Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-01-2021, 00:41

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
Post: 04-10-2017, 12:54 
Offline

Rejestracja: 04-10-2017, 12:48
Posty: 1
Suzuki: sx4
Witam! :)
Mam pytanie odnośnie akumulatora do Suzuki SX4.
Jaki polecicie, stary już ledwo zipie, i chcę kupić nowy tylko nie wiem jaki.
Mój samochód to SX4 1.6 VVT 120km(88kw)
Z góry dziękuje za pomoc :D


Na górę
Post: 04-10-2017, 16:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 474
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
polecam YUASA 5000, 60Ah 620A

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 04-10-2017, 18:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 319
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
witam, polecam Centra Futura, całkowicie bezobsługowy i bezproblemowy, sprawdzone w kilku autach.

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 04-10-2017, 19:56 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Ja postawiłem na Bosch s4 007.


Na górę
Post: 04-10-2017, 20:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 818
Lokalizacja: Górny Śląsk
YUASA , kupiłem swojego czasu w ASO, cena była promocyjna i wymiana na podtrzymaniu gratis.


Na górę
Post: 06-10-2017, 10:32 
Offline

Rejestracja: 05-07-2016, 14:42
Posty: 48
Suzuki: Sedici (SX4)
Z innej beczki - ja mam bardzo dobre doświadczenia z "budżetowym" GigaWatt (podobno robione na licencji Bosha). Miałem przetestowane w 2 autach - Renault Clio II (kupiłem go z takim, jeździł 8 lat i z tym samym go sprzedałem), Hyundai Terracan (po 2 latach od wymiany aku - sprzedałem całe auto więc nie wiem jak dalej, ale cena ~250zł za aku 110Ah - to warto).

Z ciekawości tylko zapytam - czy opcja "podtrzymania" jest faktycznie konieczna w naszych autach?


Na górę
Post: 07-10-2017, 00:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 818
Lokalizacja: Górny Śląsk
W zależności od wyposażenia, to tak bez wnikania w szczegóły.


Na górę
Post: 07-10-2017, 08:29 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Ale co ta opcja podtrzymuje?
;)


Na górę
Post: 07-10-2017, 08:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 474
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
np. stację multimedialną...

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 07-10-2017, 11:59 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 455
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Ja ostatnio zmieniłem na Bosha S5 63Ah 610A . 310 zł nie majątek
Podtrzymanie nie jest konieczne. spokojnie można później zaprogramować stację. a jak komuś się nie chce to 12V do przewodów i nic nie zniknie.


Na górę
Post: 20-10-2017, 12:32 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ale podtrzymanie to żaden problem w porządnym serwisie. Podłaczają zasilacz pod OBD2 i wszystko jest OK. Nawet ustawiony cel nawigacji nie zginie. :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 20-10-2017, 13:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3321
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: GV II 2007 DDIS
Tylko trzeba o tym powiedzieć, bo wątpię aby sami na taki pomysł wpadli.

_________________
Pozdrawiam
Marek

"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 05-11-2017, 16:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-09-2017, 19:51
Posty: 13
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: SX4,107KM(79kW)
W mojej S4 (107 KM / 79 kW) pracuje a w zasadzie kończy żywot Varta 40Ah / 330A.
W instrukcji znalazłem taki opis dotyczący silnika 1,6
- obszary o umiarkowanym klimacie: 44Ah / 210A
- obszary o mroźnym klimacie: 60Ah / 370A

Co polecacie zakupić przed nadchodzącą zimą ?


Na górę
Post: 05-11-2017, 17:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 319
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
Witam, ja kupuję akumulator największy jaki się mieści i nigdy tego nie żałowałem mimo że zawsze będzie trochę droższy.
A dlaczego, z czasem i w niższych temperaturach akumulator traci pojemność a i zdarza się że postoi tydzień czy dwa bez ładowania i na mrozie, nigdy nie miałem problemów z odpalaniem w przeciwieństwie do tych co wszędzie szukają oszczędności na siłę.
Słyszałem opinie że jak będzie za duży to będzie niedoładowany, totalna bzdura :sciana:
Jeśli chodzi o markę to kupuję od wielu lat Centra Futura i jest ok :D

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 05-11-2017, 20:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Cytuj:
Słyszałem opinie że jak będzie za duży to będzie niedoładowany, totalna bzdura :sciana:

Niestety nie masz tutaj racji, no chyba ze jedynym wyznacznikiem stanu akumulatora jest dla Ciebie jego zdolnosc do odpalenia silnika.
Z tym nie mialem jeszcze nigdy problemow, ale z niedoladowanym akumulatorem, czyli z obnizonym napieciem juz kilkakrotnie.

W SX4, ktorym jezdzilem od sierpnia 2006 do marca 2013, mialem fabryczna Varte, 60Ah, ktorej nigdy
nie podpinalem pod jakikolwiek prostownik, po okolo czterech latach zanotowalem pozna jesienia i zima
dwukrotnie problemy z systemem Keyless, zawsze wtedy, gdy przez dwa lub trzy tygodnie nie przejechalem odcinka dluzszego niz kilkanascie kilometrow
za jednym razem, tylko te dwu- do trzykilometrowych odcinkow do pracy, czy na zakupy.

Pisalem o tym tutaj na Forum, ale to juz kilka lat wstecz.
Troche trwalo zanim znalazlem przyczyne, ale skoro samochod odpalal bez problemow, to nie podejrzewalem akumulatora.
Nawiasem mowiac, jeszcze z tym pierwszym akumulatorem i bez problemow z odpalaniem sprzedalem ten samochod po 6 i pol roku jego uzytkowania.

W nastepnym aucie, jeszcze aktualnie uzytkowanym, ale juz innej marki, mam rowniez akumulator powyzej 60Ah (Panasonic).
Tutaj rowniez jakos tak po trzech latach zanotowalem pierwszy problem.
Rano, po bezproblemowym odpaleniu silnika, nie zgasly mi trzy kontrolki: silnika, kontroli trakcji i ktoregos z asystentow (podjazdu/ zjazdu... juz nie pamietam),
a zaraz potem zaczely mi wyskakiwac komunikaty na displayu kompa: sprawdzic system "X", "Y", "Z" etc...

Dwie kontrolki, za wyjatkiem CE(!) po kilkukrotnym odpaleniu wprawdzie juz gasly, ale komunikaty na displayu kompa juz pozostaly.
Wizyta w warsztacie i zczytanie kodow bledow wskazalo ze ich zrodlem jest chwilowy spadek napiecia w poszczegolnych ukladach ponizej "dopuszczanego progu".

Napiecie niedoladowanego akumulatora wystarczalo wiec znow do bezproblemowego uruchomienia silnika, ale spadek napiecia przy rozruchu byl dostatecznie duzy
do zaklocenia procesow samokontroli w ukladach elektronicznych.

Po okolo roku sytuacja sie powtorzyla, tym razem juz od razu wiedzialem o co biega, ale do warsztatu musialem i tak podjechac aby sprawe uporzadkowac,
w koncu gwarancja wymaga natychmiastowego regulowania takich rzeczy.

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Na górę
Post: 06-11-2017, 22:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 319
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
Gdyby się komuś udało wcisnąć akumulator ze 100Ah :szok: to można by mieć problem z niedoładowaniem i uszkodzeniem instalacji elektrycznej.
Mam 65Ah i na stałe zamontowany woltomierz cyfrowy, wskazuje 14,6V a przy załączeniu wszystkich odbiornikach 14,2V nie ma mowy o niedoładowaniu przy sprawnym alternatorze i dobrej elektryce :D

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 14-08-2020, 23:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 818
Lokalizacja: Górny Śląsk
YUASA po pięciu latach mówi dziękuję i został zastąpiony produktem firmy Sznajder.


Na górę
Post: 15-08-2020, 12:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 319
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
Właśnie zostałem zmobilizowany do zakupu nowego akumulatora. W aucie miałem fabryczny 7-letni, lata pracy i ostatnie upały pomogły go wykończyć.
Posiadam przyrząd do badania "kondycji" akumulatora i podam kilka wartości pomiarów starego akumulatora, naładowany 12,7V 65Ah. W maju 2020 prąd rozruchowy 460A, oporność wewnętrzna 5,6mOhma, jest dobrze.
Dzisiaj prąd rozruchowy 310A, oporność wewnętrzna 9,8mOhma, napięcie przy rozruchu silnika spada do 9,2V czyli jest źle, prawdopodobnie zaczęła się sypać masa czynna akumulatora i będzie kicha.
Dlaczego piszę o oporności wewnętrznej akumulatora, bo jest miarodajnym wyznacznikiem kondycji akumulatora, tu pomoże prawo Ohma I=U/R a dokładniej spadek napięcia na akumulatorze U=IR R-oporność wewnętrzna akumulatora.
Czym kierowałem się przy zakupie nowego akumulatora:
1.74Ah, prąd rozruchowy zmierzony 720A, oporność wewnętrzna 3,8mOhma.
2. cena 225 zł, okazja, chyba ?
3. pojemność 74Ah, jak padnie alternator to kilka godzin jeszcze da rade jechać
4. gwarancja 36 miesięcy
Tym razem przy zakupie akumulatora miałem miernik i bardziej się kierowałem wyborem konkretnego egzemplarza niż naklejką z popularną marką :)
Ps. jak znajdę trochę czasu to napiszę o bilansie prądu w aucie, bo niby za duży akumulator kupiłem i będzie niedoładowany :pa:

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 13-01-2021, 16:07 
Offline

Rejestracja: 17-02-2018, 22:39
Posty: 62
@sedik I co z Bilansem?

A tak na serio, to przychodzę z innym pytaniem.

Samochód odpala mi od kopa, bez problemu. Ale nawet jak przejadę naście km i stanę gdzieś dosłownie na parę minut z wyłączonym silnikiem (włączone tylko światło, radio). To auto już nie ruszy, nie ma mocy by kręcić rozrusznikiem.
Akumulator do wymiany? Czy problem w czymś innym?

_________________
Fiat Sedici 4x4 1.6 Pb


Na górę
Post: 14-01-2021, 00:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 319
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
spex pisze:
.....Akumulator do wymiany? Czy problem w czymś innym?
Podłączyć tester do akumulatora i wszystko jasne :idea:
Co z bilansem prądu, warto kupić akumulator największy jaki się zmieści, niema problemu z niedoładowaniem ani uszkodzeniem instalacji elektrycznej. Dbać trzeba jak o każdy inny :D

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Post: 14-01-2021, 09:02 
Offline

Rejestracja: 27-02-2020, 16:31
Posty: 38
Suzuki: sx4
Aktualnie na stanie Banner powerbull 60Ah 540A { 1,6 107KM} , co do wielkości aku to też nie ma co przesadzać myślę że jakieś 20% więcej tego co producent oferuje spokojnie wystarczy .


Na górę
Post: 14-01-2021, 18:40 
Offline

Rejestracja: 20-11-2020, 11:46
Posty: 5
Suzuki: SX4-1,9 DDiS
Od 2 miesięcy mam SX4 1,9D 4x4 z 2007r,słucham pod garażem radia 2 godziny i chcąc zapalić kicha.Pod maską Bosch S5 77Ah,jadę do firmy akumulatorów oni twierdzą że 77Ah to wielkość fabryczna,kupuję Centra Plus 74Ah [350zł] montuje sam w domu ale podłączam drugi aku na kablach żeby radio nie straciło kodu.Na razie wszystko gra.Czy ten mój model i rocznik ma kod do radia.


Na górę
Post: 14-01-2021, 19:42 
Offline

Rejestracja: 17-02-2018, 22:39
Posty: 62
Właśnie jak to z tymi kodami do radia jest?

_________________
Fiat Sedici 4x4 1.6 Pb


Na górę
Post: 14-01-2021, 23:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2016, 18:49
Posty: 319
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: 1,6 benzyna 4x4
Ranid pisze:
....Czy ten mój model i rocznik ma kod do radia.

Te radia nie mają kodu, tak też pisali koledzy w innych postach :D

_________________
sedici 4x4 1,6 benzyna 120 kucyków


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl