Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-04-2024, 23:42

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 26-11-2012, 21:29 
Offline

Rejestracja: 24-03-2011, 09:55
Posty: 7
Witam.
Problem rozpoczął się ze 2 miesiące temu, kiedy pierwszy raz pojawiła się kontrolka silnika. Błędy to wypadanie zapłonów cylinder 4.
Autko jako że posiada gaz poleciłem przetestować na samej benzynie i po wykasowaniu błędów sprawdzić czy kontrolka się pojawi.
Pojawiła się po jakimś tygodniu. Odczyt taki sam więc pierwsza diagnoza, nie szarpiąca za bardzo po kieszeni to świece. Wymienione. Nadal błąd, teraz już wypadanie również na cylindrze 2. Jednak po wykasowaniu nadal pojawiał się cylinder 4.
Kolejna diagnoza, "fajkocewka" do wymiany. Zakupiona, wymieniona razem z kablami, teraz już błędy wypadania 1,3,4 cylindra. Szok.
Dodam jeszcze że takim głównym objawem jest praca silnika, jakby był zduszony lekko i troche trzepie budą jak stoi na wolnych obrotach.
Powiedzcie mi czy to może być czujnik położenia wałka rozrządu, czy może czujnik położenia wału? Bo sam nie wiem, który z nich tam jest.
I czy moja diagnoza tym razem może być trafna?
Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-11-2012, 22:08 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
A nie powiedzieli o możliwości zatykania się wtrysków paliwa? Miałem Octavię z LPG i niestety po iluś tam dziesiątkach kkm zaczęły się podobne problemy. Winowajcą był wtryskiwacz. LPG wtryskiwane do kolektorów pozostawia jednak osad i stopniowo zaklejał się jeden z niepracujących wtryskiwaczy benzyny.


Na górę
Post: 27-11-2012, 00:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
wojtekml pisze:
Powiedzcie mi czy to może być czujnik położenia wałka rozrządu, czy może czujnik położenia wału? Bo sam nie wiem, który z nich tam jest.
I czy moja diagnoza tym razem może być trafna?


Niesprawny czujnik położenia wału korbowego moze byc przyczyna wypadania zaplonu.
Bardzo popularna usterka w Swiftach, ale i w innych modelach Suzuki z silnikami M13/15/16. Z reguly prowadzi do uszkodzenia katalizatora :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2012, 00:32 
Offline

Rejestracja: 30-09-2010, 11:19
Posty: 30
Lokalizacja: mławskie
Zapewne ustawiałeś zawory?? - wymieniałeś płytki??

_________________
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2012, 00:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
... a mozna w inny sposob?


Na górę
Post: 27-11-2012, 15:45 
Offline

Rejestracja: 24-03-2011, 09:55
Posty: 7
SX4ever pisze:
wojtekml pisze:
Powiedzcie mi czy to może być czujnik położenia wałka rozrządu, czy może czujnik położenia wału? Bo sam nie wiem, który z nich tam jest.
I czy moja diagnoza tym razem może być trafna?


Niesprawny czujnik położenia wału korbowego moze byc przyczyna wypadania zaplonu.
Bardzo popularna usterka w Swiftach, ale i w innych modelach Suzuki z silnikami M13/15/16. Z reguly prowadzi do uszkodzenia katalizatora :placze:

Może być przyczyną, ale jak to sprawdzić żeby mieć pewność? Jest jakiś program pod ELM-327 który potrafi przeprowadzić diagnostykę? Do samochodów Fiat/Alfa/Lancia mam program FiatEcuScan który potrafi zrobic diagnostykę obrazując dane na wykresie. Jednak do sx4 nie posiadam takowego, jedynie odczyt błędów i niektórych parametrów, nie ma sond, czujników itp.

Co do zaworów to nie były ustawiane, ale czy jest taka konieczność?
Jeśli chodzi o wtryski to czy uszkodzone by były wszystkie? Nie sądzę, tym bardziej że test na gazie i na benzynie pokazał te same błędy wypadania zapłonów no i tak samo na wolnych obrotach trzęsie autem.
Ostatnio jeszcze jedna przypadłość wystąpiła, nie zawsze ale czasami nie można za 1 razem odpalić autka, za drugim od strzału daje radę.
Czy ktoś miał podobny przypadek?
No i czy ktoś może mi nakreślić gdzie mniej więcej jest ten czujnik. Auto zapchane jest rurami i przewodami więc to jak igła w stogu siana :P


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2012, 16:22 
Offline

Rejestracja: 05-01-2009, 10:42
Posty: 17
co prawda w innym silniku i aucie (tez z gazem) ale mialem identyczne objawy. przyczyna u mnie to wypalone gniazdo zaworowe. sprawdz kompresje i szczelnosc, wszystko bedziesz wtedy wiedzial.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2012, 16:47 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
wtryskiwacz miałem zaklejający się jeden - na 3 cylindrze. Jeśli chodzi o trudność w zapalaniu - to miałem w pierwszej Octavii - przepuszczał reduktor LPG i na dzień dobry silnik był zalany LPG. Po przedmuchaniu palił. Problem był z odpalaniem zawsze po nocy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2012, 19:18 
Offline

Rejestracja: 24-03-2011, 09:55
Posty: 7
Kolejnym objawem jest migająca kontrolka po wykasowaniu błędów, najpierw potrafi przez minutę migać i nagle przestaje a tak po paru przejażdżkach zaświeca się na stałe. Błędy wyżej opisane.


Na górę
Post: 27-11-2012, 19:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
wojtekml pisze:
No i czy ktoś może mi nakreślić gdzie mniej więcej jest ten czujnik. Auto zapchane jest rurami i przewodami więc to jak igła w stogu siana :P

Ukrywa sie za alternatorem, ktory trzeba niestety poluzowac.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2012, 21:24 
Offline

Rejestracja: 24-03-2011, 09:55
Posty: 7
Dzięki wielkie kolego. Pozdrawiam


Na górę
Post: 27-11-2012, 21:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
wojtekml pisze:
...Co do zaworów to nie były ustawiane, ale czy jest taka konieczność?...

Przy zasilaniu LPG tak (poczytaj wątek o gazie w SX-4). Ja daję do sprawdzenia przy każdym przeglądzie co 15000 km. I co któryś raz kilka płytek jest do wymiany. Przegląd wychodzi drożej, ale to i tak tańsze niż remont głowicy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-11-2012, 15:48 
Offline

Rejestracja: 30-09-2010, 11:19
Posty: 30
Lokalizacja: mławskie
raczej na 100% regulacja zaworów pomoże :)

_________________
Robert


Na górę
Post: 01-08-2017, 20:40 
Offline

Rejestracja: 23-03-2014, 17:44
Posty: 6
I pomogło?
U mnie wypadanie zapłonów przy rozgrzewaniu się silnika - cylinder3, rzadko dołącza cylinder1.
Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu problem znika i pojawia się po ostygnięciu.
Sprawdzono ciśnienie sprężania - niby jest OK.
Świece i fajkocewki były zamieniane miejscami, więc to nie one. Wtryskiwacze też nie, bo problem występuje również przy zasilaniu gazem. Sterownik gazowy też odpada, bo jest w tej chwili wyjęty i zmostkowany.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]