Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-04-2024, 08:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30-06-2022, 13:07 
Offline

Rejestracja: 05-12-2020, 18:48
Posty: 10
Lokalizacja: świętokrzyskie
Suzuki: SX4, 4x4, 1.6 120 KM
Witam wszystkich forumowiczów.
W moim SUZUKI SX4 1,6 120KM dziwnie zachowuje się klimatyzacja. Jeżeli odpalam samochód z zimnym silnikiem kilmatyzacja uruchamia się bez problemu. Może pracować i kilka godzin bezawaryjnie. Wystarczy, że zgaszę silnik na np. 10 minut, to już klimatyzacja się nie uruchomi. Świeci się kontrolka klimatyzacji ale nie załącza się sprężarka i z nawiewów leci powietrze takie jak na zewnątrz. Zauważyłem też, że w tedy wszyskie rurki od klimatyzacji są gorące. Ponowne uruchomienie klimatyzacji możliwe jest dopiero po całkowitym ostygnięciu silnika. Jeżeli macie jakieś rozwiązania lub sugestie, to proszę o odpowiedź.

_________________
wing


Na górę
Post: 01-07-2022, 10:08 
Offline

Rejestracja: 05-12-2020, 18:48
Posty: 10
Lokalizacja: świętokrzyskie
Suzuki: SX4, 4x4, 1.6 120 KM
DLA POTOMNYCH
Czujnik temperatury sprężarki.
Montowany na korpusie sprężarki, w bezpośrednim sąsiedztwie kanału wysokiego ciśnienia. To typowy łącznik bimetaliczny, który w pozycji normalnej jest zamknięty. Stosowany prawie wyłącznie w sprężarkach łopatkowych i ślimakowych (cała rodzina aut marek Honda, Subaru, Mitsubishi, starsze modele Forda). Nie bez znaczenia jest miejsce umieszczenia tego czujnika. W przypadku niewłaściwej pracy układu – przegrzania, spowodowanego najczęściej niewłaściwą wymianą ciepła na skraplaczu, rośnie ciśnienie i temperatura na odcinku skraplacz – sprężarka. Ponadnormatywne podniesienie ciśnienia powoduje rozłączenie styków czujnika temperatury kompresora i rozłączenie zasilania sprzęgła sprężarki. Czujnik zamontowano szeregowo w obwodzie zasilania elektromagnesu sprzęgła. Po obniżeniu temperatury ponownie zamyka obwód zasilania sprzęgła i sprężarka rusza.
Ignorowanie takiej pracy układu początkowo skutkuje uszkodzeniami sprzęgła, wtórnie uszkodzeniem sprężarki. Zamontowanie kolejnego kompresora i ponowne jego uszkodzenie bez zdiagnozowania przyczyny to kwestia czasu – i to niedługiego.
Typowym przykładem jest honda – konieczność wymiany sprężarki powinna iść w parze z wymianą skraplacza! Mimo że zewnętrznie jest czysty, bez uszkodzeń radiatora, nie wymienia ciepła i jest przyczyną opisanych usterek. W przypadku modeli aut ze sprężarkami wyposażonymi w czujnik temperatury należy sprawdzić temperaturę pracy skraplacza – wejścia i wyjścia na chłodnicy.
Najskuteczniej i najdokładniej za pomocą termometrów dotykowych. Jeśli wentylator skraplacza pracuje poprawnie, a mimo to skraplacz jest przegrzany, należy go wymienić.
Jest to tekst skopiowany z opracowania "kompendium wiedzy o klimatyzacji"

_________________
wing


Na górę
Post: 22-07-2022, 17:08 
Offline

Rejestracja: 03-03-2020, 08:43
Posty: 132
Lokalizacja: planeta Ziemia
Suzuki: osobowy
wing pisze:
DLA POTOMNYCH
Czujnik temperatury sprężarki.


U mnie, co prawda we fiordzie, ten czujnik się był spier... zje... zepsuł, robiąc stałą przerwę. Podejrzewałem cewkę, ale ta okazała się dobra. Jednak wydostanie tego termika z obudowy sprężarki po 16. latach - tylko siłowo poprzez zniszczenie termika. Chłodnica też najlepsze lata miała za sobą, więc do niej dołączyło nowe kompletne sprzęgło i znowu we wnętrzu powiało chłodem... :skoczek:

_________________
oilclub.pl - Towarzystwo Wzajemnej Adoracji Olejowych Dewiantów i Onanistów


Na górę
Post: 26-07-2022, 16:23 
Offline

Rejestracja: 07-01-2022, 17:43
Posty: 36
Suzuki: SX4
wing pisze:
DLA POTOMNYCH
Czujnik temperatury sprężarki


Mam podobnie. Może silnik nie musi stygnąć do końca, ale po trasie i zatrzymaniu/zgaszeniu już nie działa. Dopiero po pewnym czasie się włącza. Wentylator działa, rurka wychodząca ze skraplacza jest wyraźnie chłodniejsza od tej wchodzącej. U Ciebie wymieniałeś skraplacz?


Na górę
Post: 15-08-2023, 12:35 
Offline

Rejestracja: 05-12-2020, 18:48
Posty: 10
Lokalizacja: świętokrzyskie
Suzuki: SX4, 4x4, 1.6 120 KM
Witam
Czy ktoś rozwiązał problem niedziałającej klimatyzacji na rozrzanym silniku?

_________________
wing


Na górę
Post: 16-08-2023, 18:00 
Offline

Rejestracja: 07-01-2022, 17:43
Posty: 36
Suzuki: SX4
Przedstawiłem mojemu mechanikowi objawy, naprawił klimatyzację bez użycia żadnych części. Niestety nie chciał mi powiedzieć co zrobił, pomimo moich próśb. Jakiś tajny myk niestety. Z tym, że u mnie wentylator się włączał i dochodziło napięcie na cewką sprzęgła sprężarki, więc podejrzewam, że coś majstrował przy tym sprzęgiełku... Ale nie wyciągnąłem z niego sposobu naprawy.

EDIT: Czujnik temperatury na sprężarce też mostkowałem, ale to nic nie dawało.


Na górę
Post: 17-08-2023, 05:16 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 165
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Po włączeniu klimy kilka minut chłodu i koniec. Sprawdziłem luz na sprzęgle kompresora - 1,1mm. Odkręciłem tarczę sprzęgła po usunięciu dwóch podkładek o grubości 0,3mm i pozostawieniu jednej 0,1mm luz około 0,45mm wszystko wróciło do normy, dodam że przed regulacją sprzęgło co raz głośniej kłapało, auto grand vitara.

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]