale akurat SX4 do nich nie należy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-10-2015, 19:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Karwoś pisze:
Są samochody gdzie przepływ przez nagrzewnicę sterowany jest zaworem - ale akurat SX4 do nich nie należy.

Dzięki za info.
mortos pisze:
waldis pisze:
mortos pisze:
a co ma wspólnego "ogrzewanie na ful" z odpowietrzeniem nagrzewnicy? .

To, że nagrzewnica jest częścią układu? Zwłaszcza w samochodach, gdzie nagrzewnicą steruje zaworek. Jak jest w SX-4 nie wiem, więc na wszelki wypadek odkręcamy.
A obejrzyj sobie "Kup i zrób" w tv z turbo w nazwie, odcinek, gdzie robili wiekową dość Alfę.

Skoro nie wiesz jak jest w SX4 to po co gmatwasz ten temat waldis (i nie tylko Ty...) ?

Moja niewiedza dotyczyła kwestii wyjaśnionej przez Karwosia. Czytajmy ze zrozumieniem. Poza tym zapytałem dzisiaj w warsztacie specjalizującym się w układach chłodzenia i klimatyzacjach. Ogrzewanie zawsze na full. W przypadku aut z zaworem wiadomo, w przypadku SX4 (i innych bezaworkowych) w celu kontrolowania prawidłowości odpowietrzania układu. Nie będę się rozpisywał dalej, możesz wygooglować jakiś warsztat i zapytać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-11-2015, 21:47 
Offline

Rejestracja: 18-03-2008, 19:15
Posty: 26
witam ponownie
cd.problemu
z przegrody w komorze silnika wystają dwa króćce, zasilanie/powrót nagrzewnicy,
proszę o sprawdzenie który to zasilanie, górny czy dolny?
pozdrawiam
A.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-11-2015, 00:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Cytuj:
proszę o sprawdzenie który to zasilanie, górny czy dolny?

dolny zasilanie / gorny powrot


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]