Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 15:27

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 27-01-2013, 19:01 
Offline

Rejestracja: 27-01-2013, 15:29
Posty: 5
Witam
Dodam, że jestem tu na forum po raz pierwszy.
Mam dwa pytania
1. Czy po odłączeniu akumulatora jest możliwość zakodowania się radia? Jak tego uniknąć?
2. Drugie pytanie - czy istnieje możliwość ( jeśli tak kto jak lub gdzie) zmiany języka w menu radia itp. z niemieckiego na polski?
Z góry dziękuję i pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-01-2013, 22:55 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Witaj!
witamy się generalnie tutaj viewforum.php?f=46

Nie napisałeś jakie to radio itd...
W podstawowym sprzed FL na pewno nic się nie koduje. Poza tym jak chcesz odpinać aq, to podepnij równolegle booster albo jakiś mały motocyklowy i nic ci nie zginie. Mnie się nie koduje ale nie chce mi się programować radia, więc korzystam z boostera.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-01-2013, 07:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Właśnie - jakie radio?
Jeżeli to jakiś wytwór nie oferowany w Europie Środkowej i Wschodniej, zmiana języka na polski będzie mało prawdopodobna.

Odwiedź też dział Audio i video.


Na górę
 Tytuł: Witam
Post: 28-01-2013, 17:41 
Offline

Rejestracja: 27-01-2013, 15:29
Posty: 5
Witam
Jest to radio wbudowane firmy Siemens. Jest w nim Navi ale taka malutka. Auto jest z roku 2007 z Niemiec - jeśli chodzi o ten język.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-01-2013, 18:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Pisalem juz na ten temat kilkukrotnie...
SX4ever pisze:
(...) Standardowo w takiej nawigacji sa do natychmiastowej dyspozycji dwa jezyki.
W urzadzeniach sprowadzonych z Niemiec drugim jezykiem jest zazwyczaj angielski.
Zmiany dokonuje sie w poprzez wybor w menu.
Istnieje, przynajmniej teoretycznie, mozliwosc zastapienia tych jezykow innymi
poprzez wgranie odpowiedniego softu z "dolaczonego do radia CD-ROM", ale czy jezyk polski mozna tam znalezc nie potrafie odpowiedziec,
bo do swojego urzadzenia takiej plyty przy zakupie samochodu nie otrzymalem.

Instrukcja obslugi ktora otrzymalem przy zakupie jest w dziewieciu jezykach, ale
bez polskiego, wiec nie sadze aby byl na tym CD-ROM.
Kiedys, juz przed kilku laty, widzialem taki CD-ROM w ktoryms z internetowych shopow, cena ok. 15,- EUR ale nie kupilem bo nie widzialem takiej potrzeby.

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Ostatnio zmieniony 29-10-2016, 15:04 przez SX4ever, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 07-02-2013, 21:41 
Offline

Rejestracja: 09-08-2008, 21:30
Posty: 141
Lokalizacja: Pruszków
.Z mojego doświadczenia, samo radio fabryczne, nie gubi kanałów, tylko trzeba wpisać kod żeby działało. Co do "gawarisz w polskim jaziku" to zależy od marki samochodu, rownież kraju skąd kupiony. Czasem wystarczy podłączyć sie zwykłym disgnostycznym komputerem, a czasem trzeba wyczyścić ECU. Wgrywając nowy soft masz ojczysty, który sobie, życzysz.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-07-2013, 08:04 
Offline

Rejestracja: 30-05-2012, 09:22
Posty: 27
Akumulator w SX4 1,9 DDiS wymieniałem na nowy 4 lata temu. Teraz musiałem ponownie wymienić na nowy.. Czy po 4 latach akumulator ma prawo już paść - przebieg 50 tys. ? hmm


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-07-2013, 08:24 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
rocker123 pisze:
przebieg 50 tys. ? hmm
ma prawo - zwłaszcza, jak jest mało używany - a ten był. Chociaż powinien pojeździć dłużej. Obecnie 5-7lat to praktycznie max, chociaż znam i 9-latka w benzynie FOrda.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-07-2013, 21:30 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Akumulator 4 lata w dieslu, to normalny wynik. Teraz akumulatory wytrzymują nieco ponad gwarancję i tyle. W benzynie ma zdecydowanie lżej, to i dłużej żyje (zazwyczaj, bo zdarzają się wyjątki).


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2013, 18:29 
Offline

Rejestracja: 06-12-2007, 20:53
Posty: 32
Lokalizacja: kuj-pom Górzno
Witam
Wczoraj po prawie 6 latach wymieniłem akumulator na nowy varta 74ah (320zł), przy okazji naprawy alternatora ,spali się diody


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-04-2014, 19:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Mnie też czeka zakup nowego, ale nie wiem na razie jakiego.
Varta jest tania, Exide też, Bosch trochę droższy... .


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2014, 19:04 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
I mój też po 5 latach i 95kkm już chyba za bardzo mocny nie jest. Niewielka nieszczelność przy ujemnej klemie (obrasta solą). No i wczoraj zagapiłem się siedząc w aucie na parkingu nie wyłączyłem swiateł. Po ok 0,5h napięcie spadło na tyle, że wyłączyło się radio. Podejrzewam już małą pojemność.
Co do marki , to z doświadczenia mojego wynika, że nie warto dopłacac do jakiegoś superhiperextralux, bo zazwyczaj jak już zainstaluję budżetowy i na początku działa, to działa i już. Akumulatory wymieniam w małym warsztacie od kilkudziesięciu lat zajmującym się akumulatorami. Zawsze przed zainstalowaniem sprawdzają upływ w instalacji, prąd rozruchu itd. Do tego w razie reklamacji zawsze znajdą jakiś na podmianę na cza rozpatrzenia sprawy.
P.S. Ostatnio polecili mi Toplę i sprawował się prawidłowo za rozsądną cenę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2014, 09:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 960
Lokalizacja: Górny Śląsk
Stawiam na Boscha i jeszcze nie miałem problemów.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2014, 10:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
A co myślicie o żelowym?


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2014, 21:26 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Pewnie będzie działał. Ale po co? Będzie droższy, potrzebuje specjalnej ładowarki, a na dachu stawał raczej nie będziesz, żeby się bać o wyciek.
ja bym nie kombinował.
Najpewniej to się zapytać w jakiejś firmie co się akumulatorami zajmuje. Tam będą wiedzieli jak z prądami rozruchu, jak się rozładowuje itd.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2014, 21:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
To na razie 2:0 dla zwykłego :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-04-2014, 20:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 960
Lokalizacja: Górny Śląsk
Avalanche pisze:
A co myślicie o żelowym?



Moim zdaniem to nie miejsce na taki rodzaj, zastanowiłbym się czy relacja ceny do otrzymanego efektu końcowego jest właściwa i czy warto przepłacać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2014, 07:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Znalazłem dwa pasujące wymiarem i parametrami. Mają przy tym niezłe ceny.
Pytanie co zrobić ze zużytym? Przy zakupie w sklepie można oddać stary, ale kupując przez Internet???


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-09-2014, 14:39 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Oddać do punktu skupu metali kolorowych stary. Żelowy nie potrzebuje specjalnej ładowarki, ale ma często inną charakterystykę - mniejszy prąd rozruchowy, więc na razie do autek tylko zwykłe kwasowe ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-09-2014, 16:03 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Wymieniony na Vartę Blue Dynamic (foto w zał.).
Koszt z wymianą 260 zł.

Różnica? Zobaczymy przy mrozach, ale na razie odpala jakby o pół sekundy szybciej.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-11-2014, 13:21 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
U mnie produkcje 2007 USA przebieg 36000 mil (wiem mały - ale to żona do pracy jeździ) Akumulator oryginalny. Parkowany "pod chmurką". 2-3 lata temu już prawie kupiłem nowy ale w znajomym sklepie powiedziano mi - każdy akumulator trzeba ładować - i zamiast aku kupiłem prostownik - ładuje 2-3 x przed zimą po 10h (dzisiaj planuje podłączyć) i tak już chodzi 7 lat i może jeszcze pochodzi bo na razie nie widzę żeby niedomagał. Poza tym po pierwszym naładowaniu po raz pierwszy pojawiła się zielona lampka na aku - a zawsze była czarna - nawet jak był nowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-11-2014, 19:39 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ta zielona dioda to taki bardziej bajer jest, bo pokazuje stan tylko jednej cel. U mnie niezależnie od stanu naladowania zawsze była czarna.
Co do ładowania, to jeśli masz silnik benzynowy i prawidłowe ładowanie, to doładowywać nie trzeba przy normalnej eksploatacji. Ja przez 5 lat ładowałem raz, jak siedziałem w środku przez dwie godziny słuchając radia i nie zwróciłem uwagi na włączone światła mijania. Auto nie odpaliło. Podładowałem 2h i resztę załatwił alternator.
Nawet żony 500tki od 4 lat, garażujacej pod chmurką nie ładowałem, a jeździ trasy po 2-3km do pracy i z powrotem.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2014, 07:50 
Offline

Rejestracja: 15-03-2012, 12:46
Posty: 28
Witam,
Akumulator o jakich parametrach jest zalecany do Sx4 1.6 107 km?
Mam wersję japońską (2009) i od nowości akumulator wydawał mi się lipny - w temp ok 0 i poniżej rozrusznik kręci od nowości bardzo powoli (olej 5w30), zastanawiam się czy przy ok - 20 auto da radę w ogóle odpalić.... Czy zna ktoś parametry standardowego akumulatora? na moim nie mogę znaleźć żadnych danych... Z góry dziękuje za odpowiedź


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2014, 07:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W japońskiej jest o ile pamiętam inny niż w europejskiej, ale dla silnika 1.6 zalecają 44AH lub 60AH. W moim poprzedni i obecny to 60-tki.

Co do ładowania, to fabryczny ładowałem dwa razy - raz, gdy zostawiłem lampkę sufitową włączoną na kilkanaście godzin i raz profilaktycznie.
"Lampkę" miałem zawsze zieloną, nawet jak ledwo zipał ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2014, 17:05 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
matwiel pisze:
Witam,
Akumulator o jakich parametrach jest zalecany do Sx4 1.6 107 km?
Mam wersję japońską (2009) i od nowości akumulator wydawał mi się lipny - w temp ok 0 i poniżej rozrusznik kręci od nowości bardzo powoli (olej 5w30), zastanawiam się czy przy ok - 20 auto da radę w ogóle odpalić....


O ile pamiętam to miałem 44 albo 46Ah. Jeżeli wersja była z grzanymi fotelami to był jakiś ciut większy.
Podjedź do jakiegoś warsztatu najlepiej zajmującego się elektryką pojazdową i niech ci sprawdzą tak akumulator jak i instalację. Normalnie eksploatowany samochód nie powinien wymagać doładowywania, jeśli wszystko jest sprawne.
Przyczyn słabego kręcenia może być kilka:
1. felerny akumulator, który nie trzyma pojemności
2. ciężko pracujący rozrusznik (elektryk sprawdzi prąd jaki pobiera w trakcie rozruchu)
3. usterka w instalacji np. słaba masa, mikrozwarcia powodujące rozładowywanie akumulatora, nieprawidłowe ładowanie...
Jednym słowem, to takie trochę wróżenie z fusów. Jeżeli sam nie dysponujesz wiedzą i sprzętem do pomiarów, radzę udać się do fachowca. Taka usługa nie jest jakoś dramatycznie droga, według mnie nie powinna kosztować więcej niż kilkadziesiąt złotych.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 59 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]